Gjest snoopy_93 Skrevet 3. november 2015 #1 Skrevet 3. november 2015 Hei! Jeg skal tegne en innboforsikring. Jeg har bodd for meg selv i fem år, men aldri tenkt over behovet for en slik forsikring. Nå som jeg har et akvarie som inneholder nesten 200liter vann tenker jeg at innboforsikring kan være greit å ha i tilfelle noe skulle gå rett vest.Jeg er veldig uerfaren med forsikringer og vet ikke helt hva som er grei pris og hva som er dyrt. Hvilke selskaper som er bra eller dårlige. Jeg har sjekket dnb sin fordi det er der jeg har konto osv, men jeg synes de er litt dyre. Er 103kr i mnd å 1232kr pr år dyrt? (Hos Nemi Forikring) Jeg har til nå ikke hatt noen uhell eller skader de stedene jeg har bodd. Evt hviklen har du? Pris? Fornøyd? Takker for svar på forhånd!
Miss Blue Skrevet 3. november 2015 #2 Skrevet 3. november 2015 Forsikringsselskapene operer med en rate på 600 000 på 1 person i vanlig innboforsikring. Har du noe spesielt utenom, dyre klokker, bunad, en Picasso på veggen eller noe, så tas det i egen forsikring.
Leo Skrevet 3. november 2015 #3 Skrevet 3. november 2015 Hva forsikringen koster (Forsikringspremien) avhenger først og fremst av hvilken forsikringssum du velger. Som nevnt over her er 600.000 en normal sum for en person og det er som regel lite å spare på å velge lavere forsikringssum. Å sammenligne premie uten å samtidig se på forsikringssummen blir meningsløst.Vilkårene for helt vanlig innboforsikring varierer lite fra selskap til selskap i Norge, så du kan trygt velge det billigste. Er du for eksempel medlem i en fagforening kan du ofte få billigere og bedre kollektiv innboforsikring. Den absolutt beste innboforsikringen du kan få i Norge er den du får som LO-medlem (LO-Favør).
AnonymBruker Skrevet 3. november 2015 #4 Skrevet 3. november 2015 Hvis du jobber eller studerer, tegn medlemskap i LO og du har den beste innboforsikringen innbakt i medlemskapet.Uansett sjekk om du trenger tillegg i forsikringen for at akvarium skal dekkes ved skade. Anonymkode: 79d47...072
Gjest snoopy_93 Skrevet 3. november 2015 #5 Skrevet 3. november 2015 Hm, den jeg fant hos Nemi Forsikring dekket akvarium. Den dekket også typiske "kløne" skader i form av at man mister noe under flytting man selv utfører, eller at man f.eks mister telefonen i bakken. Jeg har meldt meg inn i LO flere ganger, men får aldri det velkomstbrevet.
AnonymBruker Skrevet 3. november 2015 #6 Skrevet 3. november 2015 http://www.forsikringsselskap.org/?gclid=Cj0KEQiA0-GxBRDWsePx0pPtp4sBEiQACuTLNgm-nHHPuRTyysTODzJUCWgTAd5o_CWvbOj-XseDCrsaAiwT8P8HAQ Anonymkode: 08604...3a9
Gjest snoopy_93 Skrevet 3. november 2015 #7 Skrevet 3. november 2015 http://www.forsikringsselskap.org/?gclid=Cj0KEQiA0-GxBRDWsePx0pPtp4sBEiQACuTLNgm-nHHPuRTyysTODzJUCWgTAd5o_CWvbOj-XseDCrsaAiwT8P8HAQAnonymkode: 08604...3a9Takk!
AnonymBruker Skrevet 3. november 2015 #8 Skrevet 3. november 2015 Har du medlemskap i Obos eller andre boligbyggelag? Er du fagorganisert eller medlem i Huseiernes Landsforbund? Alle disse gir gunstige forsikringer slik at det kan være verdt å tegne et medlemskap bare for å få en god og gunstig forsikring. Å gå for bankenes forsikringer kan være både dyre og dårlige løsninger. Pass og på å få rettshjelpsforsikring og uflaks innkludert. Anonymkode: 86c73...2d1 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2015 #9 Skrevet 3. november 2015 Familie på 4, med 2 småbarn. Er forsikret for 2,5 millioner på innbo, betaler 860 kr/år i Gjensidige via fagorganisasjonen.Har hatt en oversvømt leilighet da vi bare var 2, og man blir overrasket over hvor mye det man eier er verdt. Anonymkode: dd98e...b5e
AnonymBruker Skrevet 3. november 2015 #10 Skrevet 3. november 2015 Familie på 4, med 2 småbarn. Er forsikret for 2,5 millioner på innbo, betaler 860 kr/år i Gjensidige via fagorganisasjonen.Har hatt en oversvømt leilighet da vi bare var 2, og man blir overrasket over hvor mye det man eier er verdt.Anonymkode: dd98e...b5eGjensidige via NITO her også som deg. Må vel være den beste innboforsikringen Anonymkode: 19823...e7a
fresia Skrevet 4. november 2015 #11 Skrevet 4. november 2015 jeg har LOfavør Kollektiv hjemforsikring gjennom medlemskap i Fagforbundet. betaler 500 kr i medlemskontigent til Fagforbundet i året og da er forsikringa inkludert
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå