AnonymBruker Skrevet 3. november 2015 #1 Skrevet 3. november 2015 Hei! Jeg har en søtpotet liggende som må spises opp i løpet av de neste dagene. Har dere noen forslag til hva jeg kan spise det med (og ikke minst på hvilken måte)? Jeg har pleid å ovnsbake de og spise de med egenkrydrede kyllinglår. Dette har jeg ikke i hus akkurat nå, så dette utgår. Jeg har laks, karbonadedeig (regner med at dette ikke er så relevant) og kyllingfilet. Anonymkode: c77fe...f27
AnonymBruker Skrevet 3. november 2015 #2 Skrevet 3. november 2015 Du kan lage søtpotetpuré Søtpotet passer veldig godt sammen med noe salt (salt+søtt=sant). Ovnsbakt søtpotet med stekt bacon, løk og mais til synes jeg er utrolig godt! Med den ingredienslista du har der ville jeg enten lagd en liten gryterett med karbonadedeigen og servert med ovnsbakt søtpotet. Eller så hadde jeg laget søtpotetpuré og stekt kyllingfilet sammen med løk ++ Anonymkode: 692e9...c16
AnonymBruker Skrevet 3. november 2015 #3 Skrevet 3. november 2015 Om du har karbonadedeig kan du lage en cottage pai-versjon med søtpotetmos i stedet for potetmos. Stek karbonadedeig, sopp, løk, hvitløk, kanskje litt paprika, gulrot eller selleri om du liker denslags, tilsett en boks haddede tomater, og krydder som chili, spisskumin, oregano, salt og pepper. Ha i en ildfast form. Kok søtpoteten, mos den sammen med salt, pepper og litt kanel. Ha mosen over kjøttblandingen, strø ost på toppen, og ha i ovnen i 20-30 minutter. Server med salat. Bakte søtpotetstenger med kanel, salt og pepper er ypperlig til både laks og kylling, med salat til. Eller bruk mos her også. Du kan mose den sammen med gulrot og/eller vanlig potet for variasjon i smaken. Du kan også lage kake av den, om du så ønsker. Akkurat som gulrotkake. Anonymkode: 20b67...dfe
AnonymBruker Skrevet 3. november 2015 #4 Skrevet 3. november 2015 Om du har karbonadedeig kan du lage en cottage pai-versjon med søtpotetmos i stedet for potetmos. Stek karbonadedeig, sopp, løk, hvitløk, kanskje litt paprika, gulrot eller selleri om du liker denslags, tilsett en boks haddede tomater, og krydder som chili, spisskumin, oregano, salt og pepper. Ha i en ildfast form. Kok søtpoteten, mos den sammen med salt, pepper og litt kanel. Ha mosen over kjøttblandingen, strø ost på toppen, og ha i ovnen i 20-30 minutter. Server med salat. Bakte søtpotetstenger med kanel, salt og pepper er ypperlig til både laks og kylling, med salat til. Eller bruk mos her også. Du kan mose den sammen med gulrot og/eller vanlig potet for variasjon i smaken. Du kan også lage kake av den, om du så ønsker. Akkurat som gulrotkake. Anonymkode: 20b67...dfeDette var et genialt forslag! Nå ble jeg sulten her. Men må innrømme at jeg hadde droppa kanelen Anonymkode: 692e9...c16
AnonymBruker Skrevet 3. november 2015 #5 Skrevet 3. november 2015 Takk for så mange gode forslag! Jeg skal skrive de opp sånn at jeg har det til senere. Grunnet manglende ingredienser kan jeg nok ikke lage så mye av dette nå dessverre. Jeg skal reise bort i to uker, så jeg vil helst spise opp det jeg har uten å kjøpe noe nytt før jeg drar.Det blir mest sannsynlig kyllingfilet og ovnsbakte søtpoteter. Er det noen tips til hvordan jeg kan tilberede kyllingfileten? Anonymkode: c77fe...f27
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå