Gå til innhold

Forsinket tømming av magesekk, og trening

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i perioder noe som virker å være en forsinkelse i tømming av magesekken, noe som er ubehagelig til når det oppstår, men skaper problemer når jeg skal trene.

Det ikke så behagelig å trene med full mage, og jeg tror jeg får litt problemer med blodsukkeret på den måten at jeg ofte får et raskt blodsukkerfall under treningen.  Mekanismen mellom en forsinket tømming av magesekk og blodsukker er jeg ikke sikker på, men det føles i alle fall ubehagelig.

Legen sier at jeg får finne ut av hva som fungerer best for meg, og har anbefalt lite fett, fiberredusert, og små måltider.

Men hvor små måltider?

I dag spiste jeg en porsjon havregrøt (1 dl gryn, 1,5 dl lettmelk, 1 dl vann) kl 9.30, trente kl 11.30, og kjenner at jeg fremdeles har grøten i magen nå, etter mer enn 4 timer, og 40 minutter løping.

Er dette virkelig et for stort måltid?  Det kan ikke være for fett, men er det for fiberrikt?

Jeg klarer ikke trene før frokost, og jeg kan ikke vente i 6-8 timer etter et måltid heller, så nå behøver jeg litt tips og råd.  :)

Anonymkode: c961e...9a7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...