Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes det noen måter å kutte ut stilsettet i deler av et html-dokument?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan definere forskjellige stilsett for et html-dokument. Og du kan evt. definere egne koder for det du vil ha annerledes. Men du kan ikke sette opp css-fritt område i html-koden din.

Catzy

Skrevet

Som brukar har du avgrensa kontroll: Du kan sleppa å sjå CSS, du kan ha eit brukardefinert stilsett som overstyrer sidene, eller du kan godta stilsettet. (OK, alt dette er ikkje så lett i IE, men den er jo utdatert...)

Som utviklar er problemstillinga ei litt anna. Du kan ikkje bruka stilsettet på berre delar av ei side, men det trengst ikkje heller - du har full kontroll: Om du t.d. vil at eit avsnitt i ein ingress skal ha eit bestemt stilsett, men ikkje noko stilsett i andre avsnitt, kan du gjere noko slikt:

.ingress {

font-size: 1.2em;

}

<p class="ingress">Dette er ingressen, 1.2 gongar større enn vanleg skrift</p>

<p>Dette er vanleg tekst, utan noko stilsett. Om du då ikkje har definert p-elementet eller noko foreldreelement.</p>

Var det dette du var ute etter?

Skrevet

Takk for svar. Jeg var ute etter om jeg kunne ha et css-fritt område i koden, men det kan jeg altså ikke. Da får jeg kode litt ekstra ;)

Skrevet

Forresten: Jeg mener en gang å ha lest at man kan hente opp et annet stilsett inn i en html-kode. Kan man gjøre det for kun et område, altså slik at et annet stilsett som ligger et annet sted, hentes inn for et område av koden?

Skrevet

Hmmm - du kan (og bør) lagra stilsett i eigne css-filer og henta inn i html-dokumenta slik:

<link rel="stylesheet" href="info.css" type="text/css">

Du kan henta inn så mange du vil av desse, og dersom det er fleire som definerer det same (t.d. <p>) så blir definisjonane lagt til eller erstatta i rekkefølgja stilarka vert henta inn.

Alle må dog stå i head, slik at du nok ikkje kan få eitt stilark til å gjelda i byrjinga av ei side og eit anna frå midten av sida, diverre.

Det du kan skilja på derimot er ulike stilark for ulike media:

<link rel="stylesheet" href="skjerm.css" type="text/css" media="screen">

<link rel="stylesheet" href="utskrift.css" type="text/css" media="print">

Og du kan lata brukaren velja mellom alternative stilark (fungerer ikkje i IE - då må du leggja til funksjonalitet med Javascript):

<link rel="stylesheet" href="standard.css" type="text/css" id="Standard">

<link rel="alternate stylesheet" href="fancy.css" type="text/css" id="fancy">

<link rel="alternate stylesheet" href="bussnisse.css" type="text/css" id="Keisam">

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...