AnonymBruker Skrevet 3. november 2015 #1 Skrevet 3. november 2015 For meg er det en med ingen utdanning, ingen jobb. Men er det nok? Anonymkode: 535f0...9eb
Gjest Herr Heftig Skrevet 3. november 2015 #2 Skrevet 3. november 2015 En som ikke har noe andre har lyst på. Enten det gjelder kompetanse, personlighet eller materielle goder.
AnonymBruker Skrevet 3. november 2015 #3 Skrevet 3. november 2015 Jeg ser ikke at utdanning/jobb nødvendigvis har noe med det å gjøre, i dagens arbeidsmarked skal det godt gjøres for å få seg jobb i mange bransjer. Eller det kan være sykdom. Jeg ser heller på ressurssvake folk som de som ikke prøver å gjøre noe med situasjonen og bare klager på alt og alle.Andre er de som aldri lærer av tidligere feil, som ikke greier å å lære seg enkle ting (til tross for å ha blitt vist det utallige ganger) osv. Finnes vel mange kategorier av dem. Anonymkode: b55c7...95b 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2015 #4 Skrevet 3. november 2015 Man kan vel være ressursvak selv om man har noe utdanning og har fått en jobb? Jeg må forholde meg til et foreldrepar (min datters klasse) som er utpreget ressurssvake i mine øyne. De har begge fagbrev og jobb, men er likevel ressurssvake i forhold til barna sine. De makter ikke å sette grenser for barna, oppfordrer til slossing ol oppførsel. De synes det er "tøft" når sønnen deres terroriserer andre barn på bussen, og synes "alt er normalt" hjemme hos dem og nekter å ta i mot hjelp fra barnevernet, selv om vi rundt dem er ganske fortvilte mhp hva de gjør med oppveksten til barna sine.Samtidig trenger man ikke være ressurssvak selv om man ikke har utdanning eller jobb, i alle fall om man bare mangler en av delene. Å ta utdanning, men slite med å få jobb kan skje. Og man kan ha startet eget firma uten å ta utdanning.Jeg tenker nok mer på sosial og kulturell kapital, enn det som går direkte på jobbmarkedet. Anonymkode: 47de3...98d 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2015 #5 Skrevet 3. november 2015 Jeg ser ikke at utdanning/jobb nødvendigvis har noe med det å gjøre, i dagens arbeidsmarked skal det godt gjøres for å få seg jobb i mange bransjer. Eller det kan være sykdom. Jeg ser heller på ressurssvake folk som de som ikke prøver å gjøre noe med situasjonen og bare klager på alt og alle.Andre er de som aldri lærer av tidligere feil, som ikke greier å å lære seg enkle ting (til tross for å ha blitt vist det utallige ganger) osv. Finnes vel mange kategorier av dem. Anonymkode: b55c7...95bDet uthevede er for meg ganske typisk for en ressurssvak person. Man må bruke de kort man har fått utdelt å gjøre det beste ut av situasjonen. Dersom du ikke prøver og lære av dine feil, er du ressurssvak. Anonymkode: 627f6...19a 1
Gjest Raindrops Skrevet 3. november 2015 #6 Skrevet 3. november 2015 Jeg knytter det først og fremst til evnen til å navigere i og reflektere over det samfunnet man er en del av, og sin egen rolle i det i forhold til globale og lokale strømninger og andre individer.
Kontormus Skrevet 3. november 2015 #7 Skrevet 3. november 2015 For meg er du ressurssvak når du er ute av stand til rette opp i/ ta igjen ved urett som blir begått mot deg eller dine nærmeste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå