Gå til innhold

undersøkelse for å sjekke om egglederne er tette

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Noen som har tatt denne undersøkelsen med kontrastveske? Er det vondt?

Er  denne undersøkelsen syklusavhengig? eller kan den tas når som helst i syklusen?

Anonymkode: 8b0b0...bd8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Både jeg og min kone har tatt denne og vi opplevde den helt forskjellig. Kona synes den var utrolig smertefull, verre enn menssmerter. Hun måtte ta smertestillende og gråt seg i søvn. Klarte ikke å gå hjem fra gynekologen. Jeg merket så og si ingen ting. Begge fikk smertestillende før undersøkelsen, og begge hadde åpne, fine eggledere. Normalt takler jeg smerte bedre enn kona mi. Så er du en som lett blir dårlig kan du ta med ekstra smertestillende. Jeg tror flesteparten synes denne testen ikke er spesielt vond. 

Usikker på når man kan/bør ta testen, men regner med det er utenom menstruasjon. Gynekologen din vil sette deg opp utifra menssyklusen din. 

Anonymkode: 80934...fb4

Skrevet

Jeg venter på å få plass til å få den.

Jeg må ringe inn første virkedagen jeg begynner å blø, så må de se om de har kapasitet på røntgen til å ta meg inn.
Den kan ikke tas når som helst i syklusen. Jeg lurer på om det var mellom dag 7- dag 11 man skulle utføre det. Uten at jeg tør å si at det er helt riktig.

De hadde ikke tid til å ta meg inn forrige gang, eller gangen før det. Så nå håper jeg virkelig at de har tid neste jeg begynner å blø. Om ikke, så blir det en ny måned med venting.

Har hørt en del som synes det er vondt, og har selv blitt anbefalt å ta smertestillende før undersøkelsen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...