bc89 Skrevet 3. november 2015 #1 Skrevet 3. november 2015 (endret) Etter å ha flyttet til ny by og endret legekontor, ba jeg om å få overført journalen. Fikk beskjed om at det var i orden og at jeg kom til å få faktura i post. Alt ble gjort skriftelig og jeg oppga også min nye adresse. Så mottok jeg purring uten å ha mottatt hovedfaktura først. Jeg betalte denne for å få saken ut av verden, men skrev likevel en mail om at jeg ikke hadde mottatt noen hovedfaktura, kun purring, og at denne nå var betalt. Jeg betalte på lørdag, og de mottok betalingen etter helgen, som var et par dager etter betalingsfristen. Nå ber de om enda en betaling pga litt for sen betaling på purringen og mener jeg har fått hovedfakturaen på mail. Dette stemmer ikke, og jeg har alt skriftelig fra legekontoret hvor de har fått min nye adresse og at de skal sende faktura i posten (altså ikke på mail). Jeg svarte tilbake at jeg ikke har mottatt noen hovedfaktura og har alt skriftelig på mail fra legekontoret. Fikk svar tilbake om å betale det andre purringsgebyret ellers så ble det sendt videre til inkasso. Jeg mener dette ikke er rett da jeg aldri mottok noen hovedfaktura før purringen. Så da lurer jeg på, hva er rett her? Håper noen kan hjelpe meg Endret 3. november 2015 av bc89 skrivefeil
AnonymBruker Skrevet 3. november 2015 #2 Skrevet 3. november 2015 Sjokkerende oppførsel fra et legekontor, må jeg si! De kan i alle fall ikke gå til inkasso så lenge du bestrider kravet.http://www.forbrukerradet.no/forside/okonomi-og-betaling/inkasso-2/Jeg har vært borti det samme før fra i aktører som i utgangspunktet ikke trenger å ha det samme tillitsforholdet til folk som et legekontor, og har da fått slettet purregebyr uten spørsmål. Dette var virkelig merkelig oppførsel fra dem! Anonymkode: a90b3...afb
Illuminatum Skrevet 3. november 2015 #3 Skrevet 3. november 2015 Etter å ha flyttet til ny by og endret legekontor, ba jeg om å få overført journalen. Fikk beskjed om at det var i orden og at jeg kom til å få faktura i post. Alt ble gjort skriftelig og jeg oppga også min nye adresse. Så mottok jeg purring uten å ha mottatt hovedfaktura først. Jeg betalte denne for å få saken ut av verden, men skrev likevel en mail om at jeg ikke hadde mottatt noen hovedfaktura, kun purring, og at denne nå var betalt. Jeg betalte på lørdag, og de mottok betalingen etter helgen, som var et par dager etter betalingsfristen. Nå ber de om enda en betaling pga litt for sen betaling på purringen og mener jeg har fått hovedfakturaen på mail. Dette stemmer ikke, og jeg har alt skriftelig fra legekontoret hvor de har fått min nye adresse og at de skal sende faktura i posten (altså ikke på mail). Jeg svarte tilbake at jeg ikke har mottatt noen hovedfaktura og har alt skriftelig på mail fra legekontoret. Fikk svar tilbake om å betale det andre purringsgebyret ellers så ble det sendt videre til inkasso. Jeg mener dette ikke er rett da jeg aldri mottok noen hovedfaktura før purringen. Så da lurer jeg på, hva er rett her? Håper noen kan hjelpe meg Gi i alle fall et skriftlig svar om at du bestrider regningen å purregebyret.
Gullik Skrevet 4. november 2015 #4 Skrevet 4. november 2015 Har dessverre samme erfaring med firkantet fakturabehandling fra legekontor. Jeg ville bare ha betalt purregegyret for å bli ferdig med det. Choose your battles osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå