Gå til innhold

Er det mulig å få bort magefettet uten å gå ned i vekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er slank, men har en pølse nederst på magen. Den irriterer meg grenseløst! Jeg er lei av å holde inn magen når jeg har sex, bare gå med løse topper og gensere, at magen henger over buksekanten når jeg Sitter osv. Alle som er like slanke som meg, har jo flat mage. Tror dette har med gener og gjøre. 

Men er det mulig å bli kvitt pølsa uten å gå ned i vekt?  Jeg vil ikke ned i vekt,  for da er jeg redd for å bli for tynn.

Anonymkode: 1c491...2b8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enten må du ned i vekt eller fettsuge deg.

Anonymkode: f3bd7...0fa

Skrevet

Eventuelt trene styrke for å "forme" kroppen, så går du opp i muskler og litt ned i fett, vekta er den samme, men fasongen finere :)

• Liker 3
Skrevet

Ja, det er mulig, men da må du trene. Fettet må jo erstattes med noe om du ønsker å beholde vekta.

Anonymkode: 33d00...696

Skrevet

Enten må du ned i vekt eller fettsuge deg.

Anonymkode: f3bd7...0fa

Hun går jo ned i vekt ved fettsuging også. 

Fett veier noe, så hvis du skal kvitte deg med fett må du legge på deg en annen plass hvis du ikke vil gå ned i vekt. Da må du helst øke i muskelvekt. 

Skrevet

Hun går jo ned i vekt ved fettsuging også. 

Fett veier noe, så hvis du skal kvitte deg med fett må du legge på deg en annen plass hvis du ikke vil gå ned i vekt. Da må du helst øke i muskelvekt. 

fettsuge magen. Er det ikke magefettet ts vil bli kvitt da??

Anonymkode: 1e0a6...699

Skrevet

fettsuge magen. Er det ikke magefettet ts vil bli kvitt da??

Anonymkode: 1e0a6...699

Jo....? Men hvis hun fettsuger magen vil det jo fjernes fett, og dermed går vekta NED. Fett veier jo noe...

• Liker 1
Skrevet (endret)

Du kan ikke punktslanke deg. Eneste løsning er å gå ned i fettprosent. Anbefaler å trene styrke for å bygge muskler, men det er en tidkrevende prosess. Mye sunnere enn fettsuging. 

I din situasjon ville jeg nok fokusert på å stramme opp fremfor å gå ned i vekt, ja. :)

Endret av Annaleigh
Skrevet

Du kan ikke punktslanke deg. Eneste løsning er å gå ned i fettprosent. Anbefaler å trene styrke for å bygge muskler, men det er en tidkrevende prosess. Mye sunnere enn fettsuging. 

I din situasjon ville jeg nok fokusert på å stramme opp fremfor å gå ned i vekt, ja. :)

Hvordan stramme opp magen? Hvilken øvelser? Jeg kan ikke jogge pga vonde knær. 

Skrevet

Hvordan stramme opp magen? Hvilken øvelser? Jeg kan ikke jogge pga vonde knær. 

Jeg vil anbefale at du begynner på et styrkeprogram. Du kan gjerne trene mage spesifikt i tillegg.  Det er riktignok begrenset hva du kan gjøre med kun øvelser på kort sikt, du må også ned i fettprosent. Selv kan jeg absolutt anbefale styrke med fokus på knebøy, markløft, benk og skulderpress (samt ulike varianter av det). Jeg gjør også en del øvelser inspirert av Pilates som er fokusert på mage i tillegg til de tradisjonelle som Planken etc. Uansett er det vanskelig å gi konkrete råd uten å ha sett deg. Vil absolutt anbefale å legge ned litt penger i en time hos en PT som kan utarbeide et godt program til deg, og gjerne også veilede deg litt med tanke på kosthold. 

Selv har jeg også vært slank, som deg, men det er først etter at jeg begynte med styrke jeg har blitt fornøyd med kroppen min. Føler nå den er sporty og sunn - ikke bare tynn, og med en mage som ikke var helt definert. Jeg så resultater ganske raskt, begynte i august og i februar var jeg der jeg ønsket å være . :) 

Skrevet

Jeg vil anbefale at du begynner på et styrkeprogram. Du kan gjerne trene mage spesifikt i tillegg.  Det er riktignok begrenset hva du kan gjøre med kun øvelser på kort sikt, du må også ned i fettprosent. Selv kan jeg absolutt anbefale styrke med fokus på knebøy, markløft, benk og skulderpress (samt ulike varianter av det). Jeg gjør også en del øvelser inspirert av Pilates som er fokusert på mage i tillegg til de tradisjonelle som Planken etc. Uansett er det vanskelig å gi konkrete råd uten å ha sett deg. Vil absolutt anbefale å legge ned litt penger i en time hos en PT som kan utarbeide et godt program til deg, og gjerne også veilede deg litt med tanke på kosthold. 

Selv har jeg også vært slank, som deg, men det er først etter at jeg begynte med styrke jeg har blitt fornøyd med kroppen min. Føler nå den er sporty og sunn - ikke bare tynn, og med en mage som ikke var helt definert. Jeg så resultater ganske raskt, begynte i august og i februar var jeg der jeg ønsket å være . :) 

Takk for svar, men knebøy,  utfall og markløft  kan jeg bare glemme. Har ikke balanse til det. Pga en diagnose. 

Skrevet

Takk for svar, men knebøy,  utfall og markløft  kan jeg bare glemme. Har ikke balanse til det. Pga en diagnose. 

Vil absolutt anbefale en time hos PT for å kartlegge gode øvelser. :)  Min erfaring er at de kan gi varianter av øvelser som du har bedre mulighet for å mestre (iallfall i begynnelsen), Pilates-øvelser kommer i ulike variasjoner, ikke alle krever like mye variasjon, det kan jeg absolutt anbefale. Det er litt vanskelig å si noe konkret uten å vite hvilke begrensninger du har - kunne du fortalt litt om det? 

Skrevet

Som andre her sier: Du kan ikke få bort fettet på magen uten generell slanking. Det er ikke mulig å punktslanke. Eneste måten å få bort fett på et spesifikt sted er å fettsuge seg.

Er du utrent vil det hjelpe pittelitt å stramme magemusklene. Utrente magemuskler buler litt, mens trente magemuskler strammes opp. Men det utgjøre bare en liten promille forskjell. Men alt hjelper vel på.

Anonymkode: 1f5d8...ecd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...