AnonymBruker Skrevet 3. november 2015 #1 Skrevet 3. november 2015 Jeg leste denne artikkelen om menn og følelser, og det er et par utsagn der som jeg stusser litt over, utsagn som gir uttrykk for at det å vise følelser blir sett på som et svakhetstegn.Når det smeller skal mannen liksom være sterk. Det er et resultat av tradisjoner, tror jeg. Derfor blir det ofte sånn at jeg holder tårene tilbake, selv om Marna gråter. Det betyr dermed ikke at jeg er mindre følelsesmessig påvirket enn henne.Jeg klarer ikke helt å forstå denne tankegangen.Selv har jeg sett mange menn og kvinner være følelsesmessig påvirket, men samtidig være sterke og støttende overfor andre. Jeg klarer ikke se motsetningen som han påpeker her, og føler at det blir en unnskyldning mer enn en forklaring? Anonymkode: 8ab4c...bc5
AnonymBruker Skrevet 3. november 2015 #2 Skrevet 3. november 2015 Jeg leste denne artikkelen om menn og følelser, og det er et par utsagn der som jeg stusser litt over, utsagn som gir uttrykk for at det å vise følelser blir sett på som et svakhetstegn.Jeg klarer ikke helt å forstå denne tankegangen.Selv har jeg sett mange menn og kvinner være følelsesmessig påvirket, men samtidig være sterke og støttende overfor andre. Jeg klarer ikke se motsetningen som han påpeker her, og føler at det blir en unnskyldning mer enn en forklaring?Anonymkode: 8ab4c...bc5Jeg tror han også snakker på et generellt nivå. Altså følelser generellt. Det å "avsløre" sinnstilstander, glad, trist, sint, kan lettere bli utnytted eller gjort narr av hvis du er mann. Blant menn, skal man liksom holde masken for å ikke bli tatt på senga. Anonymkode: 3f468...440 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå