Gå til innhold

Grønnsaksuppe!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Er det noen som har en god oppskrift på grønnsaksuppe med lite kalorier?  Jeg har tidligere brukt den man kjøper på pose for de gangene jeg egentlig er mett (og har fylt dagens kaloribehov) med det må jo være bedre å lage den selv:-) 

Den fra butikken inneholder ca 150 kcal per liter, er det mulig å få til noe tilsvarende med den hjemmelagde?

Anonymkode: 7bc43...4ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Er det noen som har en god oppskrift på grønnsaksuppe med lite kalorier?  Jeg har tidligere brukt den man kjøper på pose for de gangene jeg egentlig er mett (og har fylt dagens kaloribehov) med det må jo være bedre å lage den selv:-) 

Den fra butikken inneholder ca 150 kcal per liter, er det mulig å få til noe tilsvarende med den hjemmelagde?

Anonymkode: 7bc43...4ce

Lett å lage grønnsaksuppe. Du trenger bare økologisk buljong. Løk,hvitløk. Jeg liker å ha løk,hvitløk i ildfast form i ovn i 20 min, for da synes jeg smaken blir nedre. Så koker du f.eks gulrot og sellerirot i minst en halvtime, til gulroten blir myk. Vil du ha mer substans, ta linser oppi. Litt raspet ingefær gir god smak. Spinat er sunt. Suppler med grønnsaker du liker. Mix hele sulamitten med en blender,stavmixer eller en håndholt mixer.Krydre med det du liker. Ta gjerne oppi litt strimlet kylling eller noe. Pleier å fryse i porsjoner, tiner etter behov. Du kan spise så mye du vil mellom måltider og likevel gå ned i vekt uten å være sulten. Anbefaler minst ett vanlig måltid til dagen, unn deg litt kos i blandt for å opprettholde motivasjon. Lykke til :) 

Anonymkode: 9551b...216

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler som den over her, å ha linser i suppen. Jeg bruker røde linser, knallgodt, sunt og mettende.

Anonymkode: 1753b...3d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å bruke gulrøtter, rød, grønn og gul paprika (ja, det er kjempegodt oppi), stangselleri, purre, kålrot, rikelig med buljong og vann, en boks hakkede tomater, brekkbønner og andre "harde" grønnsaker jeg finner i grønnsaksdisken. Potet kan man også fint ha i. 

Men jeg kjører det ikke i blender, jeg spiser det som mer tradisjonell grønnsakssuppe med biter i. 

Krydrer med salt/pepper og andre krydderier jeg smaker til med. 

Anonymkode: 26a43...31a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lett å lage grønnsaksuppe. Du trenger bare økologisk buljong. Løk,hvitløk. Jeg liker å ha løk,hvitløk i ildfast form i ovn i 20 min, for da synes jeg smaken blir nedre. Så koker du f.eks gulrot og sellerirot i minst en halvtime, til gulroten blir myk. Vil du ha mer substans, ta linser oppi. Litt raspet ingefær gir god smak. Spinat er sunt. Suppler med grønnsaker du liker. Mix hele sulamitten med en blender,stavmixer eller en håndholt mixer.Krydre med det du liker. Ta gjerne oppi litt strimlet kylling eller noe. Pleier å fryse i porsjoner, tiner etter behov. Du kan spise så mye du vil mellom måltider og likevel gå ned i vekt uten å være sulten. Anbefaler minst ett vanlig måltid til dagen, unn deg litt kos i blandt for å opprettholde motivasjon. Lykke til :) 

Anonymkode: 9551b...216

Hvorfor økologisk buljong? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...