Gå til innhold

Herregud som jeg HATER å være singel avogtil..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen ganger er jeg så glad for å være singel, trives godt alene og bare kan gjøre som jeg vil..

Også får man disse dagene hvor man bare har lyst å krølle seg opp i en ball og aldri bevege seg mer,fordi man føler seg så alene og ensom.

Tanker om eksen kommer snikende tilbake... "gjorde jeg det rette med å dumpe han? Var han så forferdelig som jeg skal ha det til?" svarene på de spørsmålene er JA!! Men hvorfor er det så vanskelig å se det noenganger..?

Alle de vonde stundene jeg hadde sammen med han går i glemmeboken og jeg husker bare de gode stundene..som er MYE færre enn de vonde...

Hvorfor er det sånn?

Utrolig irriterende.. Og ikke minst deprimerende...

Skrevet

Jeg har vært der og det er utrolig vondt. Men det kommer til å bli bedre. 

Jeg veit ikke hvorfor vi er så dumme og angrer. Samtidig er det jo bra at vi husker de gode tingene bedre enn de vonde. Det gjør at vi tør å hive oss ut i det neste gang og ikke gi opp.

Skrevet

Jeg har vært der og det er utrolig vondt. Men det kommer til å bli bedre. 

Jeg veit ikke hvorfor vi er så dumme og angrer. Samtidig er det jo bra at vi husker de gode tingene bedre enn de vonde. Det gjør at vi tør å hive oss ut i det neste gang og ikke gi opp.

Men jeg ville mye heller husket alle de vonde tingene fremfor de gode..

Da hadde jeg ivertfall ikke fått det savnet som jeg avogtil kjenner på..

Og jeg skjønner ikke hvorfor hjernen min ikke kan skjønne det som jeg VET... 

Skrevet

Noen ganger er jeg så glad for å være singel, trives godt alene og bare kan gjøre som jeg vil..

Også får man disse dagene hvor man bare har lyst å krølle seg opp i en ball og aldri bevege seg mer,fordi man føler seg så alene og ensom.

Tanker om eksen kommer snikende tilbake... "gjorde jeg det rette med å dumpe han? Var han så forferdelig som jeg skal ha det til?" svarene på de spørsmålene er JA!! Men hvorfor er det så vanskelig å se det noenganger..?

Alle de vonde stundene jeg hadde sammen med han går i glemmeboken og jeg husker bare de gode stundene..som er MYE færre enn de vonde...

Hvorfor er det sånn?

Det er så enkelt som at følelser ikke er rasjonelle. En dag du ikke føler deg på topp, været er dritt, sminken fungerer ikke og du fikk vite noe kjipt: da kan diverse tanker komme krypende som verken er representativt som deg som person, eller stemmer overens med din virkelighet.

Det at du er klar over irrasjonaliteten i disse tankene er en seier i seg selv, da er du klar til å kjempe de bort når de kommer. Tenker jeg.

• Liker 1
Skrevet

Det er så enkelt som at følelser ikke er rasjonelle. En dag du ikke føler deg på topp, været er dritt, sminken fungerer ikke og du fikk vite noe kjipt: da kan diverse tanker komme krypende som verken er representativt som deg som person, eller stemmer overens med din virkelighet.

Det at du er klar over irrasjonaliteten i disse tankene er en seier i seg selv, da er du klar til å kjempe de bort når de kommer. Tenker jeg.

Ja heldigvis er jeg klar over at det jeg tenker er bare tull... !

Så jeg har jo kommet meg en bit på vei i vertfall...:)

Skrevet

Hvorfor er det sånn?

Fordi du trenger tid på¨å akseptere din nye livssituasjon og ikke minst valgene du har tatt :).

Skrevet

Fordi du trenger tid på¨å akseptere din nye livssituasjon og ikke minst valgene du har tatt :).

Men hvor lang tid skal sånt egentlig ta da..?

Jeg trodde jeg var kommet langt på vei og tankene om han var over men tror jeg tok feil...

Vi var sammen avogpå i 5 år,og det er ca 7 mnd siden det ble slutt... jeg vet jo det sikkert tar lang tid... men det virker som om enden i tunnellen aldri kommer...

Gjest gjestvest
Skrevet

Skjerp deg, jente. Det er snart fredda. 

Skrevet

Jeg trodde jeg var kommet langt på vei og tankene om han var over men tror jeg tok feil...

Vi var sammen avogpå i 5 år,og det er ca 7 mnd siden det ble slutt... jeg vet jo det sikkert tar lang tid... men det virker som om enden i tunnellen aldri kommer...

Kommer litt ann på deg selv Beth. Dersom du dyrker sorgen så kan det i teorien ta jævlig lang tid, men det er du selv som bestemmer og kan ta kontroll over ditt eget liv og egne tanker. Har selv vært der. Vært singel i 2 år nå og det hender at jeg gjør meg de samme tankene om savn osv, MEN da er det som regel en søndag etter en helg med fastivitas og mye alkohol så dette har sin naturlige forklaring også. Handler vell mer om at man ikke har noen andre å ofre tankespinnet rundt. De gangene jeg har hatt noen å date eller holder på med, så har disse tankene vært fraværende. Ledig-gang er roten til alt vondt:) Lykke til!

Skrevet

Skjerp deg, jente. Det er snart fredda. 

Hehe :) 

Trenger en sånn som deg i livet mitt..:P

Skrevet

Kommer litt ann på deg selv Beth. Dersom du dyrker sorgen så kan det i teorien ta jævlig lang tid, men det er du selv som bestemmer og kan ta kontroll over ditt eget liv og egne tanker. Har selv vært der. Vært singel i 2 år nå og det hender at jeg gjør meg de samme tankene om savn osv, MEN da er det som regel en søndag etter en helg med fastivitas og mye alkohol så dette har sin naturlige forklaring også. Handler vell mer om at man ikke har noen andre å ofre tankespinnet rundt. De gangene jeg har hatt noen å date eller holder på med, så har disse tankene vært fraværende. Ledig-gang er roten til alt vondt:) Lykke til!

Tror du har et poeng der...

Jeg har jo ikke noen andre å rette tankene på,og jeg tror nok det hele bunner i at jeg savner NOEN... og da går tankene på han,siden han er den siste ....

Jeg føler ikke jeg mater sorgen heller... men noen dager er bare sånn....

Skrevet

Har det litt sånn av og til jeg også. Pleier å huske mest de gode tingene. Og da savner jeg av og til eksen. Men nå har jeg klart å ikke ta kontakt med henne i tre år, og jeg tenker mindre og mindre på henne.

Anonymkode: 21771...397

Skrevet

Så lang tid som det må ta. Dette finnes det ingen fasit på, dessverre :). Og 7 måneder er ikke så lang tid.

Det løsner etterhvert, men det er viktig at du tar tak i tingene også slik at du får svar på tankene dine :).

• Liker 1
Skrevet

- Å bli singel er som alle andre endringer i livet. Noen ganger er de ikke helt optimale, og da drømmer man om tider der ting var litt enklere og mer behagelig. 

- Det å være singel handler om å være komfortabel i ens eget skinn. Faktum er at ingen kan endre på den du er. Det føles godt å være nær en annen person og ikke å være så alene, men det er jo ikke slik at denne følelsen skal gå løs på hvor fornøyd du er med deg selv. Da har ting gått litt for langt, da er man for avhengig av andre. 

- De færreste av oss er single for evig. Forhold går i epoker. Noen ganger er du alene, andre ganger er du sammen med noen. Som ung er dette faser vi alle går gjennom. Jeg tror løsningen til å være fornøyd som singel handler om å bruke de sjansene som akkurat denne livsepoken gir deg. Absolutt frihet f.eks? Det er da ingen grunn til å krølle seg sammen som en ball. Livet er der ute. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...