Gå til innhold

Går det an å bruke vanlig stoff som dusjforheng?


philippa starck

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har sett stoff-forheng. Men det må jo være veldig god lufting og tørkemuligheter da, ellers blir det bare rått og fuktig.

Plast i tykk eller tynt renner vannet fort av og da tørker det fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme hos mamma og pappa hadde vi en gang et dusjforheng i et slags stoff, og dette gikk helt fint. Dette var ikke helt vanlig stoff/tøy, da, men langt ifra plast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forheng i et blankt og fint stoff. Det er nok spesialberegnet til det formålet.

Med "vanlig stoff" tenker jeg på bomull, og DET kan du ikke bruke.

Du må ikke bruke plastikk, men stoff som er beregnet til dusjforheng!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vanlig stoff i mitt dusjforheng. Brukte FABSIL Colourless waterproofer (Grangers International Ltd Ltd).Sjekk med fargehandeleren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp, vi har stoff-forheng ytterst (offwhite bomull), mot resten av rommet og vanlig plast-forheng på innsiden mot dusjen der det er vann.

Begge forhengene er festet sammen øverst, altså samme lille "henger" holder begge forhengene. Uttrykte jeg meg klønete nå...?

Kjøpte vårt på Argos i Dublin, var ikke så dyrt. Mulig det kan finnes på www.argos.co.uk

En annen ting som jeg liker ved det, er at vi da har plastforhenget hengende ned innenfor badekaret, mens bomullforhenget henger rett ned utenfor badekaret. Både pent og praktisk alle veier :idesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikket mer på hjemmesiden til Argos nå, og jeg kan ikke se noe lignende vårt der...

Dessuten leverer de ikke utenfor Storbritannia heller, men det går helt fint an å lage en variant på egenhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har dusjforheng i et slags stoff, som kjennes nesten ut som alle andre gardinstoffer. Meterprisen var helt rå, men man trenger jo ikke så mange metrene da....

knallfint er det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller fleste tettvede stoffer kan impregneres, slik at en kan bruke dem i våtrom. Du kan kjøpe impregnering å sprayboks av den typen som brukes til telt, kjeledresser etc. Du finner slikt der de selger camping/villmarksutstyr eller hos en fargehandler. Verre er det ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...