Gå til innhold

Spraymaling til møbler, hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da var tiden inne for forandring i hjemmet. Jeg skal lage mitt eget pallebord, og male/spraye en gammel mørkebrun kommode.

Spm mitt er som følger: funker spraymaling? er det lett å bruke, og vil det dekke? fargen skal være hvit. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da var tiden inne for forandring i hjemmet. Jeg skal lage mitt eget pallebord, og male/spraye en gammel mørkebrun kommode.

Spm mitt er som følger: funker spraymaling? er det lett å bruke, og vil det dekke? fargen skal være hvit. 

Du bør pusse litt og grunne godt først! Ellers skraper den så lett.

Til en kommode anbefaler jeg interiørmaling. Det sitter bedre på treverk.

Skrevet

Du bør pusse litt og grunne godt først! Ellers skraper den så lett.

Til en kommode anbefaler jeg interiørmaling. Det sitter bedre på treverk.

jeg ville slippe pussing og grunning, men jeg har kanskje ikke noe valg. kommoden er lakkert i alle fall, sånn kurvkommode fra jysk. Pallene som skal brukes er helt nye og lyse...

noen tips til å gjøre det enklest og billigst mulig?

Skrevet

Jeg har pusset opp et skap i teak og gamle tremøbler, og har kun pusset noe av det. Har grunnet alt med ett lag grunning, den er jo også hvit og hjelper uansett på dekkevnen. Anbefaler å kjøpe en sånn "pute" fra Clas Ohlson til å male med om det er store rette overflater, da slipper man penselstrøk og når man blir kjent med den så er den veldig lett å jobbe med. Selges i en pakke med sånn plastfat til å ha malingen i. 

Anonymkode: 0e7dc...c6f

Skrevet

Jeg har pusset opp et skap i teak og gamle tremøbler, og har kun pusset noe av det. Har grunnet alt med ett lag grunning, den er jo også hvit og hjelper uansett på dekkevnen. Anbefaler å kjøpe en sånn "pute" fra Clas Ohlson til å male med om det er store rette overflater, da slipper man penselstrøk og når man blir kjent med den så er den veldig lett å jobbe med. Selges i en pakke med sånn plastfat til å ha malingen i. 

Anonymkode: 0e7dc...c6f

Takk! :)

Skrevet

Biltemas spraymaling er jeg fornøyd med. Jeg har både hvit grunnmaling (art. 36-5850), alle fargene og klar overlakk.

Dårlig utvalg i farger da. Bare hvit, sort og noen gråfarger. Men du skal ha hvit, så da er det bare å klemme på. Jeg har også brukt blå spraymaling fra Jula og noen fra Fargerike. Fargerike har bedre utvalg av farger. Spesielt pasteller for barnerom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...