Gå til innhold

HIV

AnonymBruker

Fremhevede innlegg

Skrevet

eller bare paranoid?

Hadde sex med en kar på lørdag(fylla..) og vi brukte ikke kondom, men jeg går på pilla. Han har vært narkoman, og er på avrusning. 

Både i går og i dag har jeg hatt SINNSYKT vondt i livmora(rundt omkring der) og veldig mye utflod som lukter helt jævlig! 

Har hørt at mange narkomaner har HIV(ikke at jeg skjønner hvorfor).. Kan det være en fare for at jeg ha fått det, eller bare en vanlig kjønnssykdom?

Skal ringe lege i morgen, men må bare høre slik at jeg kanskje får sove i natt....

Anonymkode: b8d9e...487

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er alltid en sjangs for å få både HIV og kjønnsykdommer nåf man har ubeskyttet sex. 

Håper du har lært til neste gang

Skrevet

eller bare paranoid?

Hadde sex med en kar på lørdag(fylla..) og vi brukte ikke kondom, men jeg går på pilla. Han har vært narkoman, og er på avrusning. 

Både i går og i dag har jeg hatt SINNSYKT vondt i livmora(rundt omkring der) og veldig mye utflod som lukter helt jævlig! 

Har hørt at mange narkomaner har HIV(ikke at jeg skjønner hvorfor).. Kan det være en fare for at jeg ha fått det, eller bare en vanlig kjønnssykdom?

Skal ringe lege i morgen, men må bare høre slik at jeg kanskje får sove i natt....

Det er sjelden HIV smitter gjennom vanlig, vaginalt samleie. Hvis begge har rifter/sår, så øker det sjansen. Grunnen til at flere narkomane har det, kommer av at det smitter gjennom blod, og de kan ofte bruke møkkete/brukte nåler til å sette skudd.

Det tar vel 3-6 mnd eller noe sånt før man kan teste seg for HIV gjennom blodprøve.

Anonymkode: 2e0d3...1cd

• Liker 1
Skrevet (endret)

Rusmisbrukere/tidligere rusmisbrukere har større risiko for å få HIV. Men de har også større risiko for andre sykdommer, som f.eks. hepatitt c og generelt de fleste typer kjønnssykdommer. Selvfølgelig har ikke alle like stor risiko kun fordi de er rusmisbrukere, men det sier seg jo selv at sprøytenarkomane er utsatt...Men så finnes det selvfølgelig rusmisbrukere som ikke benytter seg av sprøyter. 

Du bør forsikerhetsskyld be fastlegen din ta blodprøve for å sjekke om du er smittet. Husk å forklart situasjonen, for det kan hende legen foreslår flere prøver. 
Men jeg vil tro at utfloden og at du har vondt i livmoren kan skyldes en infeksjon, som kanskje har kommet helt tilfeldig nå etterpå. Det kan også være urinveisinfeksjon (som noen lettere kan få etter sex). Du bør få sjekket deg for begge deler. Utflod og urinveisinfeksjon oppstår jo forskjellige plasser nedentil...Så ikke sikkert det har sammenheng, samtidig som det kan ha sammenheng. 
Husk å bruke kondom neste gang, så slipper du å bekymre deg like mye :) Ganske liten sjanse for at du allerede nå skulle kjent symptomer på HIV/kjønnssykdommer. Det er kun et par dager siden du hadde samleie.

Endret av Luckiness
  • Liker 1
Skrevet

Det er alltid en sjangs for å få både HIV og kjønnsykdommer nåf man har ubeskyttet sex. 

Håper du har lært til neste gang

Jeg bruker og spørre før sex, OG bruke kondom. Men var så sinnsykt rusa at jeg husker bare glimt av kvelden...

-TS

Skrevet

Det er vel ikke så vanlig at de har HIV lenger. Det er vanlig heterofile som er mest smittebærere nå. Men han kan såklart ha andre ting, som alle andre.

Anonymkode: 4632a...e7f

Skrevet

Høres litt tidlig ut til at symptomer på noen kjønnssykdom kan melde seg. Men, som du sikkert kjenner på nå, er det dumt å ikke bruke kondom uansett når det bare er snakk om et ons. Veldig store forandringer (som lukt i utflod) er grunn til å ringe lege, men tviler på at det er et symptom på en kjønnssykdom. 

Sprøytenarkomane er ekstra utsatte for HIV fordi de deler sprøyte. Det, samt frykt for overdose, er argumentene bak sprøyterom.

Skrevet

Rusmisbrukere/tidligere rusmisbrukere har større risiko for å få HIV. Men de har også større risiko for andre sykdommer, som f.eks. hepatitt c og generelt de fleste typer kjønnssykdommer. Selvfølgelig har ikke alle like stor risiko kun fordi de er rusmisbrukere, men det sier seg jo selv at sprøytenarkomane er utsatt...Men så finnes det selvfølgelig rusmisbrukere som ikke benytter seg av sprøyter. 

Du bør forsikerhetsskyld be fastlegen din ta blodprøve for å sjekke om du er smittet. Husk å forklart situasjonen, for det kan hende legen foreslår flere prøver. 
Men jeg vil tro at utfloden og at du har vondt i livmoren kan skyldes en infeksjon, som kanskje har kommet helt tilfeldig nå etterpå. Det kan også være urinveisinfeksjon (som noen lettere kan få etter sex). Du bør få sjekket deg for begge deler. Utflod og urinveisinfeksjon oppstår jo forskjellige plasser nedentil...Så ikke sikkert det har sammenheng, samtidig som det kan ha sammenheng. 
Husk å bruke kondom neste gang, så slipper du å bekymre deg like mye :) 

Ja, jeg har veldig lett for UVI, så det kan jo være det. Takk :)

-TS

Skrevet

Jeg bruker og spørre før sex, OG bruke kondom. Men var så sinnsykt rusa at jeg husker bare glimt av kvelden...

-TS

Så hvis han sier han ikke har hiv eller andre kjønnssykdommer så er det greit liksom?

Anonymkode: aeb3e...5c4

Skrevet

Så hvis han sier han ikke har hiv eller andre kjønnssykdommer så er det greit liksom?

som jeg skrev; jeg spørr OG jeg bruker kondom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...