Gå til innhold

Mitt første julebord! Kjolehjelp!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.
Skal i år, ganske snart, på mitt første julebord, men min samboer som også jobber i bedriften. Jeg har ikke jobbet der så lenge, og kjenner så og si ingen der. Jeg har aldri vært på julebord før (er 20) og har ikke peiling på hverken kleskode, sminke, hår, hvordan oppføre seg, hva som blir gjort osv.. Trenger hjelp!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kleskoden er vanligvis dress m/slips for menn og kjole for kvinner.

Du vet alle kjolene som kjedebutikkene fylles med rundt juletider, de sorte/røde/grønne, gjerne med glitter og stas på? Julebord-kjoler alle sammen! Tenker kleskode er julaften møter party. Ikke for kort og stramt og sexy, men du er heller ikke på koldtbord hos mormor. Når det er sagt så er det ikke veldig strenge kleskoder, jeg har sett alt fra lørdagskveld-på-byn til gallakjole på julebord. Kommer jo veldig an på firmaet også. 

Skal du kjøre noe som umulig kan bli feil så bruker du "den lille sorte", et par pumps, clutch, kåpe og et fint smykke + evt øreringer og armbånd. Lakk neglene røde, krøll håret og litt ekstra pen sminke. Voila, bankers julebord-antrekk :)

Du kan også spørre de andre damene på jobb som har vært der før hva de har tenkt å ha på seg, helt vanlig small talk pluss da får du et bilde av kleskoden.

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville gått for en kledelig kjole som rekker deg til knærne, og ikke er særlig utringet. Ikke skyhøye hæler. 

Anonymkode: 0f649...434

• Liker 3
Skrevet

Pass på at kleskoden ikke er galla, det er det på kjæresten min sitt arbeidssted, alle bruker lange kjoler. Bruker alltid å være en eller to som kommer i kort kjole, synes alltid så synd på dem.. 

Anonymkode: 617bb...36a

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for hjelp!:klem: Problemet er at det bare jobber noen få andre kvinner i bedriften, og de ser jeg skjeldent, men skal prøve å høre med dem! Noen som har linker til noen pene kjoler da? Tenker en sort en:tommelsmil:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...