Gå til innhold

Hva har du/dere i boliglån og inntekt. Er det trangt eller romslig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Lurer på hvor mye folk har i boliglån i forhold til inntekt.  Hvor mange biler, barn og andre lån er jo også relevant. Så er spørsmålet mitt videre: lever du/dere godt eller trangt med dette? 

(Spør fordi vi selv ønsker å bytte fra leilighet til enebolig, og er nysgjerrig på hvordan andre opplever økonomien)

Så får starte med oss da: 1 bil, ingen barn. Total 850 000 i inntekt. Totalt 1 600 000 i lån (=bolig, bil og studiegjeld) Lever veldig romslig :) 

Anonymkode: 91a4b...cb4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Lurer på hvor mye folk har i boliglån i forhold til inntekt.  Hvor mange biler, barn og andre lån er jo også relevant. Så er spørsmålet mitt videre: lever du/dere godt eller trangt med dette? 

(Spør fordi vi selv ønsker å bytte fra leilighet til enebolig, og er nysgjerrig på hvordan andre opplever økonomien)

Så får starte med oss da: 1 bil, ingen barn. Total 850 000 i inntekt. Totalt 1 600 000 i lån (=bolig, bil og studiegjeld) Lever veldig romslig :) 

Anonymkode: 91a4b...cb4

Har 2,4 millioner i lån. Inntekt på 600.000 og bor alene. Har et lavt forbruk, så det går helt fint. Ingen biler eller barn. Studielån på 300.000 i tillegg.

Anonymkode: 2f6d3...66b

Skrevet

Jeg er alene. Inntekt på mellom 450 - 500.000. Har et huslån på. 1,8 mill. Enebolig. Gjeldsfri bil. Jeg har det helt fint.

Anonymkode: 43615...a07

Skrevet

Jeg har alltid hatt det romslig. 

Tok opp lån på 1 mill da jeg hadde inntekt på 300 000. Hadde bil, ingen barn, bodde alene. Null problem. Jeg betalte faktisk ned gjelden i løpet av 7 år (mens jeg samtidig nesten doblet inntekten). Nå er jeg gjeldfri, barnefri og mannefri, har 0 i gjeld, inntekt på 600 000, og følgelig har jeg det særdeles behagelig. 

Anonymkode: 3ed37...518

Skrevet

Har 990 000 kr i boliglån, 500 000 kr i inntekt. Har romslig økonomi.

Startet med et lån på 1400 000 kr og med ansiennitetslån, så spiller lånesum ingen rolle med tanke på månedlige kostnader/utgifter.

Skrevet

Lån på 2 070 000, inntekt netto 30 000. 1 barn jeg har alene. Klarer meg helt fint

Anonymkode: e489a...56d

Skrevet

Inntekt på 750-800, huslån på 1,7. Ingen andre lån, men 11biler og en baby i magen. Betaler ned ekstra på lånet men lever veldig greit med ferieturer og restaurantbesøk. Nå går det mye penger på bilhobbyen, ca 7000 pluss vanlige faste utgifter med bil. Så når den lille kommer til verden må vi redusere litt på hobbyen, eller betale mindre ned på lånet, da vi ønsker å fortsette å reise og oppleve ting:) 

Anonymkode: 55337...9ac

Gjest hockeyfrue
Skrevet

Vi er to voksne, eier to biler og leilighet. Vi tjener ikke så mye, rundt 550. 000 til sammen (jeg er student og jobber kun deltid), og har 0 kr i lån. Vi lever veldig godt, og vi er veldig takknemlige for at vi ikke har trengt å ta opp lån. 

Skrevet

Vi har 2mill i lån, studielån på ca 350hver.. Foreløpig ingen barn, én gammel bil uten lån og 950 000 i samler inntekt. Er i midten av tjueårene. 

Vi lever med en særdeles romslig økonomi, men prøver å spare mye :)  

Anonymkode: d2e4c...f28

Skrevet

1,5 mill i boliglån.

Inntekt 430.000,-. Klarer meg helt ok, men vil ikke kalle det romslig. Liker skikkelige, litt dyrere klær, interiør, mat osv. Men jeg har absolutt råd til å leve som normalt og spare litt også.

Anonymkode: 3aa18...346

Skrevet (endret)

Jeg har boliglån på litt under 450 000 kr, til sammen har vi boliglån på 1 350 000 kr (dvs resten står på samboer). Ellers har jeg studielån på ca 630 000 kr. Tjener rundt 410 000 kr per år.

Har romslig økonomi, har god råd. Ingen barn, ingen biler, men har 2 katter. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Skrevet

Samlet inntekt 950 000

Boliglån: 3,6 millioner (bolig verdt minst 4,5 i dagens marked)

Billån: 110 000

2 voksne, 1 spedbarn og 1 hund. 1 bil

Vil si vi har det romslig økonomisk, vi burde nok spart en del mer enn det vi gjør i dag. Vi er heldige med at renta er såpass lav, så hvis den stiger får vi det nok en del trangere. Og hvis/når det kommer flere barn vil man selvfølgelig merke det også.

Anonymkode: 46114...98f

Skrevet

Samlet inntekt 950 000

Boliglån: 3,6 millioner (bolig verdt minst 4,5 i dagens marked)

Billån: 110 000

2 voksne, 1 spedbarn og 1 hund. 1 bil

Vil si vi har det romslig økonomisk, vi burde nok spart en del mer enn det vi gjør i dag. Vi er heldige med at renta er såpass lav, så hvis den stiger får vi det nok en del trangere. Og hvis/når det kommer flere barn vil man selvfølgelig merke det også.

Må ikke glemme studielån som samlet er ca 500 000

Skrevet

Samlet lån med bil, hus og studielån ca 2,3 mill. Inntekt 900 000 samlet. 2 små barn. Synes pengene flyr, og vi får nesten ikke spart noe. Går mye penger i klær og sko til barna høst og vår. Og barnehage regning på nesten 5000,- i mnd.

Har lyst på større hus etterhvert, men det går ikke nå. Hadde det veldig behagelig økonomisk når vi var barnløse.

Anonymkode: d462c...05f

Skrevet

Nå er jeg totalt nedi 900.000 ca i lån (dette er på bolig) har ikke noen andre lån da bil og alt er betalt cash. Har romslig økonomi og har alltid hatt det. Glad jeg ikke har gjeld opp etter ørene og kan leve og kose meg :)

Anonymkode: 12543...5bd

Skrevet

Nå er jeg totalt nedi 900.000 ca i lån (dette er på bolig) har ikke noen andre lån da bil og alt er betalt cash. Har romslig økonomi og har alltid hatt det. Glad jeg ikke har gjeld opp etter ørene og kan leve og kose meg :)

jeg har forresten ett barn :)

Skrevet

Vi har 1.2 mill i inntekt årlig og 2.7 i lån. Totalt også 200 000 i studielån. Gjeldfri bil, 2 barn. Har det romslig.

Anonymkode: 1375f...faa

Skrevet

..mente 400 000 i studielån. :)

Anonymkode: 1375f...faa

Skrevet

Vi har 1 mill i samlet inntekt og lån på 2.1 mill. Har det romselig, men sparer ingenting. Har to nyere biler. Har ett barn. Vi burde helt klart spare....

Anonymkode: 648bb...0f8

Skrevet

1.850.000 i boliglån. 1.502 i studielån. Et barn. 340.000 i inntekt. Ikke noe bil. Spørs hva du definerer som romslig, men det er ikke akkurat det store partyet her. Det er helt greit, helt greit. Selvfølgelig, jeg har snudd på kronen vanvittig mange ganger for å få ting til å gå opp fordi jeg er vanvittig opphengt i å få ned boliglånet. Det er så vanvittig stort at jeg noen ganger grøsser.

Anonymkode: ab17c...6c8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...