Gå til innhold

Er det sikkerhetsvakter tilstede på asylmottak døgnet rundt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå viser det seg at mannen sin arbeidsplass som omgjøres til et asylmottak. Jeg har mange spørsmål, føler meg utrygge, stresset for hans sikkerhet. Er det alltid sikkerhetsvakter tilstede på asylmottak selv på nattestid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I kommunen jeg bor i er det desentralisert mottak, så beboerene bor i hus rundt om kring i kommunen. Det er ikke sikkerhetsvakter i alle hus (eller på mottaket i det hele tatt), men jeg vet at det er et telefonnummer man kan nå de tilsette ved mottaket på om det skulle være noe. Forøvrig varierer nok dette etter hvilken type mottak det er og hvem som drifter det. 

Skrevet

Hvor mange ansatte er tilstede på nattetid på et asylmottak?

Skrevet

Hvor mange ansatte er tilstede på nattetid på et asylmottak?

Antageligvis avhenger det av størrelsen på mottaket og hva slags mottak det er. Siden spørsmålene dine gjelder et spesifikt mottak er det trolig best å rette spørsmålene mot kommunen eller de som skal drifte mottaket :) 

Skrevet

De er asylsøkere, ikk kriminelle. 

Anonymkode: 42b05...1f0

• Liker 4
Skrevet

De er asylsøkere, ikk kriminelle. 

Anonymkode: 42b05...1f0

Nei de er ikke kriminelle. Men har du lest nyhetene i det siste? Asylmottak som blir satt på fyr, osv.

Skrevet

Det er nok i hovedsak ikke vektere permanent stasjonert på asylmottak, det er fordi asylmottak stort sett er ganske rolige steder. Hjemkommunen min har hatt et kommunalt drevet mottak i snart tyve år, uten at det har vært nevneverdig bråk.

Dersom det er problem med bråk på mottaket vil det gjerne være døgnvakt, men ikke nødvendigvis av vektere. Jeg vil tro de fleste mottak har avtale om utrykning fra vaktselskap, men ofte kan man jo like gjerne tilkalle politiet. De fleste konflikter løses uansett med snakketøyet, og uniformer kan like gjerne gjøre ting verre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...