Gå til innhold

Hvilket norsk parti tror du Hitler ville stemt på idag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er to ting jeg tenker om det. 

1) For meg fremstår det ikke som den mest innvandringspositive teksten i Norge. 

2) Vi har gått i sirkel dersom vi skal legge innvandringspolitikken til grunn for svar på trådens spørsmål. Basert på det alene er det jo nettopp FrP som er det mest naturlige svaret. 

Så hvordan tenker du AH ville stilt seg til FrPs vinkling av liberalisme, kapitalisme, jødevennlighet og USA-vennlighet? Forøvrig holder jeg selv fortsatt en liten knapp på Kystpartiet selv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror han hadde stemt på AP. Han hadde prøvd å få et samarbeid med Jens Stoltenberg, mulig prøvd å manipulere han og bruke hans personlighet til å roe ned folket og for å ro seg ut av situasjoner. 

Skrevet

Ja, det mest naturlige ville vært å tenke han stemte FRP, men tenk dere om da? Han hadde ikke lyktes hvis han stemte FRP.

Gjest Overrasket
Skrevet

Så hvordan tenker du AH ville stilt seg til FrPs vinkling av liberalisme, kapitalisme, jødevennlighet og USA-vennlighet? Forøvrig holder jeg selv fortsatt en liten knapp på Kystpartiet selv.

Dette med dagens syn på jødehat/jødevennlighet og hvor viktig det hadde vært for Hitlers hypotetiske valg av et norsk parti nå er sterk overdrevet i denne tråden, faktisk nærmest til det komiske.

Hvor mange jøder er det i Norge i dag? 1 500? 1 800? Tror man virkelig at en kynisk og krigersk populist ville ha basert dagens politikk på eksistensen til 1 500 mennesker? Åpenbart ikke. 

Skrevet

Dette med dagens syn på jødehat/jødevennlighet og hvor viktig det hadde vært for Hitlers hypotetiske valg av et norsk parti nå er sterk overdrevet i denne tråden, faktisk nærmest til det komiske.

Hvor mange jøder er det i Norge i dag? 1 500? 1 800? Tror man virkelig at en kynisk og krigersk populist ville ha basert dagens politikk på eksistensen til 1 500 mennesker? Åpenbart ikke. 

Ok, så svar på det andre da? Hvordan ville AH stilt seg til FrPs vinkling av liberalisme, kapitalisme og USA-vennlighet?

Nå er det en kjensgjerning at jøder spilte en sentral rolle innad i AHs ideologi, sammen med raserenhet.

Gjest Overrasket
Skrevet

Ok, så svar på det andre da? Hvordan ville AH stilt seg til FrPs vinkling av liberalisme, kapitalisme og USA-vennlighet?

Nå er det en kjensgjerning at jøder spilte en sentral rolle innad i AHs ideologi, sammen med raserenhet.

Jeg har egentlig ikke noe stort behov for å bevise sammenheng mellom Hitlers og FrPs syn. Jeg er såpass likegyldig til FrP at det gir meg ingen spesiell glede å nagle Hitler og Frp til hverandre. Som du vil se i tråden har jeg forsøkt å motbevise en ensidig fremstilling basert på feilaktige og overfladiske argumenter. Jeg har ikke egentlig forfektet et spesifikt svar, med unntak SP som åpenbart var gjort i et satirisk og spøkefult lune.

Skrevet

Nazisten Tore Tvedt har i intervju sagt at han hater FrP og han går så langt som å kalle de landssvikere ettersom FrP er et meget jøde vennlig, anti-islamistisk og kapitalistisk parti (rake motsetning til Hitlers ideologi som hatet jøder og kapitalisme, men elsket islamisme). 

Nazisten Tore Tvedt også stor sans for SV ettersom han deler både deres økonomiske politikk og syndspunkter i midtøsten konflikten. SV ønsker akkurat som Hitler å boikotte varer som er produsert av jøder og SV støtter islamske mørkemenn akkurat som Hitler.

Så om nazisten Tore Tvedt mener at SV står nærmest nazismens sosiale politikk og utenrikspolitikk så er det nærliggende å tenke seg at Adolf Hitler også ville vært av samme oppfatning.

Nazistene var også foregangsfigurer innen miljøbevegelsen og dyrevern. Gøring f.eks eklærte i 1934 at de som utfører dyreforsøk blir kastet i konsentrasjonsleier.

Og du tar feil om at Frp's kristne er redd for jøder. Tvert imot, jøder er veldig populære i kristne kretser og FrP. Men spesielt i kristne USA. Den eneste grunnen til at USA støtter Israel i ALT er fordi USA har en stor kristen befolkning, og den kristne befolkningen er veldig glad i Israel.

Det samme kan sies om mange norske kristne. Dette er dog pga teologi, hvor de kristne tror at jøder kommer til å spille en avgjørende rolle i "oppgjørets time/armaggeddon". Så de kristne vil helst være på den gode siden imot antichrist og de totalitære undertrykkende hordene.

Ja det er klart, Tore Tvedt sin analyse av tingenes tilstand må jo være noe å tro på......

• Liker 1
Skrevet

Jeg har egentlig ikke noe stort behov for å bevise sammenheng mellom Hitlers og FrPs syn. Jeg er såpass likegyldig til FrP at det gir meg ingen spesiell glede å nagle Hitler og Frp til hverandre. Som du vil se i tråden har jeg forsøkt å motbevise en ensidig fremstilling basert på feilaktige og overfladiske argumenter. Jeg har ikke egentlig forfektet et spesifikt svar, med unntak SP som åpenbart var gjort i et satirisk og spøkefult lune.

Jeg ønsker å vite hvorfor du mener nettopp FrP hadde vært det naturlige valget. Det må du i hvertfall ha et svar på? Jeg spør av ren nysgjerrighet :)

Skrevet (endret)

Ja det er klart, Tore Tvedt sin analyse av tingenes tilstand må jo være noe å tro på......

Hvilken analyse sikter du til som Tore Tvedt har kommet med? vis gjerne dokumentasjon.

Det eneste jeg har fått med meg er at nazisten Tore Tvedt sier at han er stor tilhenger av Kristin Halvorsen og at SV deler hans synspunkter når det kommer til økonomisk politikk og utenrikspolitikk. Mens han samtidig kaller frp for landssvikere siden de er pro-israel og pro-"jewsa" (han kaller USA for jewsa) og pro kapitalisme. Så om Tore Tvedt som har den samme ideologien til Hitler sier at SV faller i smak for han, mens frp gir avsmak hvorfor skulle ikke Hitler hatt samme mening når de har samme ideologiske overbevisninger?

Endret av WubWub
Skrevet

Ja, det mest naturlige ville vært å tenke han stemte FRP, men tenk dere om da? Han hadde ikke lyktes hvis han stemte FRP.

Forklar hvorfor det er mest naturlig å tenke seg at Adolf ville stemt på et pro-jøde parti, pro-kapitalistisk, pro-usa/nato og anti-islamistisk parti når Adolf selv var anti-jøde, anti-kapitalist, anti-usa og pro-islamisme. 

Skrevet

Om Hitler hadde reist fra tidsmaskin fra sin tid så landet i dagens moderne samfunn , satt seg inn i Israel's historie de siste 50 årene, og så fått høre om USA sin uforbeholdende støtte til Israel så blitt klar over at mange av USA sin elite består av jøder så er det nærliggende å tenkt seg at Hitler også ville delt de samme anti-semetiske holdningene og konspirasjonene vi finner på venstresiden og hos islamister. Konspirasjoner om at jøder i det skjulte styrer verden med en skyggeregjering og at Obama og vestlige ledere bare er marionetter for sionismens sak.

Dette er faktisk ganske så utbredte konspirasjoner i venstreekstreme kretser som vi finner hos SV. Selv forskning.no gir meg oppbacking på denne påstanden så dette er vitenskapelig forankret hypotese. Jeg har nå deltatt i nok politiske forum de siste 10 årene til å selv ha observert dette fenomenet. Når SV'ere prater om jøder så følger de nesten sions vise protokoller ordrett samtidig som de smører på med  nazipropaganda om "den evige jøde" hvor det blir malt et bilde av jøder som grådige, blodtørstige parasitter som infiserer en nasjon som gift. Det er faktisk veldig mange på venstresiden som prater så kvalmt om jøder med horrible påstander og fordommer. De kunne like gjerne vært nazister for så grelt er det.

http://forskning.no/etnisitet-andre-verdenskrig-holocaust/2008/02/en-politisk-korrekt-antisemittisme

En politisk korrekt antisemittisme?
At jødehatet ikke døde med det Tredje Riket er velkjent. Mer overraskende er det nok at den nye bølgen med antisemittisme i Europa også setter sitt preg på deler av venstresiden. Men dette er ikke noe nytt. Antisemittismen har dype røtter på venstresiden, mener den svenske idéhistorikeren Henrik Bachner.

- En viktig tråd løper til Karl Marx’ essay Zur Judenfrage (Om jødespørsmålet) fra 1844, hvor jødene framstilles som kapitalismens inspiratorer og ryggrad. Marx mente den jødiske kollektive identiteten bare var basert på grådig pengevirksomhet. I følge Marx forutsatte avskaffelse av pengeøkonomien “menneskehetens frigjørelse fra jødedommen”, sier Bachner.

Særlig ble utslagene ille i Sovjetunionen og Øst-Europa. Her blandet marxistisk antisemittisme seg med ren nazipropaganda og klassiske kristne stereotyper om jøder. På begynnelsen av 1950-årene ble jøder renset ut av kommunistpartier.

Meningen var å ta over verden gjennom å kontrollere og manipulere Vestens regjeringer, finansverden og medier. Dessuten ble sionismen utmalt som en rasistisk doktrine som oppfordret “det utvalgte folket” til å slavebinde den ikke-jødiske verdenen

Skrevet

Han ville nok gjort som på 30-tallet: Lagd sitt eget.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har svart FRP før. Ikke sikkert det.   Hitler var en arbeidervenn også, for sine egne. Han jobbet for bedre vilkår for sin rase. Eksempel er hans satsing på bilen VW.  Den skulle bli så billig at enhver tysker skulle ha råd å kjøpe den. Det er ikke FRP politikk. FRP dyrker frem en politikk med større klasseskille. Dem vil fremstå som ett folkeparti med det er dem ikke, det er ett parti for dei velykka i samfunnet.  Men Hitler var rasist. Egentlig ikke godt å si hva han ville stemt. Tror at om han ikke hadde sitt eget part ville han stemt på "sofapartiet".

Skrevet

Dem vil fremstå som ett folkeparti med det er dem ikke, det er ett parti for dei velykka i samfunnet. 

Nå er det jo nettopp på dette punktet at Frp og nazistene har svært mye til felles!

• Liker 1
Gjest Overrasket
Skrevet (endret)

Han ville nok gjort som på 30-tallet: Lagd sitt eget.

Akkurat. Så hadde han typisk kalt det "Sosialistisk Høyre", "Rød Fremskrittsallianse" eller noe slikt, og forsøkt å innvadere Sverige. 

Endret av Overrasket
Skrevet (endret)

Akkurat. Så hadde han typisk kalt det "Sosialistisk Høyre", "Rød Fremskrittsallianse" eller noe slikt, og forsøkt å innvadere Sverige. 

Hehe det kan godt tenkes at han hadde planlagt å forene skandinavia ja :) Hitler og Albert Speer hadde jo som kjent store planer for norden, og grunnen til at nordmenn ble behandlet så bra av tyskerne (sammenlignet med russere, øst-europeere, jøder) var fordi Hitler hadde stor sans for nordiske mennesker. Høye, blåøyde, blonde , sterke og staute. Vi var ifølge Hitler det beste prakteksempelet på ariske over/supermenn.

Det ble også opprettet flere norske barnehager og klinikker med det formålet å parre norske mennesker med høyest intelligens, sunnest helse og best fysikk - tyskerbarna ble avkommet kaldt og de ble gjerne plaget etter krigen.

men ja, mer enn sannsynlig ville han angrepet island, sverige og danmark for å forene Skandinavia å skape en "master race" :)

Endret av WubWub
Skrevet

Hvorfor virker det som at de mest ekstermistiske mennene kommer til KG for å spre sin propaganda? Har de blitt kastet ut fra alle andre diskusjonsforum?

Anonymkode: 9195a...d71

Skrevet

Hvorfor virker det som at de mest ekstermistiske mennene kommer til KG for å spre sin propaganda? Har de blitt kastet ut fra alle andre diskusjonsforum?

Anonymkode: 9195a...d71

Ja, vi er kastet ut alle andre steder :)

Skrevet

Hvilken analyse sikter du til som Tore Tvedt har kommet med? vis gjerne dokumentasjon.

Det eneste jeg har fått med meg er at nazisten Tore Tvedt sier at han er stor tilhenger av Kristin Halvorsen og at SV deler hans synspunkter når det kommer til økonomisk politikk og utenrikspolitikk. Mens han samtidig kaller frp for landssvikere siden de er pro-israel og pro-"jewsa" (han kaller USA for jewsa) og pro kapitalisme. Så om Tore Tvedt som har den samme ideologien til Hitler sier at SV faller i smak for han, mens frp gir avsmak hvorfor skulle ikke Hitler hatt samme mening når de har samme ideologiske overbevisninger?

Beklager feil ordbruk, trodde det lå implisitt I ironien at Tore Tvedt muligens ikke er rett mann å gå til for å finne en som har forstått politikk og kommer med de beste vurderingene rundt resultetet av denne.  Det var overhode ikke min intensjon å tilegne ham kreditt for å ha avlevert en analyse:)

Skrevet

De grønne, Hitler var dyreaktivist og vegetarianer.

vet ikke om noen andre har korrigert deg, men det stemmer ikke at hitler var vegetarianer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...