WubWub Skrevet 3. november 2015 Forfatter #41 Skrevet 3. november 2015 (endret) Du og Frp mener jødene er guds utvalgte folk?Nei jeg tror ingen på noen som helst slags gud og jeg syntes det er trist at det vil bli mer religion og mindre sekularisme i fremtiden. Og nei, jeg syntes ingen folkeslag er mer "utvalgt" enn andre. Jeg konstanter bare hvorfor kristne, USA og FrP liker Israel og jøder - det betyr ikke at jeg er av samme oppfatning.Men disse punktene her er noe Hitler ville tatt meget stor avstand fra tatt i betraktning at jødehatet var det som han var mest opptatt å drevet av. Derfor ville han funnet et parti med anti-semettiske holdninger. Tatt i betraktning at SV også har mye av de samme sosiale og økonomiske (plan økonomi) politikkene som NSDAP, samme engasjement for miljøet og dyrevern så er det 1+1=2 at Hitler ville stemt SV. Endret 3. november 2015 av WubWub
WubWub Skrevet 3. november 2015 Forfatter #42 Skrevet 3. november 2015 (endret) Men vet du grunnen til at mange på venstrefløy boikotter spesifikke varer fra Israel? Det er for å ikke støtte dem i okkupasjonen av Palestina, som det nesten ikke er noe igjen av.Og dette gjelder kun Israel. Man boikotter jo ikke varer produsert av jøder i Libanon, Irak - eller Sverige for den saks skyld. SV boikotter ikke varer fordi de er imot jøder, men for å gjøre vise Israels politikk motstand! Vi går ikke akkurat å spytter på jøder på gata! Så å si at SV er jødehatere er jo helt dustete å si Jo det gjør dere. Under flere krystallnatt markeringer har SV'ere og SoS-Rasisme (eller SS-Rasisme som de burde blitt kaldt) jagd bort jøder.Under opptøyene i Oslo hvor SV'ere, Sos-Rasisme, Blitz og islamister løp rundt i gatene å lette etter jøder å banke opp under anti-Israel demonstrasjonene.De fant omsider noen gamle gubber å banke opp som de trodde var jøder siden de hadde en button pin på jakka si med det israelske symbolet. Men de var ikke jøder, de var bare Israel-venner. Men SV'erne gøv løs som ville dyr mens fråden sprutet der de trodde de denget gamle forsvarsløse jøder.Og som sagt , SV har sine egne voldelige stormtropper/brunskjorter slik Hitler hadde. I form av SS-Rasisme og Blitz. Endret 3. november 2015 av WubWub
Apis Skrevet 3. november 2015 #43 Skrevet 3. november 2015 Nei jeg tror ingen på noen som helst slags gud og jeg syntes det er trist at det vil bli mer religion og mindre sekularisme i fremtiden. Og nei, jeg syntes ingen folkeslag er mer "utvalgt" enn andre. Jeg konstanter bare hvorfor kristne, USA og FrP liker Israel og jøder - det betyr ikke at jeg er av samme oppfatning.Men disse punktene her er noe Hitler ville tatt meget stor avstand fra tatt i betraktning at jødehatet var det som han var mest opptatt å drevet av. Derfor ville han funnet et parti med anti-semettiske holdninger. Tatt i betraktning at SV også har mye av de samme sosiale og økonomiske (plan økonomi) politikkene som NSDAP, samme engasjement for miljøet og dyrevern så er det 1+1=2 at Hitler ville stemt SV.Vis du er for et sekulært samfunn så bør du finne et annet parti en Frp, Karismatiske kristne, jødene i USA og Israel ser jo nettopp jødene som guds utvalgte, SV er ikke anti-semittisk men derimot meget sekulære 1
Tibbie Skrevet 3. november 2015 #44 Skrevet 3. november 2015 Jo det gjør dere. Under flere krystallnatt markeringer har SV'ere og SoS-Rasisme (eller SS-Rasisme som de burde blitt kaldt) jagd bort jøder.Under opptøyene i Oslo hvor SV'ere, Sos-Rasisme, Blitz og islamister løp rundt i gatene å lette etter jøder å banke opp under anti-Israel demonstrasjonene.De fant omsider noen gamle gubber å banke opp som de trodde var jøder siden de hadde en button pin på jakka si med det israelske symbolet. Men de var ikke jøder, de var bare Israel-venner. Men SV'erne gøv løs som ville dyr mens fråden sprutet der de trodde de denget gamle forsvarsløse jøder.Og som sagt , SV har sine egne voldelige stormtropper/brunskjorter slik Hitler hadde. I form av SS-Rasisme og Blitz.What!Dette er jo ikke sant. Om du har hørt om to tapere fra SV som har banket opp to gamle menn, så taler ikke de for et parti. Hvor står det i partiprogrammet at jøder skal diskrimineres?Tenk at du sammenligner SV med Blitz. Og eksisterer SOS Rasisme lenger? Mener de er "slettet" og de har opprettet "Nye SOS Rasisme" sånn at game tabber ikke skal følge navnet. Men organisasjonen kjemper jo MOT rasisme, så da promoterer de jo ikke rasisme. Å hate jøder fordi de er jøder er jo rasisme.Mye av det du skriver henger ikke helt på greip. 1
WubWub Skrevet 3. november 2015 Forfatter #45 Skrevet 3. november 2015 Vis du er for et sekulært samfunn så bør du finne et annet parti en Frp, Karismatiske kristne, jødene i USA og Israel ser jo nettopp jødene som guds utvalgte, SV er ikke anti-semittisk men derimot meget sekulæreSå flink du er som gjentar kunnskapen jeg øser rundt meg. Og hvilket parti jeg stemmer vet du ingenting om. Har jeg noen gang sagt jeg stemmer Frp? Slutt med den spekuleringen å forhold deg heller til det folk sier.
WubWub Skrevet 3. november 2015 Forfatter #46 Skrevet 3. november 2015 What!Dette er jo ikke sant. Om du har hørt om to tapere fra SV som har banket opp to gamle menn, så taler ikke de for et parti. Hvor står det i partiprogrammet at jøder skal diskrimineres?Tenk at du sammenligner SV med Blitz. Og eksisterer SOS Rasisme lenger? Mener de er "slettet" og de har opprettet "Nye SOS Rasisme" sånn at game tabber ikke skal følge navnet. Men organisasjonen kjemper jo MOT rasisme, så da promoterer de jo ikke rasisme. Å hate jøder fordi de er jøder er jo rasisme.Mye av det du skriver henger ikke helt på greip.Jo det er sant. Det var dekket i bøtter og spann i mediene under opptøyene i Oslo for noen år siden.Og jo Sos-Rasisme eksisterer enda, og nei de har aldri hatt som formål å bekjempe rasisme. Deres mål har å vært kriminell aktivitet som å loppe staten for penger ved å manipulere medlemstall, og deres sekundære mål har vært å spre Tjen-Folket's ideologi til massene under noe mer spiselige former. Tjen-Folk er altså en kommunistisk organisasjon som er gode venner med SV. Tjen-Folket har også vært lederne av SS-Rasisme og de er fremdeles lederne. De eksisterer enda til tross for at SS-Rasisme sine ledere fra venstresiden har blitt avdekket i enda mer svindel virksomhet. Det står kanskje ikke i partiprogrammet at SV hater jøder, men det trenger ikke stå der for de viser det ved handling hver gang det er anti-Israel demonstrasjoner. Og de har også hatt mange demontrasjoner hvor de oppfordrer til boikott av jødiske varer. Faktisk ligger det lister ute på nett de har spredd hvor det står hvilke varer som er produsert av jøder, slik at man kan boikotte de i god Hitler ånd.
Apis Skrevet 3. november 2015 #47 Skrevet 3. november 2015 Så flink du er som gjentar kunnskapen jeg øser rundt meg. Og hvilket parti jeg stemmer vet du ingenting om. Har jeg noen gang sagt jeg stemmer Frp? Slutt med den spekuleringen å forhold deg heller til det folk sier.Sa mannen som spekulerer i hvilket parti Hitler ville stemt... 3
Apis Skrevet 3. november 2015 #48 Skrevet 3. november 2015 Jo det er sant. Det var dekket i bøtter og spann i mediene under opptøyene i Oslo for noen år siden.Og jo Sos-Rasisme eksisterer enda, og nei de har aldri hatt som formål å bekjempe rasisme. Deres mål har å vært kriminell aktivitet som å loppe staten for penger ved å manipulere medlemstall, og deres sekundære mål har vært å spre Tjen-Folket's ideologi til massene under noe mer spiselige former. Tjen-Folk er altså en kommunistisk organisasjon som er gode venner med SV. Tjen-Folket har også vært lederne av SS-Rasisme og de er fremdeles lederne. De eksisterer enda til tross for at SS-Rasisme sine ledere fra venstresiden har blitt avdekket i enda mer svindel virksomhet. Det står kanskje ikke i partiprogrammet at SV hater jøder, men det trenger ikke stå der for de viser det ved handling hver gang det er anti-Israel demonstrasjoner. Og de har også hatt mange demontrasjoner hvor de oppfordrer til boikott av jødiske varer. Faktisk ligger det lister ute på nett de har spredd hvor det står hvilke varer som er produsert av jøder, slik at man kan boikotte de i god Hitler ånd.Så kritikk av staten Israel er det samme som jødehets? En spekulasjon fra din side eller? 3
WubWub Skrevet 3. november 2015 Forfatter #49 Skrevet 3. november 2015 (endret) Sa mannen som spekulerer i hvilket parti Hitler ville stemt... Jeg speklurer ikke. Jeg konstanterer fakta, skjønner sannheten kan være en vond pille å svelge for SV velgere. Så det har jeg forståelse for. Jeg hadde også vært pinlig berørt om jeg stemte på et parti som fronter ting Herr Adolf og Tore Tvedt setter pris på. Mest sannsynlig ville jeg enten revurdert mitt politiske syn eller levd i fornektelse. Endret 4. november 2015 av WubWub
Jolene Skrevet 4. november 2015 #50 Skrevet 4. november 2015 Selv synes jeg spørsmålet er vanskelig å svare på, fordi ideologien til AH var preget av mange ting:Statlig kontrollMotstander av kapitalismeMot jøder og andre "underraser"En blanding mellom høyre- og venstreakseJeg tror AH enten hadde falt mellom Kystpartiet, AP eller SV, eller startet sitt eget parti i Norge anno 2015.
WubWub Skrevet 4. november 2015 Forfatter #51 Skrevet 4. november 2015 Han hadde nok raskt funnet sin likemann i Breivik og Knights Templar.Anonymkode: 33073...ac3Nei, om du tror dette så har du ikke satt deg så veldig inn i ideologi.Breivik er frimurer, selverklært sionist , støttespiller av Israel med et brennende hat for muslimer.Det her er helt omvendt av det Hitler stod for. Om Hitler skulle funnet noen likemenn så finner man de på venstresiden.
Jolene Skrevet 4. november 2015 #52 Skrevet 4. november 2015 (endret) *dobbelpost* Endret 4. november 2015 av Jolene
Jolene Skrevet 4. november 2015 #53 Skrevet 4. november 2015 (endret) Jeg synes det er så merkelig når det blir presentert koblinger mellom Frp og AH. Da kan man vitterlig ikke mye om den type ideologi som AH stod for. FrP er jo for:IsraelIndividet og til dels liberalismeJøderKapitalismeFrihet til enkeltmennesketPrivatisme og mindre statlig kontrollMenneskerettigheterMed andre ord, det motsatte av hva AH selv hadde som ideologi! Det samme gjelder ABB, han faller heller ikke inn i en kobling med AH, på grunn av sitt syn. Enkelte burde kanskje lese litt mer historie, fremfor å bare raske ut noen historieløse påstander For all del, det er sikkert viktigere å kunne koble AH med FrP enn å faktisk kunne noe om det ideologiske ståstedet til både AH og FrP Endret 4. november 2015 av Jolene La til noe
PeeWee Skrevet 4. november 2015 #54 Skrevet 4. november 2015 NSDAP hadde stor fokus på å utvikle velferdsstatenDen myten der igjen ja... Nazistene bygget slettes ikke ut velferdsstaten, og det partiet som mistet størst andel av sine velgere til nazistene var faktisk det velferdsstatskeptiske liberale partiet! Velferdsstaten i Tyskland var allerede på plass når nazistene tok makten, og de gjorde ingenting for å bygge ut de sentrale ordningene der. Den tyske velferdsstaten ble bygget raskere ut både under Bismarck og SPD under Weimar republikken. 3
PeeWee Skrevet 4. november 2015 #55 Skrevet 4. november 2015 Rent ideologisk så er det allmenn kjent at Hitler sitt store rollebilde i livet var fascisten Mussolini. Mussolini var i sin tid en blod kommunist, derfor finner vi mange kommunistiske trekk i den fascistiske ideologien Mussolini utarbeidet. Adolf var så stor tilhenger av Mussolini sin politikk at han brukte store ressurser på å redde skinnet hans opptil flere ganger. Ellers så er jeg enig i at det skal godt gjøres å plante nazismen på høyresiden - om man gjør det så har man tydeligvis liten ideologisk forståelse. Fascismen og nazismen var steile fronter mot høyresiden i resten av vesten.Nazismen plantes på høyresiden fordi nazister i likhet med liberalister og konservative ønsker en strengt hierarkisk oppbygning av samfunnet med store økonomiske forskjeller. Det som skiller høyre og venstre er jo ikke synet på staten, men synet på økonomisk egalitarianisme. Når det gjelder Mussolini, så drev faktisk fascistene med kutt i statlig velferd og privatisering de første ti årene de satt med makten, under tyvetallet. Noe som passer mye bedre med Høyre og Frp enn SV. 3
PeeWee Skrevet 4. november 2015 #56 Skrevet 4. november 2015 Han ble den han ble fordi 1. han var et produkt av sin tid, store deler av Tyskland var arbeidsledige, uten noen velferd, uten noe sikkerhetsnett.Anonymkode: 174e6...789Tyskland hadde faktisk et sosialt sikkerhetsnett allerede i mellomkrigstiden. Var faktisk langt bedre å være arbeidsledig der enn i USA under samme periode. De arbeidsledige stemte ikke på Hitler, de stemte stort sett på kommunistene. Det var stort sett middelklassen og folk på landet som stemte på Hitler. 3
PeeWee Skrevet 4. november 2015 #57 Skrevet 4. november 2015 Jeg synes det er så merkelig når det blir presentert koblinger mellom Frp og AH. Da kan man vitterlig ikke mye om den type ideologi som AH stod for. FrP er jo for:IsraelIndividet og til dels liberalismeJøderKapitalismeFrihet til enkeltmennesketPrivatisme og mindre statlig kontrollMenneskerettigheterMed andre ord, det motsatte av hva AH selv hadde som ideologi! Det samme gjelder ABB, han faller heller ikke inn i en kobling med AH, på grunn av sitt syn. Enkelte burde kanskje lese litt mer historie, fremfor å bare raske ut noen historieløse påstander For all del, det er sikkert viktigere å kunne koble AH med FrP enn å faktisk kunne noe om det ideologiske ståstedet til både AH og FrPIngenting at det du nevner definerer i seg selv venstre og høyreside. Før den annen verdenskrig var det å være imot jøder noe som var typisk for høyresiden mens venstresiden var mer positive til jøder. Hadde du lest noe historie hadde du vært klar over det. Det som definerer høyre og venstre er synet på økonomisk egalitarianisme. Nazistene og liberalistene ønsker på mange måter det samme bare med ulike virkemidler, nemlig at de økonomiske forskjellene skal bli større og at de svake skal dø uten å etterlate seg avkom. 4
Jolene Skrevet 4. november 2015 #58 Skrevet 4. november 2015 Ingenting at det du nevner definerer i seg selv venstre og høyreside. Før den annen verdenskrig var det å være imot jøder noe som var typisk for høyresiden mens venstresiden var mer positive til jøder. Hadde du lest noe historie hadde du vært klar over det. Det som definerer høyre og venstre er synet på økonomisk egalitarianisme. Nazistene og liberalistene ønsker på mange måter det samme bare med ulike virkemidler, nemlig at de økonomiske forskjellene skal bli større og at de svake skal dø uten å etterlate seg avkom. Nå har jeg skrevet den listen basert på FrPs partiprogram Dessuten diskuterer vi hvilket parti AH ville stemt IDAG, ikke 1920-1945. Hold deg til trådens tema.
Gjest Overrasket Skrevet 4. november 2015 #59 Skrevet 4. november 2015 (endret) Har Senterpartiet kommet opp i denne tråden? Stor tro på nasjonale evner, slår et slag for selvrådrett og ønsker at landet skal være selvberget. Foretrekker ikke å samarbeide i internasjonal fora. Ligger alltid litt etter på personlig frihet, og blir aldri helt kvitt et nasjonalromantisk tilsnitt. Er ikke veldig opptatt av de store trekkene i økonomien (så lenge de kan sende offentlig etater til distriktene). På 1930-tallet markedsførte Bondepartiet med en plakat av et ungt blondt (arisk) par som skuer over de uslåtte kornmarkene. Svaret på tråden er SP. Endret 4. november 2015 av Overrasket
Fredsmegleren Skrevet 4. november 2015 #60 Skrevet 4. november 2015 Uten tvil SelvstendighetsPartiet (ShP). Et svært nasjonalromantisk parti som bygger på venstresiden sitt syn om velferd og økonomi, men står på langt til høyresiden når det gjelder innvandringsdebatten.https://selvstendighet.wordpress.comDersom jeg skulle ha valgt er met anerkjent politisk parti ville jeg ha sagt Sv eller Ap. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå