Alice123 Skrevet 2. november 2015 #21 Skrevet 2. november 2015 Nei, spørsmålet er, "Hvilket norsk parti tror du Hitler ville stemt på idag". Du forutsetter, feilaktig, at Hitler anno 2015 ville hatt samme meninger, standpunkt, inntrykk, livssyn... som Hitler anno 1921.Det er her jeg poengterer at Hitler anno 2015 ville vært en ganske annerledes person enn Hitler anno 1921 var. Men det ville de ha hatt til felles, enorme psykopatiske trekk, narsissistiske, egoistiske, manipulative. Ut fra det spiller selvfølgelig hans yrke en rolle, like så godt som alt annet som ville formet og påvirket hans politiske syn.Anonymkode: 174e6...789 ja ok. Jeg tar egentlig ikke denne tulletråden så seriøst at jeg gidder å krangle på hva som kanskje hadde skjedd hvisomatte hitler hadde levd i Norge anno 2015, men lykke til med synsingen og liksomanalyseringen videre.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2015 #22 Skrevet 2. november 2015 En jødehater vil neppe stemme på FrP.SV, AP, osv., derimot.. De jødehaterne ville nok Hitler elsket.Neppe, men du utelukker det altså ikke? Men enig med deg, jødehatere har en tendens til å mene at alle partier er styrt av "jødene" og følgelig mener de at demokratiske valg bare er til for å lure folk til å tro at det vi er frie.SV, Ap, nei, ikke de partiene heller. Særlig ikke SV. SV har forsvart jøder ved flere anledninger. Israel, derimot, prøver å fremstille det som om "alle jøder er en del av Israel". Med det skaper de en assosiasjon med norske jøder, som på ingen måte har noe med Israel å gjøre, og Israels overgrep. SV tar avstand fra dette. FrP? Nei, dessverre.Men som sagt, en jødehater ville ikke ha stemt noe som helst, vedkommende ville vært overbevist om at "Sion den vises protokoller" var sannferdige og at vi alle er styrt og lurt av "jødene". Anonymkode: 174e6...789 5
AnonymBruker Skrevet 2. november 2015 #23 Skrevet 2. november 2015 ja ok. Jeg tar egentlig ikke denne tulletråden så seriøst at jeg gidder å krangle på hva som kanskje hadde skjedd hvisomatte hitler hadde levd i Norge anno 2015, men lykke til med synsingen og liksomanalyseringen videre.Helt enig, tråden er like seriøs som Christian Tybring-Gjedde. Takk! Ha en riktig god natt. Anonymkode: 174e6...789 4
WubWub Skrevet 2. november 2015 Forfatter #24 Skrevet 2. november 2015 (endret) Det er nok hever over enhver tvil at Hitler anno 2015 ville hatt forskjellige synspunkter enn han hadde i 1921 på bakgrunn av at han ville hatt veldig anderledes oppvekst og situasjonen i Norge kan på ingen måte sammenlignes med det Tyskland han vokste opp i. Hitler ble preget av oppveksten på mange måter. . Han ble nektet å komme inn på Wiens Kunstakademi pga "manglende begavelse" av det han mente var en jøde. I hjemmet fikk han regelmessig pryl av sin far Alois Hitler, og etterhvert ble han i en periode hjemløs , loffet på gatene eller på asyl hospits for hjemløse etter at hans foreldre døde. Under opptaket til 1.vk flyttet han fra Wien til Munchen hvor han så vervet seg seg frivillig til tysk militær tjenste. Her fant han en viss form for tilhørighet til tross for at han også der var en einstøing, det var heller ikke alle medsoldatene hans som satt noe særlig pris på denne rare skruen av en regelrytter, tvert imot ble han "fryst ut av det gode selskap".Etterhvert ble han såret først fysisk først av et angrep som såret han i benet, og så av et gass angrep. Som om det ikke var nok så opplevde han et stort psykisk traume når han følte at han og det tyske folk ble sveket av Weimarrepublikken/regjeringen som inngikk fred på urimelige og ydmykende betingelser. En fred som i Hitlers øyne var helt absurd, for han mente ikke at Tyskland var på tapende front. Tvert imot. Med det spredde fattigdommen og nøden seg i Tyskland med god hjelp av depresjonen i USA som kom av børskrakket i 1929. Dette var noen han kunne utnytte til egen fordel - for i desperasjon med rumlende mage så er folk lette å lede om man lover gull, grønne skoger og honningskrukker.Men om vi skal spekulere i hva Hitler hadde stemt idag utifra en norsk oppvekst så blir det bare spekulasjon og alternativ historie ettersom mye av Hitlers politiske tanker er farget av oppveksten og samtiden han levde i. Jeg er mer ute etter reell historie så la oss si vi hadde en tidsmaskin å hentet Hitler til Norge og han stemte utifra de ideologiske føringene han hadde i virkeligheten. Hvilket norsk parti står da han nærmest? Jeg tenker FrP og Høyre står lengst unna og SV nærmest. Endret 2. november 2015 av WubWub
Djungelvrål Skrevet 2. november 2015 #25 Skrevet 2. november 2015 De grønne, Hitler var dyreaktivist og vegetarianer.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2015 #26 Skrevet 2. november 2015 De grønne, Hitler var dyreaktivist og vegetarianer.Militant vegetarianer! Anonymkode: 174e6...789
jabx Skrevet 3. november 2015 #27 Skrevet 3. november 2015 Neppe, men du utelukker det altså ikke? Men enig med deg, jødehatere har en tendens til å mene at alle partier er styrt av "jødene" og følgelig mener de at demokratiske valg bare er til for å lure folk til å tro at det vi er frie.SV, Ap, nei, ikke de partiene heller. Særlig ikke SV. SV har forsvart jøder ved flere anledninger. Israel, derimot, prøver å fremstille det som om "alle jøder er en del av Israel". Med det skaper de en assosiasjon med norske jøder, som på ingen måte har noe med Israel å gjøre, og Israels overgrep. SV tar avstand fra dette. FrP? Nei, dessverre.Men som sagt, en jødehater ville ikke ha stemt noe som helst, vedkommende ville vært overbevist om at "Sion den vises protokoller" var sannferdige og at vi alle er styrt og lurt av "jødene".Anonymkode: 174e6...789En jødehater ville ha stemt på AP eller SV eller et av de andre jødehaterpartiene. Du bekrefter jo dette ved å vise til demoniseringen av Israel, som er et utslag av nettopp rasisme og jødehat. Den ensidige fokusen på Israel er avslørende for de reelle motivene som ligger bak.
jabx Skrevet 3. november 2015 #29 Skrevet 3. november 2015 Han passet vel best inn i FRPEn jødehater i FrP? Eh nei, rasistiske jødehatere hører som nevnt hjemme i partier som AP og SV. 1
WubWub Skrevet 3. november 2015 Forfatter #30 Skrevet 3. november 2015 (endret) Han passet vel best inn i FRPJa jøss Hitler hadde virkelig likt seg i kapitalistiske, jøde vennlige, nato vennlige og usa vennlige FrP. Ironi er en fin bil. Beklager, han hadde vært godt plassert blant jødehaterne og USA haterne på venstresiden som har alliert seg med muslimske mørkekrefter, akkurat slik Hitler også gjorde.FrP kjemper jo også som kjent IMOT muslimske mørkekrefter. Dette er grunnen til at nazisten Tore Tvedt hater frp men elsker SV slik han sier i youtube klippet i HI. Endret 3. november 2015 av WubWub 2
pautina Skrevet 3. november 2015 #31 Skrevet 3. november 2015 Hmm tror du tar feil... Hitler hatet homser og alle andre "utskudd" SV heier på, relativt innvandrerkritisk var han vel også selv om han var en selv..Han var Kristen og koservativ så min beste gjetning blir nok Krf 1
WubWub Skrevet 3. november 2015 Forfatter #33 Skrevet 3. november 2015 Hitler var rasist og trolig FRPJa rasist akkurat som SV. De hater jøder akkurat som Hitler. FrP er god venn med jøder.
Tibbie Skrevet 3. november 2015 #34 Skrevet 3. november 2015 Det virker som om alle her bare dytter han over på motsatt side av det partiet man selv stemmer Som om alle er redd for å være på samme parti som han. Hehe... En jødehater vil neppe stemme på FrP.SV, AP, osv., derimot.. De jødehaterne ville nok Hitler elsket.Er ikke FrP imot jøder, da? De er jo livredde for å kristennorske skal bli utryddet, og de ønsker ikke akkurat mennesker fra Israel eller andre steder i Midtøsten velkommen (eller er det bare fordi de tror at alle brune er muslimer?).Men fra "spøk" til alvor. Hitler var en en svært politisk mann og hadde meninger om MYE og MANGE temaer. Det var ikke bare jødehat. Han var vel også veldig interessert i den ariske rase. SV, AP og resten på venstre fløy er ikke like redd for å blande kulturer og gener som de på ytterste høyre fløy er.Jeg har ikke akkurat psykoanalysert AH og kan ikke uvanlig mye om han, så jeg er ikke kvalifisert til å plassere han et sted (noe jeg frykter at de færretse som har kommentert her også er). Ville bare slenge dette inn. 3
Tibbie Skrevet 3. november 2015 #35 Skrevet 3. november 2015 Ja rasist akkurat som SV. De hater jøder akkurat som Hitler. FrP er god venn med jøder. Jeg skjønner ikke denne? SV hater jøder og FrP elsker dem?Hva tenker du på? 1
WubWub Skrevet 3. november 2015 Forfatter #36 Skrevet 3. november 2015 (endret) Det virker som om alle her bare dytter han over på motsatt side av det partiet man selv stemmer Som om alle er redd for å være på samme parti som han. Hehe... Er ikke FrP imot jøder, da? De er jo livredde for å kristennorske skal bli utryddet, og de ønsker ikke akkurat mennesker fra Israel eller andre steder i Midtøsten velkommen (eller er det bare fordi de tror at alle brune er muslimer?).Men fra "spøk" til alvor. Hitler var en en svært politisk mann og hadde meninger om MYE og MANGE temaer. Det var ikke bare jødehat. Han var vel også veldig interessert i den ariske rase. SV, AP og resten på venstre fløy er ikke like redd for å blande kulturer og gener som de på ytterste høyre fløy er.Jeg har ikke akkurat psykoanalysert AH og kan ikke uvanlig mye om han, så jeg er ikke kvalifisert til å plassere han et sted (noe jeg frykter at de færretse som har kommentert her også er). Ville bare slenge dette inn. Nazisten Tore Tvedt har i intervju sagt at han hater FrP og han går så langt som å kalle de landssvikere ettersom FrP er et meget jøde vennlig, anti-islamistisk og kapitalistisk parti (rake motsetning til Hitlers ideologi som hatet jøder og kapitalisme, men elsket islamisme). Nazisten Tore Tvedt også stor sans for SV ettersom han deler både deres økonomiske politikk og syndspunkter i midtøsten konflikten. SV ønsker akkurat som Hitler å boikotte varer som er produsert av jøder og SV støtter islamske mørkemenn akkurat som Hitler.Så om nazisten Tore Tvedt mener at SV står nærmest nazismens sosiale politikk og utenrikspolitikk så er det nærliggende å tenke seg at Adolf Hitler også ville vært av samme oppfatning.Nazistene var også foregangsfigurer innen miljøbevegelsen og dyrevern. Gøring f.eks eklærte i 1934 at de som utfører dyreforsøk blir kastet i konsentrasjonsleier.Og du tar feil om at Frp's kristne er redd for jøder. Tvert imot, jøder er veldig populære i kristne kretser og FrP. Men spesielt i kristne USA. Den eneste grunnen til at USA støtter Israel i ALT er fordi USA har en stor kristen befolkning, og den kristne befolkningen er veldig glad i Israel.Det samme kan sies om mange norske kristne. Dette er dog pga teologi, hvor de kristne tror at jøder kommer til å spille en avgjørende rolle i "oppgjørets time/armaggeddon". Så de kristne vil helst være på den gode siden imot antichrist og de totalitære undertrykkende hordene. Endret 3. november 2015 av WubWub
WubWub Skrevet 3. november 2015 Forfatter #37 Skrevet 3. november 2015 Jeg skjønner ikke denne? SV hater jøder og FrP elsker dem?Hva tenker du på? SV ønsker boikotte jødiske varer å kutte alle bånd mellom Norge og Israel.FrP på sin side ønsker mer handel med jøder og tettere vennskaps bånd med Israel.
AnonymBruker Skrevet 3. november 2015 #38 Skrevet 3. november 2015 Han hadde nok raskt funnet sin likemann i Breivik og Knights Templar. Anonymkode: 33073...ac3 2
Tibbie Skrevet 3. november 2015 #39 Skrevet 3. november 2015 SV ønsker boikotte jødiske varer å kutte alle bånd mellom Norge og Israel.FrP på sin side ønsker mer handel med jøder og tettere vennskaps bånd med Israel.Men vet du grunnen til at mange på venstrefløy boikotter spesifikke varer fra Israel? Det er for å ikke støtte dem i okkupasjonen av Palestina, som det nesten ikke er noe igjen av.Og dette gjelder kun Israel. Man boikotter jo ikke varer produsert av jøder i Libanon, Irak - eller Sverige for den saks skyld. SV boikotter ikke varer fordi de er imot jøder, men for å gjøre vise Israels politikk motstand! Vi går ikke akkurat å spytter på jøder på gata! Så å si at SV er jødehatere er jo helt dustete å si 2
Apis Skrevet 3. november 2015 #40 Skrevet 3. november 2015 Ja rasist akkurat som SV. De hater jøder akkurat som Hitler. FrP er god venn med jøder. Du og Frp mener jødene er guds utvalgte folk?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå