Gå til innhold

Tights til styrketrening, dvs ikke gjennomsiktig og helst uten at pinlige svetteflekker er synlige

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, det som står i overskriften, det lurer jeg på hvor jeg kan få tak i. Det er ikke noe moro å knebøye i tights som er gjennomsiktige på 2XU-nivå. Dessuten så er jeg en svetter, så jeg trenger noe der sånt ikke blir så veldig tydelig. 

Jeg har nå én tights som fungerer, og det er en sånn tosidig fra Rönisch som jeg bare kan bruke med den svarte siden ut. Ei venninne anbefaler en eller annen Nike-type som visstnok er litt tjukkere i stoffet, og jeg har sett på dem, men problemet er at jeg ikke finner dem i min størrelse. Jeg er altså (enn så lenge) en XL eller deromkring. 

Alle tips er velkomne! Pris er egentlig uten betydning, men det gjør ikke noe om de ikke koster det hvite ut av øyet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er ikke direkte svar på det du spør om, men om du ikke finner tights som fungerer, så er shorts greit til styrketrening. Nå er kanskje ikke utvalget så bra for kvinner, men regner med at det finnes noe. 

Dersom du er ubekvem med å bruke kun shorts, kan du slenge shortsene utenpå tightsen (kanskje litt uvanlig for kvinner, men ser ikke noen grunn til at ikke de skal kunne gjøre det de også).

Et siste triks er å bruke tettsittende boksershorts under tightsen.

• Liker 1
Skrevet

Skins A200 i riktig størrelse. Den er stadig på salg på sportamore og tights.no. Førstnevnte har gratis frakt og retur så du kan sende tilbake om du ikke er fornøyd. Usikker på frakt og retur hos tights.no. 

Anonymkode: 2596e...234

• Liker 1
Skrevet

Jeg har funnet ut at billigtightsene på h&m og cubus er minst like gode, om ikke bedre, enn de dyre merketightsene. Jeg har flere derfra, og ingen av dem er gjennomsiktige. Man tar selvsagt bøyetesten i prøverommet for å sikre seg mot gjennomsiktighet. De er svarte, og svette synes ikke (det har jeg forøvrig aldri opplevd at svette gjør i typisk treningstøystoff). 

Anonymkode: b28b3...dbd

Gjest StripeyPanda
Skrevet

H&M! De har både helt svarte, tjukke og mønstret å velge fra, og viser mindre gjennom enn Nike-tightsene mine. Billig er ofte bra det også :)

Skrevet

Tusen takk for alle tips! Jeg hadde igrunnen ikke tenkt særlig på H&M etter at jeg en gang testet noen som like gjerne kunne vært en 60 denier strømpebukse, men de har kanskje blitt litt bedre med tiden? Tar en tur dit en av de nærmeste dagene da. 

Skins skal jeg også vurdere, det samme med shorts. Ikke at jeg har sett shorts noe sted, men man vet jo aldri. Plutselig snubler man over noe. 

Skrevet

Under Armour og By Moxy har veldig gode tightser for styrketrening. Ikke gjennomsiktige og behagelig stoff.

Dette er mine to favorittmerker for tiden.

Gjest Cartina
Skrevet

Reebok! Fantastiske myke og komfortable, sitter godt i livet uten å gli ned og er ikke gjennomsiktig. 

Gjest Sukkerbit
Skrevet

Skins A200 i riktig størrelse. Den er stadig på salg på sportamore og tights.no. Førstnevnte har gratis frakt og retur så du kan sende tilbake om du ikke er fornøyd. Usikker på frakt og retur hos tights.no. 

Anonymkode: 2596e...234

Enig. Jeg bruker denne tightsen. I tillegg er den litt høyere i midjen enn 2xu. Elsker den!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...