AnonymBruker Skrevet 2. november 2015 #1 Del Skrevet 2. november 2015 Hvordan kan man bli kjent med usosiale mennesker? Det er liksom en slags kompis av ei venninne av meg som jeg egentlig synes virker utrolig grei, og de gangene jeg har møtt han har vi snakket om spennende og interessante ting som jeg vanligvis ikke snakker om med vennene mine. Sånne filosofiske og eksistensielle greier. Problemet er at han virker veldig usosial på en måte. Han vil ikke så veldig ofte være sammen med oss, selv om han ikke skal noe annet. Virker som om han heller bare vil være hjemme og gjøre ting alene der. Og de gangene han vil være sammen med oss så vil han aldri hvis det ikke bare er vi tre, eller bare noen få da. En gang var vi på en fest sammen med han, og da virket han så utrolig kald og litt slem med folk, selv om når jeg har pratet med han er han alltid hyggelig og grei. Så noen som vet hvoran man kan bli kjent med slike folk uten å virke for påtrengende og sånn? Jeg skjønner meg liksom ikke helt på han. Anonymkode: 21f84...ac4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cartman Skrevet 2. november 2015 #2 Del Skrevet 2. november 2015 Han er vell en klassisk introvert person, som ikke alltid forstår de sosiale spillereglene. Jeg tror du gjør klokt i å bli kjent med han over tid. Det er vanskelig å bedømme introverte mennesker, da de ikke gir så mye av seg selv. Bruk tid! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2015 #3 Del Skrevet 2. november 2015 Han er vell en klassisk introvert person, som ikke alltid forstår de sosiale spillereglene. Jeg tror du gjør klokt i å bli kjent med han over tid. Det er vanskelig å bedømme introverte mennesker, da de ikke gir så mye av seg selv. Bruk tid!Ja har vel på en måte skjønt at jeg må bruke litt tid, selv om jeg egentlig har følt at han har gitt ganske mye av seg selv de gangene vi har pratet sammen og sånn. Men hvordan kan vi/jeg få han til å være med litt oftere når vi gjør ting sammen og sånn? Anonymkode: 21f84...ac4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusillen Skrevet 3. november 2015 #4 Del Skrevet 3. november 2015 Det kan ta tid å komme innpå den type mennesker, jeg er en av dem. Vil tippe han da ikke liker overfladisk skravling i stor grad, kanskje er det lurt å ta kontakt skriftlig til å begynne med. Jeg er en sånn som gjerne kommuniserer via tastaturet om jeg ikke kjenner folk så godt ennå. Det er mange som trives godt i eget selskap og ikke synes det er givende når det blir en stor gjeng. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2015 #5 Del Skrevet 3. november 2015 Er akuratt sånn selv! Og måten jeg føler mer mest komfortabel på å bli kjent med folk er på chat /innboks meldinger.Ikke den type chat som begge er online på og svaret hverandre på et sekund hver gang på (selvom det er hyggelig det også, og noe som får meg tl å føle en tettere relasjonsbygging) men der hvor vi skriver litt lengre til hverandre på innboks og svarer dypt når vi får tid.Jeg takler ikke ukjente settinger som f eks en fest med flere jeg ikke er trygge på, tilstede, da blir jeg også kald og virker helt uinteressert, men det er mest fordi jeg får angst og føler meg utilpass siden jeg ikke er trygg på hva jeg kan si og ikke si. Jeg er kvinne da, men kan tenke meg at han kjenner på det samme ut i fra sånn du beskriver han. Anonymkode: e5675...be1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2015 #6 Del Skrevet 3. november 2015 Tolmodighet og rolige anledninger (ikke fester ol).Jeg er sånn selv, og går ofte glipp av vennskap,fordi jeg oppdager at andre allerede har blitt perlevenner når jeg fremdeles er på "men vi har jo akkurat blitt introdusert" stadiet. Anonymkode: 0601f...6d6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2015 #7 Del Skrevet 3. november 2015 Jeg er slik selv. Jeg er introvert, og liker meg ikke i store forsamlinger. Jeg blir utrolig sliten av å være sosial, og trives best alene. På fester og andre slike høylydt festlige ting virker jeg nok kald og sur, for jeg blir så sliten i hodet og vil egentlig bare hjem. Mitt råd er å ikke være påtrengende. Ikke inviter med på ting for ofte, og når du inviterer, la det være ting som bare involverer dere, og ikke masse andre. Type "vil du komme og se film/spille brettspill og spise pizza på lørdag". Og inviter i god tid, så man får forberedt seg psykisk. Anonymkode: 76ed5...a33 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Okapi Skrevet 3. november 2015 #8 Del Skrevet 3. november 2015 Ja har vel på en måte skjønt at jeg må bruke litt tid, selv om jeg egentlig har følt at han har gitt ganske mye av seg selv de gangene vi har pratet sammen og sånn. Men hvordan kan vi/jeg få han til å være med litt oftere når vi gjør ting sammen og sånn? Anonymkode: 21f84...ac4Du kan jo gjøre det klart at du vil, og at du ikke har noen forventning om at å bruke tid på deg er det samme som å bruke tid i større grupper. Folk som det der er vant til mye sosial avvisning, de er vant til at folk oppfatter dem som uinteresserte og negative (selv om de egentlig bare trives bedre i mindre grupper og er mye i egne tanker), og har kanskje også opparbeidet en forventning om avvisning, som gjør at de trekker seg enda mer tilbake. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raindrops Skrevet 3. november 2015 #9 Del Skrevet 3. november 2015 Jeg kjenner meg igjen i beskrivelsen av han, og er enig i at man rett og slett må bruke tid, helst i rolige omgivelser. Det kan være litt krevende, men til gjengjeld har du en venn for livet når du først slipper inn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2015 #10 Del Skrevet 3. november 2015 Jeg er også veldig introvert, og mistrives ekstremt i store grupper. Hvis vi er en gjeng som samles, og det plutselig eskalerer går jeg hjem. Hvis det er mer enn 2 ''fremmede'' der går jeg hjem. Blir superstressa av å måtte hilse på mer en 1 person i uka omtrent. Jeg svarer heller ikke på unødvendige meldinger. Hvis en venninde skriver ''nå er jeg på vei til deg'' svarer ikke jeg ''ok'' liksom. Jeg trivst aller best alene med meg og mitt. Jeg er typen som sitter i en krok og hører på alle samtalene, men bare svarer ja/nei på spørsmål.Mitt viktigste bud til folk som omgås ''meg'': nei, jeg er ikke sur. Nei, jeg er ikke deprimert. Nei, det er ikke noe galt. Nei, du har ikke gjort meg noe. Jeg bare trives ikke rundt mye folk, da drar jeg hjem. ingen gidder å gjøre noe de mistrives med. Anonymkode: 3910e...042 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2015 #11 Del Skrevet 4. november 2015 Elsker tråden med svar fra andre introvert! Det er ingen tng i veien med kompisen din. Han liker bare ikke mange mennesker på en gang. Vil du bli bedre kjent så ta det i en en-til-en setting, eller helst ikke flere enn tre-fire stk. Når dere snakker sammen bør du ha litt dypere ting å snakke om. Ikke overfladisk pjatt. Og ikke nødvendigvis treffes så ofte. Han trenger mye tid for seg selv, og det har ingen ting med at han ikke vil være med deg, han bare trenger å være litt alene innimellom i tillegg. Anonymkode: 065cd...abf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2015 #12 Del Skrevet 4. november 2015 Mener du usosial eller asosial? Anonymkode: de059...47d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2015 #13 Del Skrevet 4. november 2015 Mener du usosial eller asosial?Anonymkode: de059...47dusosial.Tusen takk til alle som har svart. Tror jeg har fått litt bedre innsikt i hvordan han fungerer som person, og hvordan jeg skal være. Setter pris på hjelpen! Anonymkode: 21f84...ac4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2015 #14 Del Skrevet 4. november 2015 Og bruke god tid er en god ide men og ta kontakt skader aldri om det er interesse der. Anonymkode: e77be...0f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2015 #15 Del Skrevet 4. november 2015 Klassisk schizoide personer er som oftest veldig kjedelige å være i lag med. De er hyggelige og utadvente kanskje de femten første minuttene før de får nok og blir slemme. Anbefaler å styre unna, mest pga det er bortkastet tid og krefter. Anonymkode: d8d6e...406 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2015 #16 Del Skrevet 4. november 2015 Hvordan kan man bli kjent med usosiale mennesker? Det er liksom en slags kompis av ei venninne av meg som jeg egentlig synes virker utrolig grei, og de gangene jeg har møtt han har vi snakket om spennende og interessante ting som jeg vanligvis ikke snakker om med vennene mine. Sånne filosofiske og eksistensielle greier. Problemet er at han virker veldig usosial på en måte. Han vil ikke så veldig ofte være sammen med oss, selv om han ikke skal noe annet. Virker som om han heller bare vil være hjemme og gjøre ting alene der. Og de gangene han vil være sammen med oss så vil han aldri hvis det ikke bare er vi tre, eller bare noen få da. En gang var vi på en fest sammen med han, og da virket han så utrolig kald og litt slem med folk, selv om når jeg har pratet med han er han alltid hyggelig og grei. Så noen som vet hvoran man kan bli kjent med slike folk uten å virke for påtrengende og sånn? Jeg skjønner meg liksom ikke helt på han. Anonymkode: 21f84...ac4Jeg er en sånn person. Jeg er veldig flink til å snakke med mennesker og er/ser ganske hyggelig og grei ut. Er normal i iallfall. Men jeg liker ikke være med så mange mennesker på fest og i fritiden min. Jeg trives stort sett alene best. Har enormt mye å gjøre i fritiden. Også synes jeg at mange prater enormt mye piss og orker bare kke høre på det. Om en jente vil prate og bli kjent, så vil det ikke vært noe problem for meg å prate med henne. Men alene. Så anbefaler deg å snakke med han alene, og spør det samme du spør her. Selv om jeg trives alene, så er jeg en ganske snill og hjelpsom person. Jeg har hatt et par episoder her i livet, som var litt for tøffe og forandret meg mentalt. Så vær forsiktig hvordan du prater. Litt dårlig skrevet beklager Hilsen 20 år Mann Anonymkode: b102e...c7d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raindrops Skrevet 4. november 2015 #17 Del Skrevet 4. november 2015 Klassisk schizoide personer er som oftest veldig kjedelige å være i lag med. De er hyggelige og utadvente kanskje de femten første minuttene før de får nok og blir slemme. Anbefaler å styre unna, mest pga det er bortkastet tid og krefter.Anonymkode: d8d6e...406Man er ikke psykisk syk selv om man er introvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå