Gå til innhold

Til dere som er eller har vert utro

Manuboy

Anbefalte innlegg

Du kan alltid finne tusen forklaringer på utroskap, men jeg kan ikke komme på mer enn en forklaring som i noen tilfeller kan forsvare handlingen.

Er det er problem i forholdet løser man det der problemet er, ikke ved å gå bak partnerens rygg.

Så hva er din forklaring da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min forklaring på hva da?

Utroskap. Siden du skrev at det bare var en forklaring du kunne komme på som kunne forsvare handlingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden er så dum at jeg vil legge meg ned for å grine. For ikke å snakke om Mats15 som er utro selv, men mener at alle andre som er utro er avskum, men ikke han selv. Vet ikke om jeg skal le eller gråte, dette kan da umulig være seriøst??

Det er vel nettopp derfor sånt skjer. Ingen tror at de selv er onde, likevel er det mange onde folk. Folk ser ikke på seg selv slik de ser på andre, og klarer å unnskylde sin egen negative oppførsel, dette gir dem styrke til å fortsette negative handlinger.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sprettballen

Utroskap. Siden du skrev at det bare var en forklaring du kunne komme på som kunne forsvare handlingen.

Den eneste forklaringen jeg kan komme på som i enkelte tilfeller kan forsvare utroskap, er hvis partner er sterkt dement, hjerneskadet, hjernedød, eller lignende, og ikke er mentalt tilstede i denne verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det største problemet med utroskap, er at mennesket er i dag (i vestlige kulturer i allefall) lært opp til at utroskap er det verste du kan gjøre mot et annet menneske. Mennesket er så påvirkelig at dette er noe som fester seg helt fra barneårene av.

Forhold overlever i dag det utroligste. Alt fra vold, spillegalskap, psykisk vold etc. Men utroskap? I de fleste tilfeller bærer det rett ut! I min verden blir dette noe underlig. Men slik er verden blitt.

Jeg tenker at folk får leve sine liv, med de holdningene de har, og heller prøve å akseptere at andre har ulike oppfatninger av ting her i livet. Om min partner er utro mot meg, vil det nok være ganske kjipt, men det vil på langt nær være verdens undergang. På ingen måte. Derimot ville han nok kunne ødelegge meg som menneske, i hvertfall deler av meg, om han plutselig hadde begynt å utøve vold, psykiske overgrep etc. Veldig, veldig få mennesker har tatt mentalt skade av utroskap, bortsett fra at de har gått gjennom en sorgprosess. Men de har gått videre, de fleste uten partneren, men også en del har tilgitt. Derimot sitter det mange ødelagte kvinner i dag pga deres voldelige ektemenn som de aldri klarte å forlate, som de tilga gang på gang på gang på gang. Prisen de betalte var dyr.

Nei, jeg sier ikke at dere skal gå ut å være utro, men man må nyansere bildet litt, og jeg mener man må slutte å omtale utroskap nærmest på linje med drap og voldtekt.

Anonymkode: 0556e...dee

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det største problemet med utroskap, er at mennesket er i dag (i vestlige kulturer i allefall) lært opp til at utroskap er det verste du kan gjøre mot et annet menneske. Mennesket er så påvirkelig at dette er noe som fester seg helt fra barneårene av.

Forhold overlever i dag det utroligste. Alt fra vold, spillegalskap, psykisk vold etc. Men utroskap? I de fleste tilfeller bærer det rett ut! I min verden blir dette noe underlig. Men slik er verden blitt.

Jeg tenker at folk får leve sine liv, med de holdningene de har, og heller prøve å akseptere at andre har ulike oppfatninger av ting her i livet. Om min partner er utro mot meg, vil det nok være ganske kjipt, men det vil på langt nær være verdens undergang. På ingen måte. Derimot ville han nok kunne ødelegge meg som menneske, i hvertfall deler av meg, om han plutselig hadde begynt å utøve vold, psykiske overgrep etc. Veldig, veldig få mennesker har tatt mentalt skade av utroskap, bortsett fra at de har gått gjennom en sorgprosess. Men de har gått videre, de fleste uten partneren, men også en del har tilgitt. Derimot sitter det mange ødelagte kvinner i dag pga deres voldelige ektemenn som de aldri klarte å forlate, som de tilga gang på gang på gang på gang. Prisen de betalte var dyr.

Nei, jeg sier ikke at dere skal gå ut å være utro, men man må nyansere bildet litt, og jeg mener man må slutte å omtale utroskap nærmest på linje med drap og voldtekt.

Helt enig i dette, godt formulert. 

Dog er det mest på KG jeg har sett denne holdninga. Folk jeg snakker med i den virkelige verden er stort sett langt mer nyansert i sitt syn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Forholdene som overlever vold, spillegalskap, osv vil jeg ikke si er sunne forhold. Da burde man bryte opp. Når man da sier at utroskap er mindre ille enn fysisk vold så betyr jo ikke det at utroskap er lite ille. Vold er jo forferdelig, kriminelt og grunn til skilsmisse. 

2) Det er vel få som omtaler utroskap på nærmest linje med drap og voldtekt. Synes det er stråmann. 

Når det er sagt så synes jeg utroskap enkelte ganger er "greit". Blir man sammen med en notorisk utro dame eller først er elskeren til en utro dame for så å bli sammen med henne etterpå  så har man stilltiende akseptert at partneren kan være utro i min bok.  Hillary Clinton kunne nesten ikke sutre da mannen ble tatt med Monica Lewinsky. 

Det blir som fabelen om skorpionen og frosken.

Endret av Summers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg godtar ikke vold i forhold. Hverken fysisk eller psykisk. Jeg hadde kastet henne ut uten å nøle. Fra nå av gjør det altså ingenting om jeg er utro i forhold så nå vet jeg det. Mer sex på meg. Det er jo helt normalt så. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel nettopp derfor sånt skjer. Ingen tror at de selv er onde, likevel er det mange onde folk. Folk ser ikke på seg selv slik de ser på andre, og klarer å unnskylde sin egen negative oppførsel, dette gir dem styrke til å fortsette negative handlinger.

Amen!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg godtar ikke vold i forhold. Hverken fysisk eller psykisk. Jeg hadde kastet henne ut uten å nøle. Fra nå av gjør det altså ingenting om jeg er utro i forhold så nå vet jeg det. Mer sex på meg. Det er jo helt normalt så. 

Leste du i det hele tatt hva hun skrev? Du tolker virkelig ting slik du vil, istedet for å lese hva som faktisk står.

"Nei, jeg sier ikke at dere skal gå ut å være utro, men man må nyansere bildet litt, og jeg mener man må slutte å omtale utroskap nærmest på linje med drap og voldtekt."

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere trenger ikke si at dere elsker eller har elsket kjæresten deres, for det gjør dere/gjorde dere ikke. Ingen kan få meg til å tro noe annet. Dere følte ikke ekte kjærlighet for henne eller han. Akkurat nå er jeg singel, men jeg har hatt kjæreste og jeg er sånn som får lett jenter etter meg. Når jeg hadde kjæreste så var det spesielt ei annen jente som prøvde seg. Hun prøvde alt for at jeg skulle ha sex med henne. Prøvde å forføre meg og tok meg i skrittet for å få meg stiv og kåt. Mange gutter og menn hadde nok hatt sex med henne, hadde latt lystene og spenningen tatt overhånd. Fått skikkelig hjertebank. Vet dere hva jeg gjorde? Jeg ble kvalm, fikk ikke noe hjertebank og tankene mine gikk til kjæresten min, den eneste jenta jeg elsket og tente på, som satt hjemme og ventet på meg. Jeg sa til denne jenta at hun skulle holde seg unna for jeg har kjæreste, noe hun visste godt og det var kun henne som fikk lov å ha sex med meg. Kun hun som gjorde meg skikkelig kåt. Blir jeg kåt av noe annet så er det ikke ekte kåthet sånn som jeg føler av kjæresten min. Jenta ble fornærmet men det fikk hun bare bli. Det var kjæresten min jeg skulle passe på og være god mot.

Dessverre forsvant følelsene våre for hverandre litt og vi merket vi var litt for forskjellig. Vi ha tenkt det kan vel ikke gjøre så mye, men vi har likevel tatt en pause for å se. Om de kriblende følelsene kan komme igjen. Vi møtes for sex av og til og for å finne på noe hyggelig sammen, for å ikke glemme hverandre. 

Hadde ikke jeg hatt følelser for kjæresten min den gangen denne jenta prøvde seg så hadde jeg likevel ikke hatt sex med henne. Såpass respekt har jeg for andre mennesker. Jeg hadde slått opp kjæresten før jeg gikk til andre. Det verste jeg vet er å såre andre og har nesten ikke klart det når jeg har måttet slå opp med noen. En av de verste måtene å såre noen på er å være utro mot de så det kunne aldri falt meg inn å gjøre mot noen. Det er umenneskelig. Det er ekkelt. Det er grusomt. Jeg hadde hatt så dårlig samvittighet etterpå at jeg hadde vert ødelagt. 

Hvorfor slår/slo dere ikke opp med kjæresten før dere gjør/gjorde noe sånt? Hvorfor være sammen med noen dere ikke elsker nok? Er det for spenninga sin del? Er det gøy å såre andre? Dere skulle fått straff for å såre noen så grusomt. Dere skulle måttet holdt dere unna det andre kjønn til dere fikk mer vett i hodet. Dere må slutte å tenke med feil hodet (for menn) eller musa (for kvinner). Måtte få det ut, for utroskap gjør meg trist og frustrert. 

Hva vil du med dette innlegget, annet enn å moralisere og sette deg til doms over andre?

Anonymkode: d502a...3b1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste du i det hele tatt hva hun skrev? Du tolker virkelig ting slik du vil, istedet for å lese hva som faktisk står.

"Nei, jeg sier ikke at dere skal gå ut å være utro, men man må nyansere bildet litt, og jeg mener man må slutte å omtale utroskap nærmest på linje med drap og voldtekt."

Siden det ikke er så galt som drap og voldtekt så ser jeg ingen problemer med å være utro. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden det ikke er så galt som drap og voldtekt så ser jeg ingen problemer med å være utro. 

Logikken din er faktisk skremmende. Det at det ikke er like ille betyr vel ikke at hun mener at det er bra? Det er klin umulig å prøve å ha en saklig diskusjon med deg.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...