Gå til innhold

Hva sier det om meg som far?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er 35 år har en sønn på 9 år, har nå vært alene i 5 år har sønnen min annen hver helg.

jeg har hatt noen problemer med meg selv pga psykisk sykdom.

jeg jeg har hatt noen problemer med og oppdra min sønn som faste rutiner osv, ikke satt nok eller tydelige grenser eller rammer.

min eks har påpekt dette de siste 5 årene som regel ved kjefting, og det er helt greit hun er jo bare ute etter sin sønns beste. 

jeg har nå bestemt meg for og søke hjelp hos helsestasjonen for veiledning og hjelp.

etter hvert de siste 5 årene har det blitt bedre med min sønn som og spise fast, dusje, leke med han, lage mat sammens osv.

vil også si at jeg stiller opp på alle møter på skolen som gjelder min sønn (blir sjeldent informert om disse møtene av skole eller mor)

skal på møte på helsestasjonen i morgen, gru gleder meg men skal bli godt og få veileding og hjelp, men lurer på deres mening hva sier alt dette som meg som person helt seriøst?  føler dette som en seier og et nederlag føler med som en elendig far bare her jeg sitter nå og skriver dette triller tårene :(

jeg ønsker og høre deres ærlige mening om hva dere mener om meg utifra dette jeg har skrevet?

Anonymkode: 50739...b04

Videoannonse
Annonse
Gjest supernova_87
Skrevet

Jeg mener at det er flott at du ber om hjelp. At du er villig til å innrømme at du kanskje ikke er den flinkeste, men i stedet for å gjemme det vekk og nekte for at du har noe å lære, så tar du tak i det, og det er skikkelig bra! Håper det går bra på helsestasjonen i morgen! Tvitvi. :klem: 

Skrevet

Synes du er tøff som tør å ta tak i problemene! :)

• Liker 3
Skrevet

Du er en pappa som ønsker å være den beste du kan være for sønnen din, og som søker hjelp for å få det til. Det er helt supert! Bra for deg. bra for ham, bra for forholdet deres! :) Det er ikke et nederlag, det er skikkelig bra gjort. :)

Lykke til til dere! 

• Liker 2
Skrevet

En av de verste egenskapene en forelder kan ha er mangel på selvinnsikt. At du, i stede for å unnskylde og bortforklare, tar grep for å forbedre situasjonen forteller at du er en oppegående og ansvarsfull mann.

Anonymkode: d113f...aba

• Liker 4
Skrevet

tusen takk for all støtten :) det varmer

Skrevet

Du høres ikke ut som en dårlig far. Eksen din høres barnslig ut som driver å kjefter. Fint at du skal få hjelp. For din egen del og for sønnen din sin del. Stå på. 

• Liker 1
Gjest gjestvest
Skrevet

Det de sier er at de siste fem årene har vært viktige. Det er de som har ledet opp til dagen imorgen. 
Vi henter vår styrke fra våre svakheter. Vi reiser oss opp når vi er langt nede. Og det er nettopp det du har gjort: Du skal være stolt. 

Skrevet

Sykdom er ikke selvvalgt, det kan skje den beste. Men det er mange som ikke en gang tar tak i problemet, så det skal du ha creds for! :) At du går såpass inn for det og prøver ditt beste, er det jeg fokuserer på og ut i fra det høres du ut som en flott pappa.

• Liker 1
Skrevet

jeg skal skrive litt i morgen etter møtet så dere får høre hvordan det gikk :)

• Liker 1
Skrevet

Hvordan gikk det? :) 

Anonymkode: e3987...330

Skrevet

hei det gikk veldig bra vi snakket satt opp en aktivitets liste som jeg og sønnen min skal utføre eller prøve så mye på listen det lar seg gjøre. jeg var utrolig kvalm hele veien til helsestasjonen for jeg gruet meg så mye. hadde trodd at helsestasjonen hadde allerede tatt min eks sin side i denne saken men jeg fant ut at dette ikke stemte han var helt nøytral.  hyggelig og hjelpsom. fikk satt opp en ny time 2 dager etter jeg skal ha sønnen min neste gang. når sønnen min kommer neste gang skal jeg skrive ned hva vi gjør, hvilket aktiviteter og utfordringer som jeg sliter med som evt dukker opp når han er hos meg.

kjempe fornøyd så har hadde en hyggelig dag :)

Skrevet

Så bra! Synest du er kjempe flink :) skjønner godt at du var kvalm før møtet! Kjempe bra at de tok deg alvorlig, og at de følger opp. Masse lykke til videre! 

Anonymkode: e3987...330

• Liker 1
Gjest Blomsterert
Skrevet

er 35 år har en sønn på 9 år, har nå vært alene i 5 år har sønnen min annen hver helg.

jeg jeg har hatt noen problemer med og oppdra min sønn som faste rutiner osv, ikke satt nok eller tydelige grenser eller rammer.

min eks har påpekt dette de siste 5 årene som regel ved kjefting, og det er helt greit hun er jo bare ute etter sin sønns beste. 

jeg har nå bestemt meg for og søke hjelp hos helsestasjonen for veiledning og hjelp.

etter hvert de siste 5 årene har det blitt bedre med min sønn som og spise fast, dusje, leke med han, lage mat sammens osv.

vil også si at jeg stiller opp på alle møter på skolen som gjelder min sønn (blir sjeldent informert om disse møtene av skole eller mor)

skal på møte på helsestasjonen i morgen, gru gleder meg men skal bli godt og få veileding og hjelp, men lurer på deres mening hva sier alt dette som meg som person helt seriøst?  føler dette som en seier og et nederlag føler med som en elendig far bare her jeg sitter nå og skriver dette triller tårene :(

jeg ønsker og høre deres ærlige mening om hva dere mener om meg utifra dette jeg har skrevet?

Det er jo altid bra når foreldre innser at de har problem er og tar ansvar.Du gjør det helt rette,og Lykke til!

Skrevet

Så flott det gikk bra! Lykke masse til! Det kommer sikkert til å gå kjempegreit^^,

Anonymkode: 35811...cac

Skrevet

Du er ikke en dårlig forelder, ikke tenk på det. Mye bedre å spørre om hjelp når man trenger det. 

En dårlig forelder er den som gir faen, som aldri tar tak i ting. 

Anonymkode: 6c1e4...fa6

Skrevet

Flott at du tar ansvar nå!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...