Gå til innhold

Pågående butikkansatte..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet at man er pålagt av ledelsen å være hyggelig og at kunden skal føle seg sett. 
men på enkelte kleesbutikker har jeg rett og slett sluttet å gå inn, med mindre jeg vet jeg virkelig vil ha noe der. Var en butikk der de var så pågående at jeg ikke følte jeg kom ut igjen om de ikke hadde det jeg så etter..
De kan begynne å si ; "men vi har andre modeller da...kanskje du vil ta en titt på de"?
meg: "neida, tar....(så blir jeg avrutt..)
Ansatt: "vi har jo for eksempel de her"

Det er så tydelig at de bare skal selge mest mulig! og noen virker enkelt og greit desperate.
Fler som opplever dette som plagsomt? jeg liker jo at folk er hyggelige, har jo også følt meg nermest uvelkommen inn i enkelte butikker. men det finnes en mellomting :)

Anonymkode: 4b2fb...a53

Videoannonse
Annonse
Gjest Christina146
Skrevet

Jeg opplever egentlig litt det motsatte, at man må oppsøke personalet for å få råd. Men når du først får tak i dem, kan de være ganske påtrengende ja. Blir jo slept gjennom nesten hele butikken, føler ikke at man bare kan gå uten å ha kjøpt noe da! :dry:

Skrevet

Har møtt på ei dame som var ekstremt hyggelig og behjelpelig. 
Hun hørte på det jeg hadde å si, det jeg var på leting etter, også hjalp hun meg med å finne riktig. Altså "dongribukse med stretch, helst mørk/svart, ikke vid i føttene eller for kort oppe". 
Endt opp med å kjøpe 3 bukser, også kom jeg tilbake to uker senere og kjøpte to til! Bedre bukser har jeg aldri funnet før. 
Var innom 3 andre butikker før jeg møtte på henne. Ei bare sa "buksene er der" og pekte mot et hjørne av butikken. Ei annen dame sto å leste på plakattene bare (de har info tavler noen steder), men sa verker mer eller mindre enn det jeg kunne lese meg frem til. Var ikke svaret på de plakattene (som jeg hadde lest selv, og sa i fra vær gang hun leste høyt fra de) så sa hun bare "jeg vet ikke jeg, du kan jo google det?". 
Ei prøvde å selge meg alt annet enn bukse -_-

Så hun damen gikk jeg tilbake til senere, tittet innom flere ganger for å se om hun var der. Hjalp meg med å finne en god BH, og jeg angrer ikke et sekund. Den dama er gull, og nølte ikke med å fortelle henne det heller. Hun i kassen sa "du er ikke den første som har rost henne i dag, hun er kjempe flink". Hun virker som en person som elsker jobben sin, og vet hva hun gjør! I motsetning til andre som kun tenker penger. Spør om du trenger hjelp når hun ser deg, sier du nei så smiler hun og sier "si ifra hvis det skulle være noe, jeg er der borte". I stedet for at hun henger over deg som de fleste gjør. 

Anonymkode: e7e37...331

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...