Gå til innhold

Jente prøver å utnytte meg.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en mann i 20-årene som har blitt kjent med en jente.  Jeg har aldri vært interessert i henne og var bare litt med henne fordi hun tok kontakt med meg. Uansett merker at hun prøver å utnytt meg, at hun ikke er med meg for mitt selskap, men for å få ting som snus, røyk, osv. Synes det er toppen av frekkhet at hun skal snylte på meg når jeg egentlig ikke har lyst til å ha henne på besøk engang. 

Jeg bør åpenbart kutte kontakten med henne, men har jeg "lov" til å si ifra også? At jeg bare lot henne komme på besøk og henge med meg og mine venner for å være snill og at det da blir spesielt at det er hun som skal utnytte meg. I tillegg er hun ikke pen nok til å leve på utseende. Er ikke snakk om å si det for å være stygg(jo kanskje litt frustrasjon), men sånn at hun forstår at hun ikke er i en posisjon til å utnytte andre når hun hverken er pen eller har noe å tilby som vennskap for det er jo hun som trenger venner, jeg har fra før.

Anonymkode: f2937...f1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det er noe møkk. Slike parasittkvinner finnes overalt og det aller lureste er å kvitte seg med dem jo før jo heller.

Er det mulig og få henne til å gjøre noe for vennskapets skyld? For eksempel vaske litt eller ta en rengjøring hos deg?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Castielz

Har opplevd mange sånne!
Men er ikke verre enn å latterliggjøre dem foran vennene dine, det pleier å sette dem på plass.
Spesielt dersom hun, som du sier, har veldig lite å tilby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle kvinner er sånn, helt fra de er små. Ikke alle er like tydelige på det. Men alle kvinner er sånn, alle.

God illustrasjon:

Anonymkode: 7629c...4db

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, vet at mange jenter er sånn, men de fleste er vel oppegående nok til å se hvem de kan utnytte. Man må jo nesten ha noe å tilby og hun er jo ikke pen og jeg har aldri lagt an på henne. Ikke har jeg tatt initiativ til å treffe henne heller, har bare latt henne komme på besøk  de gangene hun har spurt.

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle kvinner er sånn, helt fra de er små. Ikke alle er like tydelige på det. Men alle kvinner er sånn, alle.

God illustrasjon:

Anonymkode: 7629c...4db

Og det er menn også. Vi er like kjipe hele gjengen.

Ts, klart du kan si ifra men hva er poenget med å herpe selvtilliten hennes i tillegg? Er det ikke bedre om du bare sier at utnytting ikke funker på deg lenger, og at om hun slutter med sånn oppførsel kan det hende hun finner seg noen trivelige venner?

oppmuntre henne til å ikke være en dritt som løper rundt og utnytter, så du ikke bare kvitter deg med et problem som vil løpe til nestemann og fortsette oppførselen der?

Anonymkode: 27769...390

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og det er menn også. Vi er like kjipe hele gjengen.

Ts, klart du kan si ifra men hva er poenget med å herpe selvtilliten hennes i tillegg? Er det ikke bedre om du bare sier at utnytting ikke funker på deg lenger, og at om hun slutter med sånn oppførsel kan det hende hun finner seg noen trivelige venner?

Anonymkode: 27769...390

Men tror du hun endrer seg om man bare ber henne slutte å snylte? Det handler jo ikke om å herpe selvtilliten hennes når jeg sier i fra, men at  jeg ikke tror hun slutter å snylte om hun blir fortalt at det er galt, det vet hun sikkert fra før. Men å fortelle henne at hun ikke er i en posisjon til å utnytte andre, man må ha noe å tilby for å utnytte og det har hun jo ikke. Om noe så burde det jo vært jeg som utnyttet hennes ensomhet .

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vet du hva. Her må du si i fra. Hun får kjøpe sin egen røyk og snus selv. Ser så teit ut med jenter som snuser. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

Til AB 4db: Alle kvinner er aldeles ikke sånn! Faktisk tror jeg det er de færreste. Jeg beklager at du har vært så uheldig at du faktisk har det inntrykket av alle av kvinnekjønnet. 

Til TS: Klart du kan si fra! Du skal ikke la deg bli utnyttet. Du trenger dog ikke si det med at hun ikke er pen nok, men du kan si at det ikke er greit at hun prøver å utnytte deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, er du sjalu på jenta fordi hun er populær blant vennene dine? Sikker på at du ikke egentlig er interessert men prøver å skjule dette med alt hatet ditt? Du skriver at du er frustrert, og nevner kun de negative sidene ved henne som du storforestiller deg. Sikker på at dette ikke handler om deg og dine følelser?

Anonymkode: ee5f8...f2b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, er du sjalu på jenta fordi hun er populær blant vennene dine? Sikker på at du ikke egentlig er interessert men prøver å skjule dette med alt hatet ditt? Du skriver at du er frustrert, og nevner kun de negative sidene ved henne som du storforestiller deg. Sikker på at dette ikke handler om deg og dine følelser?

Nei, jeg er ikke sjalu, jeg er ikke interessert i henne. Jeg har heller ikke storforestillinger om meg selv, skrev bare at jeg ikke var venneløs, det er ikke akkurat noe bragd.  Men synes du minner litt om hun snylteren siden dere begge ser ut til å tro at bare man er jente så har alle lyst til å pule deg uavhengig av utseende på jenta. Men jeg tenner i hvert fall ikke på alle jenter jeg møter.

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg er ikke sjalu, jeg er ikke interessert i henne. Jeg har heller ikke storforestillinger om meg selv, skrev bare at jeg ikke var venneløs, det er ikke akkurat noe bragd.  Men synes du minner litt om hun snylteren siden dere begge ser ut til å tro at bare man er jente så har alle lyst til å pule deg uavhengig av utseende på jenta. Men jeg tenner i hvert fall ikke på alle jenter jeg møter.

TS

Men ødelegger hun selvtilliten din? Lar du deg påvirke av hva hun sier og gjør? Hvis denne jenta betyr så lite for deg, hvorfor gjentar du deg selv om og om igjen om henne (siterer: hun er stygg, du er ikke interessert, hun er venneløs og ikke du, hun utnytter deg..)
Hvis du hadde hatt baller nok så hadde du allerede nå dumpa henne eller gitt henne et ultimatum, noe du ikke gjør antakeligvis fordi du er for feig, men istedenfor syter og klager på KG for å få sympati og legge lokk på mangelen på manndom og selvtillit hos deg selv? ;)

Du er iallefall ekstremt hatefull i måten du skriver på, rakker ned på henne uten å ta en titt på deg selv først, det oser usikkerhet om du ikke allerede er klar over det selv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ødelegger hun selvtilliten din? Lar du deg påvirke av hva hun sier og gjør? Hvis denne jenta betyr så lite for deg, hvorfor gjentar du deg selv om og om igjen om henne (siterer: hun er stygg, du er ikke interessert, hun er venneløs og ikke du, hun utnytter deg..)Hvis du hadde hatt baller nok så hadde du allerede nå dumpa henne eller gitt henne et ultimatum, noe du ikke gjør antakeligvis fordi du er for feig, men istedenfor syter og klager på KG for å få sympati og legge lokk på mangelen på manndom og selvtillit hos deg selv? ;)

Du er iallefall ekstremt hatefull i måten du skriver på, rakker ned på henne uten å ta en titt på deg selv først, det oser usikkerhet om du ikke allerede er klar over det selv.

Jeg er jo en hyggelig kar, er jo derfor jeg lar henne komme på besøk og ikke har sagt noe enda. Men sier seg nesten selv at om man skal utnytte noen så må man ha noe å tilby? Sitter du alene i ørkenen er uten vann og tørster så blir det vanskelig å utnytte fyren som rir forbi deg på en kamel. 

Lurer litt på om du ser deg i speilet for du sitter jo her og hakker på meg som du ikke kjenner samtidig som du mener jeg skriver hatefullt. Jeg har jo ingen grunn til å rakke ned på henne på KG eller sympati, har kun nevnt de negative egenskapene hennes fordi de er relevante for spørsmålet jeg lurer på.

Sier seg nesten selv at det er greiere å diskutere dette med noen som ikke kjenner meg eller henne, derfor poster jeg på KG. Samtidig må nesten dere som svarer forholde dere til det jeg skrive og ikke spekulere i mulige motiver, dere kjenner jo ikke situasjonen utenom det jeg faktisk skriver. 

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er jo en hyggelig kar, er jo derfor jeg lar henne komme på besøk og ikke har sagt noe enda. Men sier seg nesten selv at om man skal utnytte noen så må man ha noe å tilby? Sitter du alene i ørkenen er uten vann og tørster så blir det vanskelig å utnytte fyren som rir forbi deg på en kamel. 

Lurer litt på om du ser deg i speilet for du sitter jo her og hakker på meg som du ikke kjenner samtidig som du mener jeg skriver hatefullt. Jeg har jo ingen grunn til å rakke ned på henne på KG eller sympati, har kun nevnt de negative egenskapene hennes fordi de er relevante for spørsmålet jeg lurer på.

Sier seg nesten selv at det er greiere å diskutere dette med noen som ikke kjenner meg eller henne, derfor poster jeg på KG. Samtidig må nesten dere som svarer forholde dere til det jeg skrive og ikke spekulere i mulige motiver, dere kjenner jo ikke situasjonen utenom det jeg faktisk skriver. 

TS

Jøss så mye mer vennlig du ble nå da :)

På hvilket grunnlag kan du være så  skråsikker på at intensjonen hennes er å utnytte? Kanskje hun handler som hun gjør fordi hun tror det er greit? Hvordan kan hun vite at det ikke er greit om du ikke sier ifra, kjære ts? Tror du hun er tankeleser? Alle mennesker er forskjellige, det at hun har kommet overens med vennene dine sier kanskje noe positivt om henne? Du angriper henne jo på et åpent forum. Du er mann i 20-årene, om du ikke ennå har skjønt at man må sette ned foten når ting ikke er greit er litt merkelig... 

Om det faktisk plager deg at du føler at hun utnytter, hvorfor i tillegg legge til og presisere flere ganger at hun er "stygg og har ingenting å tilby"? Som om hun er et objekt for deg? Må man ha noe å tilby for å ha en verdi? Ta deg selv i nakken, mann, et vennlig råd. La jenta være seg selv, lær deg å sette grenser så slipper du å havne i kjedelige situasjoner du selv har gravd deg i :) er fort gjort å legge skylden på andre, det er helt menneskelig.

Kjære deg, du trenger ikke å forsvare deg selv. Det at du gjør nettopp dette gir meg allerede den viktigste informasjonen jeg trenger. Usikkerheten din. Jobb med deg selv, det er ikke alltid alle andre som er problemet :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Snerk

Hvorfor i all verden takker du ja til besøk om du avskyr henne? Gro deg baller og takk nei istedenfor. Tafatte guttebarn. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...