Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er litt nysgjerrig; dere jenter/damer som trener vekter, hva tar dere i markløft, og hvor lenge har dere jobbet for dette sånn ca? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tar 65-70 kg, tok meg et halvt år, inkludert lang sommerferie (måtte starte litt på scratch). 

Skrevet

Akkurat nå trener jeg med 70-75 kg, og ligger da på 5-8 reps. Tyngste jeg har løftet er vel 90 kg ×2, og det var i mai. Har løftet vekter de siste fire årene, men litt sporadisk. Trener gjerne mer løping om våren og sommeren og styrke på vinteren.

Anonymkode: 052f2...c6c

Skrevet

Brukte vell 6 mnd å klare 100 kg

Men trente mest høy rep eks 12 *2 på 70

Anonymkode: 13845...363

Skrevet (endret)

Jeg er relativt nybegynner og jeg makset nettopp på 80 kilo. Har bare holdt på i ca tre måneder, men jeg har ikke trent mark målrettet før nå de to siste ukene. Alt opp mot første maks var teknikktrening. Målet er 100 før nyttår, men det skal nok holde hardt. :)

Edit: Normal arbeidsvekt på 3x5 er nå 65 kilo.

Endret av Zzyzx
Skrevet

85. Trent ukentlig styrke siden juni. Trener andre ting også. 

Skrevet

130 kg, det brukte jeg ca to år på.

Anonymkode: d0782...9e9

Skrevet (endret)

Trener med 85 kg 5x5, maks på 115kg. Trent styrke i 4 år men de siste to årene ikke markløft. Kunne nok vært mer om jeg ikke hadde sluttet med øvelsen og nå tatt den opp igjen :) 

Endret av Lizliz
Skrevet

Tråden hadde vært mye nyttigere om vi hadde fått vite kroppsvekt!

Anonymkode: 83adb...026

• Liker 3
Skrevet

Etter noen måneder trener jeg nå med 60kg, 4 x 10reps. Kan løfte mer, men sliter med albuene og må bygge opp styrken rundt disse. 

Skrevet

Veier selv 67 kg. Har maksløft på 92. Jeg har trent styrke i 3-4 år. Men jeg trener så mye kampsport i tillegg at jeg sliter med å få fremgang i styrketreningen. Jeg får ikke nok tid til restituering, og jeg brenner vekk kaloriene i stedet for å bygge muskler med dem. 

Anonymkode: 182df...577

Skrevet (endret)

Tusen takk for alle svarene! Interessant å se hvordan jeg ligger an :-) 

ja, kunne tatt med kroppsvekt, men siden jeg spurte kvinner spesifikt, så tenkte jeg at spennet ikke ville være sånn helt enormt...

Endret av Snurri
Skrevet

85kg x 5 rep 

Jeg gikk fra rundt 45kg til 85 på 3 måneder med styrketrening. Var da rundt 55-58kg, jeg la på meg en god del når jeg begynte å trene styrke.

Skrevet

Bra du bare spør jentene, ellers tror jeg denne tråden ville vært full av: "Jeg tar for tiden 220x5, men har ikke testet max på en stund, veier forresten 95 kg.

Anonymkode: fcb23...2a2

Skrevet

Tar 60 kg men trener dessverre alt for lite markløft fortiden. Vær litt andre priorieringer i det siste.

Veier 53 kg.

Fra første gang jeg tok markløft, til jeg løftet 60 kg, gikk det bare to-tre uker.

Anonymkode: 760e5...dc4

Skrevet

Pers: 100 kg

Kroppsvekt: 53 kg

Anonymkode: 91036...437

Skrevet

Tusen takk for alle svarene! Interessant å se hvordan jeg ligger an :-) 

ja, kunne tatt med kroppsvekt, men siden jeg spurte kvinner spesifikt, så tenkte jeg at spennet ikke ville være sånn helt enormt...

kroppsvekt er essensielt. Mål alltid vekter du løfter %-vis av kroppsvekt. En jente som veier 50 kg og løfter 100 har jo en styrke på det dobbelte av sin egen kroppsvekt. I forhold til ei på 70 kg som løfter 60 kg, som da ligger under sin egen igjen.

Anonymkode: 91036...437

• Liker 1
Skrevet

2xkroppsvekt (130kg) for en stund siden. Brukte rundt ett års tid på det. Tester ikke maks så ofte.

Anonymkode: e27b1...1b2

• Liker 1
Skrevet

Maks er 100, jeg veier ca. 45 kg. 

Anonymkode: 240fe...e3d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...