Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har falt pladask for ansiktsoljer, jeg syns de gir så fin glød til huden og endelig er kvisene mine borte! Jeg har prøvd ansiktsolje fra Origins som var ganske god. Nå bruker jeg dagoljen fra Marina Miracle som jeg er superfornøyd med! 

Jeg har en hudtype som er kombinert, den blir lett tørr, men har fet T sone som kan bli kviser innimellom. Jeg er også veldig sensitiv, får lett utslett hvis jeg bruker kremer som er mye "dritt" i, så jeg har gått over til kun naturlig hudpleie. Det funker veldig bra! :)

Hva er din yndligsansiktsolje? Skriv også gjerne hudtypen din.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg er også superglad i oljer! Bruker gjerne renseolje også. Jeg har tørr og sensitiv hud. Min favoritt er absolutt denne her

s1725696-main-hero-300.jpg

Den lukter helt fantastisk, og mykgjør hud og tilfører fukt. Det er en "nattolje," og det er hovedsakelig da jeg bruker oljer i ansiktet, i hvert fall for å tilføre fukt. Denne er relativt dyr, så jeg tok meg ikke råd til å kjøpe den igjen da jeg gikk tom. Tenkte jeg skulle prøve noe annet i stedet. Nå bruker jeg denne 

s1488733-main-hero-300.jpg

Jeg er veldig fornøyd med denne også. Den lukter friskt, og er mer som en krem når du smører den på, før den blir til en olje når den kommer i kontakt med huden. Jeg bruker den ofte i kombinasjon med en pudderblush for å gjøre den kremete (jeg har veldig tørre kinn), samt som en veldig naturlig highlighter langs kinnbena.

Som renseolje bruker jeg Aesop Parsley Seed cleansing oil.

Endret av Cathj
Skrevet

Tørr hud og elsker jojobaolje! Bruker den som fuktighetskrem og føler det funker bra. Bruker også et par dråper i sjampoen og funker bra til barbering.  Kjøper kaldpresset jojobaolje på Iherb. 

Anonymkode: 920f9...ed8

Skrevet

Tørr hud og elsker jojobaolje! Bruker den som fuktighetskrem og føler det funker bra. Bruker også et par dråper i sjampoen og funker bra til barbering.  Kjøper kaldpresset jojobaolje på Iherb. 

Anonymkode: 920f9...ed8

Jojobaolje til barbering ja, det har jeg ikke prøvd. men takk for tipset! :)

Skrevet

jeg bruker økologisk og kaldpresset nypefrøolje som jeg kjøper på ebay. har tørr og sensitiv hud på vinterhalvåret med noen små urenheter innimellom :-) den gir huden en fin glød og hjelper mot urenheter og tørrhet

Skrevet

Hva er forskjellen på oljer og krem? Naturlig vs kjemikalier?
Bruker dere oljene som erstatning for vanlig fuktighetskrem eller renseprodukt?

Anonymkode: 5ebef...d3e

Skrevet

Jeg også anbefaler jojoba oljen! Den er kjempegod for både tørr og fett hud. 
Og den beste er å ta rene oljer og tilsette litt eterisk olje inne for å få duft og forsterke effekten av base olje. For tørr hud kan du prøve geranium eller palmarosa oljer. 

Og du kan prøve også mandel eller avokadooljer. De er gode for tørr hud og (litt billigere enn jojoba). 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...