AnonymBruker Skrevet 2. november 2015 #1 Skrevet 2. november 2015 Jeg er nybakt mamma og er så heldig å ha fått tilsendt gaver til babyen fra venner og familie.Planen er å sende et kombinert jule- og takkekort i desember, men lurer på om jeg i tillegg burde sende en liten takkemelding nå..? Siden det kom i posten, så de vet det har kommet frem.Er så usikker på hva som er "riktig" og vanlig i dette tilfellet. Hva ville du gjort? ☺ Anonymkode: bf496...931
Gjest Raindrops Skrevet 2. november 2015 #2 Skrevet 2. november 2015 Jeg hadde satt pris på en sms iallefall. Som du sier så er det greit for avsender å vite at pakken har ankommet.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2015 #3 Skrevet 2. november 2015 Ja, send en sms nå, og legg til at det kommer bildekort senere :-) Anonymkode: 7cf28...1d8
Gjest Magnifiq Skrevet 2. november 2015 #4 Skrevet 2. november 2015 Ja, det er da bare å sende en meiding? Så avsendere vet at du har fått den.
Luckiness Skrevet 2. november 2015 #5 Skrevet 2. november 2015 Send en melding ja. Og ring gjerne dem du ikke treffer så ofte. Venninner og nær familie vil du vel alltids se i nærmeste fremtid og takke personlig også. Men hyggelig å få en litt mer personlig takk dersom man ikke sees så ofte og har gitt oppmerksomhet og tanker til det nye barnet.
AnonymBruker Skrevet 3. november 2015 #6 Skrevet 3. november 2015 Alt hva man behøver hjelp til.. Herlighet. Anonymkode: ddecf...a2a
fjellogvidde Skrevet 3. november 2015 #7 Skrevet 3. november 2015 De få gangene jeg får tilsendt noe i posten (f.eks julepakke fra bestemor), ringer jeg alltid å takker. Så jeg synes en sms er det minste man bør gjøre.
AnonymBruker Skrevet 3. november 2015 #8 Skrevet 3. november 2015 Alt hva man behøver hjelp til.. Herlighet.Anonymkode: ddecf...a2aAlt man må sutre og klage over.. Herlighet. Anonymkode: 7cf28...1d8 1
Millimani Skrevet 3. november 2015 #9 Skrevet 3. november 2015 Send en sms hvis du ønsker det. Å sende takkekort er uansett normal høflighet Jeg fikk en gang en sms hvor det sto "Tusen takk for gaven til lillemann. Det kommer hilsen tilbake om ikke så lenge. Må bare få bestilt først". Noen år senere kom en sms fra samme venninna mi, hvor det sto "Tusen takk for gaven. Midt i blinken. Hilsen kommer tilbake om ikke så lenge. Hun må bare bli stor nok til å smile på bildet". Eller iallfall noe i den dur. Takkekortene kom kort tid etter. Jeg har også fått takkekort som har vært kombinasjon av takk for fødsels-gave og takk for dåps-gave.
AnonymBruker Skrevet 3. november 2015 #10 Skrevet 3. november 2015 Takk for svar!Jeg skal som sagt sende takkekort, men det er noen uker til. Derfor jeg lurte på hva som er mest "riktig" ☺Er alene med babyen, så jeg har ikke mulighet til å sitte i lange telefonsamtaler med alle sammen (drøyer ofte ut når vi ringes) men da sender jeg sms ☺ Ts Anonymkode: bf496...931
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå