Gå til innhold

Jeg har utovernavle

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere!

Jeg er en jente på 14 år. Jeg er veldig fornøyd med kroppen min, men det er bare en ting som stopper meg fra å løpe rundt i bikini hele sommeren. Jeg har utovernavle. Jeg synes det er så flaut at når jeg er på stranda holder jeg alltid over den, dette har jeg gjort så lenge jeg kan huske, altså siden jeg var 6-7 år. Jeg har aldri sett et eneste menneske med utovernavle så derfor føler jeg meg veldig rar og "utsatt". Navlen min er det enste som faktisk ødlegger selvtilliten min til tusen. Det høres kanskje rart ut at en så liten detalj på kroppen kan gjøre så mye? Men ja, for meg så gjør det det. Den er ikke så mye utover at den stikker ut av magen (?), hvis jeg klarer å formulere det riktig nå. Men det er uansett et veldig ubehagelig område for meg.

Defor har jeg to spørsmål til dere:

• Hva synes dere om utovernavler?

• Vet dere om noe jeg kan gjøre for å sjule eller fjerne den?

Anonymkode: 05ca1...e54

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ett særpreg, ta vare på det.

Men for en som aldri har møtt en med utover; er den følsom? kan den regnes som erogen?

Skrevet

Det er da ikke så voldsomt uvanlig? Jeg har aldri reagert på det. 

Jeg fikk selv utovernavle da jeg gikk en god del ned i vekt. Det er jo helt naturlig. Om du ser på for eksempel fitnessutøvere, som har lite fett og mye magemuskler, så har de fleste utovernavle. Gravide får også ofte utovernavle, siden fosteret ligger og presser ting utover. 

Tro meg, det ser langt rarere ut å gå og holde over navlen enn det gjør å bare ha en helt normal utovernavle. Ikke noe å stresse over. 

Anonymkode: cd4c3...db7

• Liker 2
Skrevet

Tro meg, ingen ser på navelen din med mindre du ber de om å gjøre det. Utovernavle er fullstendig normalt.

• Liker 1
Skrevet

Sønnen min på 2 har utovernavle og jeg syns at det er nusselig. Storesøstra mi har det og så vi har det i slekta. Noen tror at det har med hvordan navlestrengen ble klippet å gjøre eller andre myter men det er arvelig men trenger ikke å være at en av foreldrene har det, både jeg og samboer har innovernavle. 

Du er helt normal, har bare en navle som er litt mer sjelden å ha. Ingen andre bryr seg. Så ikke bry deg :)

Anonymkode: 29e1e...0d3

Gjest StripeyPanda
Skrevet

Min bestevenn har utovernavle, og har aldri vært flau over den (hun er nå 24 år). Det er et særpreg og de som sier noe slemt på det er en gjeng duster. Gå i bikini og vær stolt over deg selv som person! 

Skrevet

Men for en som aldri har møtt en med utover; er den følsom? kan den regnes som erogen?

Den er ikke følsom nei, akkurat som vanlig hud. Kanskje til og med litt mindre følsom, gjør ikke så vondt å klype den. 

Skrevet

Min bestevenn har utovernavle, og har aldri vært flau over den (hun er nå 24 år). Det er et særpreg og de som sier noe slemt på det er en gjeng duster. Gå i bikini og vær stolt over deg selv som person! 

Tusen takk for svar! Hjalp mye på selvtilliten

Skrevet

Jeg har egentlig aldri lagt merke til noen sin navle jeg, hverken utover eller innover. Men mange veldig tynne/ veldig trente mennsker har jo innoveravle, kanskje du kan prøve å Google litt etter bilder? Så kan du se hvor mange som har det og at det er helt normalt! Tror ikke dette er noe du trenger å bekymre deg over altså :)

Skrevet

Jeg synes faktisk det er finere med utovernavle enn innovernavle. Du burde være stolt over kroppen din :) 

Anonymkode: 75779...b59

• Liker 1
Skrevet

Er du klar over at du stiller dette spørsmålet til en 14-åring?

Anonymkode: 1c96f...180

• Liker 4
Skrevet

Jeg har utover og langt fra flau over det. Er trent i tillegg. Har bare hørt god respons jeg. Vær stolt over den du. 

Skrevet

Er du klar over at du stiller dette spørsmålet til en 14-åring?

Nope, tenkte aldri tanken på at en 14 åring ville sette spørsmål til hvordan hennes kropp faktisk var.

Dette er idioti jeg tillegner eldre. de som har blitt så gamle at de slutter å tenke "dette var gøy", og begynner å tenke "hva tror de om meg". Akkurat det at dette var en 14 åring er sånn sett trist.

Hvilket får meg til å svare på grunnlag av det hun spør om.

Når det gjelder spørsmålet om hun synes hennes utovernavle var erogen, er det faktisk en asymetrisk forespørsel som ikke har noen som helst knytning  til alder, og som det faktisk kan være nyttig å spørre en 14 åring om. Sjangsen er at hun ikke vil late som. Hvilket er en uvanlig opplevelse for en voksen. 

14 åringer har full forståelse av hva som er erogent. hun svarte ærlig. kunnskap ble delt. Jeg lærte noe jeg ikke nødvendigvis ville fått like godt svar på fra en 50 åring. 

• Liker 1
Skrevet

Har det selv. Ingen bryr seg. Men jeg var som deg da jeg var 14, min løsning var å ta piercing i navlen og bruke "reversed piercing"  den. Søk det opp på nettet. Da dekker smykket hele navlen. Nå er jeg 23 og har tatt den ut. Men det var ihvertfall en løsning for meg i tenåra. Vurderer å sette inn et smykke igjen, men kun fordi jeg syns det er fint. Navlen min bryr jeg meg ikke om lenger :) 

Skrevet

bestevenninna mi har det. ingen har noen gang tenkt over at det er et problem. forstår at det ikke er lett å være 14 år og føle seg annerledes, men tro meg dette kommer du til å le av når du blir eldre. ikke bruk energi på det. 

venninna mi tok forresten piercing i navlen. tenker kanskje det kan være en måte og skjule/fjerne oppmerksomhet dersom du vil ha en løsning på det. ingen oppfordring, bare et tips :) 

Skrevet

Nope, tenkte aldri tanken på at en 14 åring ville sette spørsmål til hvordan hennes kropp faktisk var.

Dette er idioti jeg tillegner eldre. de som har blitt så gamle at de slutter å tenke "dette var gøy", og begynner å tenke "hva tror de om meg". Akkurat det at dette var en 14 åring er sånn sett trist.

Hvilket får meg til å svare på grunnlag av det hun spør om.

Når det gjelder spørsmålet om hun synes hennes utovernavle var erogen, er det faktisk en asymetrisk forespørsel som ikke har noen som helst knytning  til alder, og som det faktisk kan være nyttig å spørre en 14 åring om. Sjangsen er at hun ikke vil late som. Hvilket er en uvanlig opplevelse for en voksen. 

14 åringer har full forståelse av hva som er erogent. hun svarte ærlig. kunnskap ble delt. Jeg lærte noe jeg ikke nødvendigvis ville fått like godt svar på fra en 50 åring. 

Selv om 14-åringer gjerne er i full gang med å utforske sin egen seksualitet gjør det da ikke greit at en voksen person tar del i den ved å aktivt stille spørsmål, blant annet om 14-åringens erogene soner, på plager som overhodet ikke er seksuelt relaterte. Dersom du, som voksen mann, stilte dette spørsmålet til en 14 år gammel jente i virkeligheten hadde du nok fått en del blikk og kritikk. Det er ganske bekymringsverdig at du ikke forstår dette. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...