AnonymBruker Skrevet 2. november 2015 #1 Skrevet 2. november 2015 Jeg har for første gang i mine noen-og-tredveårige liv fått kjæreste. Vi har vært sammen i et år nå, og dette blir første julen vi skal kjøpe julegave til hverandre. Jeg aner virkelig ikke hva jeg skal legge meg på av pris, hvor mye er vanlig å bruke?? Jeg skjønner det varierer vilt, men altså, hva er mest normalt?Vi tjener begge godt, men jeg er ihvertfall motstander av å kjøpe svindyre ting. Jeg synes max 500 er greit for en gave. Men hva om han plutselig slår til med noe grisedyrt? Har skikkelig prestasjonsangst, både med tanke på hva jeg skal kjøpe, og hvor mye jeg skal kjøpe for.. Jeg skulle helt droppet hele gaveopplegget, jeg hater å kjøpe gaver mer enn jeg liker å få dem.. Anonymkode: ec181...d65
AnonymBruker Skrevet 2. november 2015 #2 Skrevet 2. november 2015 Tror du kan regne med at du får noe som er dyrere enn 500kr fra kjæresten din. Første julen jeg hadde kjæreste var jeg 17 år, hadde deita i 4 mnd og fikk et armbånd for 1500. Nå kjøper vi gaver for 2000 siden begge har bursdag rett etter jul. Anonymkode: c69ca...67a
Sol-2 Skrevet 2. november 2015 #3 Skrevet 2. november 2015 Kanskje du skal fortelle han hva du tenker, så slipper du å grue deg til jul og slippe å føle deg " dum" hvis han bruker mer penger. Du kan eksempelvis kjøpe en gave som er til begge to, jeg gav min man et år par thaimasasje, det var veldig populært. Ellers vil jeg tenke på hva som er hans interesser. Jeg bruker også ebay mange ganger for å finne spesielle ting som jeg gjerne ikke finner her hjemme.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2015 #4 Skrevet 2. november 2015 Jeg og min samboer ble rett og slett enige om max 1000kr. Men kjenner at det er i det meste laget, for hverken han eller jeg ønsker oss så fryktelig mye egentlig. Anonymkode: d4356...744
Penny1982 Skrevet 3. november 2015 #5 Skrevet 3. november 2015 Her må dere enten bli enige om prisklasse, eller må du kjøpe noe du vet han blir veldig glad for/trenger selv om kanskje det blir forskjell i gavens verdi. Med mindre det skiller mange tusen, tror jeg ikke den andre parten bryr seg om forskjellen. Vår første jul (da hadde vi vært sammen i ca seks mnd) fikk jeg en mye dyrere gave fra han enn jeg gav, MEN han ble superglad for gaven, som var en turbukse fra Bergans, og bruker den nå syv år etter. Jeg fikk digitalkamera av han- som for syv år siden var hakket dyrere en nå- og dette har vår eldste sønn nå som sitt kamera. Så selv om forskjellen i gavepris kan bli stor, betyr ikke det at det nødvendigvis blir kleint :-)
Gjest Skrevet 3. november 2015 #6 Skrevet 3. november 2015 Jeg og mannen har alltid holdt oss til rundt 1000kr i gave. Av og til har det bli mere, andre ganger mindre.
Ruskemor Skrevet 3. november 2015 #7 Skrevet 3. november 2015 jeg ville ha snakket med han, og blitt enig om pris er det jeg har gjort tidligere 1
Gjesten Skrevet 3. november 2015 #8 Skrevet 3. november 2015 Jeg synes du skal snakke med kjæresten din, så kan dere bli enige om prisklasse sammen
fjellogvidde Skrevet 3. november 2015 #9 Skrevet 3. november 2015 Tror du kan regne med at du får noe som er dyrere enn 500kr fra kjæresten din. Første julen jeg hadde kjæreste var jeg 17 år, hadde deita i 4 mnd og fikk et armbånd for 1500. Nå kjøper vi gaver for 2000 siden begge har bursdag rett etter jul. Anonymkode: c69ca...67aHvorfor kan hun regne med det, bare fordi du har opplevd det? Egentlig ser jeg ikke poenget med å bekymre seg for pris. Gjør det egentlig noe om man ikke kjøper gaver til hverandre i akkurat samme prisklasse?Jeg ville bare prøvd å funnet noe jeg virkelig trodde han kom til å bli glad for. Og om jeg først fikk en super ide, ville jeg gått for denne, uavhengig av om den kostet 200 eller 2000.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå