Gå til innhold

HJELP! Jeg skulle bare....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp :(

Nå har jeg gjort noe dumt her.

Jeg var inne på controll panel. Der gikk jeg inn på noe som jeg ikke husker hva het. Men det gikk ut på å tilpasse windows. Man kunne velge at windovs selv skulle bestemme hva som var best, velge best utseende, velge best ytelse, og velge alt selv.

Under så var det en lang liste med bokser man kunne krysse av.

Bla om det skulle være skygge under musen, om det skulle være smoot edges, osv osv ....bagateller trodde jeg.

Så jeg valgte å ha best ytelse. da forsvant alle hakene i de boksene.

Og etterpå så er hele XP utseendet borte !! Det blå er blitt grått, og når jeg prøver å åpne controllpanelet for å endre tilbake så finner jeg det ikke igjen !!!

For nå er ikke controllpanelet slik som det skulle lenger, nå er det mer som i gamledager, windows 98 eller noe. Helt hvitt og bare ikoner. Og jeg finner ikke igjen hvor jeg endret dette :(

Så nå kan jeg ikke endre tilbake.

Der jeg var så var det to skilleark. På det bakenste kunne man velge hvor mye plass som skulle settes av til virtuelt minne.

Drar noen kjensel på dette? Kan noen prøve å finne ut hvor dette er, og evt prøve å endre, slik at dere kan hjelpe meg å finne ut hvor jeg må gå for å endre tilbake ??

Hjelp !

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ok, her er det problemer altså.

Nå fant jeg frem til hvor jeg måtte gå. Inn på system. Advansed, og så inn på Performanc settings. Der valgte jeg At windovs skulle tilpasse. Trykket ok- og skjemen ble BLÅ med hvit tekst, og hele pc gikk av og restartet.

Jeg trodde at ting ville være som normalt etterpå, men nei:( Fremdeles så er alt det lyseblå grått, og alt er kjedelig gammeldags windovs.

Hva skjer ??

Skrevet

Jeg prøvde det samme en gang til, og fikk BLÅ skjerm

Så prøvde jeg å skifte Windows utseende ved å høyreklikke på bakgrunnen. Men da jeg valgte XP utseende, så ble skjermen BLÅ igjen, og alt restartet.

Hva er det som skjer?

Før dette hendte, så hadde jeg kjørt diskdefragmentering og diskopprydding.

Sukk. hvorfor bli skjermen blå? :(

Skrevet

Alle forsøk på å endre tilbake til XP utseende ender i at skjermen blir blå. Og så restarter maskinen.

Da jeg skulle åpne outlook nå, så kom en fremmed boks om passord opp. Dette er bare helt sprøtt.

Huff, jeg orker ikke mer sånt jeg nå. Kan ikke noen ordne dette, eller forære meg en pc som fungerer litt bedre enn dette? :(

Noe er galt her.

Huff.

En time er gått, og alt er bare rot. Søren og! Så mye hadde jeg igjen for å prøve å få litt orden og fortgang på pc'en min. :roll:

Skrevet

Takk! Nå virker det !

Aner ikke hva som gikk galt jeg. :oops:

Skrevet

Å bruke windows er som å sitte på skuldrene til en linedanser. Bare fordi du synes det virker som h*n vingler litt er det ofte bedre å sitte stille enn å sparke h*n i ribbeina for å rette h*n opp

eller noe sånt.. :tunge1:

Skrevet

Pusekatt, følg med. Når Windows velger: Best ydelse, forsvinner alt dill. Klassisk Windows bruker mye mindre resurser enn XP-visning.

Jeg synse den blå farven bare er vemmelig. Det finnes en sølv som går ann. Klassisk er best.

Prøv å klikk Hjelp, en gang i blandt. Der finner du svar på det meste du lurer på og lærer kvikkere.

Skrevet

Og hvis du gjør dette en gang til, finner du innstillingene ved å høyreklikke Min datamaskin - velg egenskaper - og velg så fanen Avansert. Der har du et valg som omhandler ytelse hvor du velger bl.a. innstillinger for best ytelse osv.

Skrevet

Men det som skjedde når jeg prøvde å endre tilbake, var jo at maskinen gikk i vranglås. Skjermen ble blå, med hvit tekst som jeg ikke rakk å lese, og så restartet den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...