Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2016

Frøken Vims

Anbefalte innlegg

Her har det forøvrig ikke vært noe mer action siden natt til fredag, annet enn litt mensmurringer og at kynnerne har blitt litt hardere. Men det er jo egentlig ikke annet enn  å forvente, jeg er jo 39+0 i dag, og da er det jo veldig vanlig med div murringer og annet kos mot slutten. 

Om ikke annet så fikk lureriene natt til fredag meg til å få ræva i gir og gjøre alt klart, så nå kan jeg nyte late dager frem til fødsel hvor jeg ikke har ting på planen som gjøres :tommel: Nesten litt deilig at det er spådd regn i hovedstaden i morgen, så kan jeg sløve inne med god samvittighet :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

43 minutter siden, Frøken Vims skrev:

Høres ut som maserier/modning. Hvor langt er du på vei nå? 

Er det jeg håper ;) Er 36+1 i dag så det er spennende! Lurer på om jeg kjenner noe inatt??? I dag har det vært lite sånt egentlig.

Du synes det blir deilig med regn??? Vi har ikke fått sommer enda vi :sjokk: Lite :sol: å spore... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det kynnere som jobber, om det er noe mer er jeg usikker på, men får kynnere bare av å sitte stille...... Høyre hofte/rumpeball er ganske vond, jeg vet det er låsningen i bekkenet som gjør muskelen der øm. Eneste kjipe er at nå i helgen har den vært skikkelig vond, har derfor tatt set veldig med ro og prøvd å avlaste mest mulig. Kjenner at det er godt det skal regne i morgen så trenger jeg ikke ha dårlig samvittighet for ikke å gå ut....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det også en god del kynnere, men jeg tipper det er lite modning. De stramma godt da jeg gikk en rolig tur tidligere i dag, også baki ryggen, men jeg regner med at det har mest med aktiviteten å gjøre. Er utålmodig, da, men det er nok for tidlig å være det. Er 37+0 i dag.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk hatt en del tak i dag, som også tar i ryggen. Ikke noe mønster over de, men de kom stort sett når jeg slappet av og tok det med ro - enkelte av de måtte jeg puste meg gjennom faktisk. Regner med at det er kroppen som gjør deg i stand nå, er fortsatt 3 drøye uker til termin. Regner jo med å gå over denne gangen også, Vesla kom 10 dager over termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker jeg misunner dere som snart er i mål :fnise: Er så lei og utålmodig. I dag har alt føltes tungt og jeg er så tungpustet. Om han bare kan synke litt så det blir lettere å puste... Kramper i leggene og hovne bein har også blitt hverdagskost :dry: Blir kvalm av tanken på å ha på bukser eller klær som strammer for mye, så jeg har stort sett 2 kjoler i superstretch jeg går med hele tiden. Fresht :hoho:

Skal ut i 2 uker ferie før permisjon snart også. Jobber ut neste uke og så skal jeg ikke være der på ett år! :sjokkbla: Og jeg har utsatt det forefallende til det uendelige. Nå begynner det virkelig å haste med å få på plass all dokumentasjon og overføre alle oppgaver. Hjelper ikke at folk maser når hodet ikke henger med mer... motivasjon noen? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er så spennende at så mange av dere snart er i mål, og om noen uker starter vel brått noen fødseler også? Gleder meg til jeg er der selv, men på en måte trenger jeg de 6 ukene det er igjen til termin. :tongue: 

Nå har jeg ferie ut denne uken og så gjenstår bare 10 arbeidsdager før permisjonen starter. Håper på å ha alt på plass før permisjon slik at jeg bare kan slappe av og småpusle hjemme det jeg orker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Nótt skrev:

Har faktisk hatt en del tak i dag, som også tar i ryggen. Ikke noe mønster over de, men de kom stort sett når jeg slappet av og tok det med ro - enkelte av de måtte jeg puste meg gjennom faktisk. Regner med at det er kroppen som gjør deg i stand nå, er fortsatt 3 drøye uker til termin. Regner jo med å gå over denne gangen også, Vesla kom 10 dager over termin.

Never say never, og det høres kjent ut. :jepp: Men er jo slik at fleregangsmammaer gjerne kjenner disse tidligere. Her kom veslaen vår 11 dager etter termin, så ja. Selv om jeg tror at mini kommer tidlig, regner jeg jo med å gå over tiden. 

---

Ikke akkurat plager, men litt morsomheter. Grunnet litt treg mage, har jeg mye luft i magen. Jeg slapp en braker og mini skvatt til. :fnise:  Senere på dagen kom Vesla ved et uhell til å dulte borti magen, rett etterpå dultet lillebror tilbake på akkurat samme plassen. :fnise: Synes den siste var søt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært på vekstestimering av lillebror i dag (pga litt stort barn forrige gang og akutt ks), og han ligger høyt på kurven. Estimert i dag til over 4000 g ved termin. Ny måling om 2 uker. Så det er mulig lillebror kommer via keisersnitt ei uke før tida. Spennende! 

Ser jeg er inne her flere ganger for dagen for å se om det skjer noe snart med dere. Er så spent på fødsler! 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig spennende å ikke vite når noe skjer altså!!! Skal inn til vekstestimering selv i morgen men regner med han har holdt seg på gjennomsnittet ;) 

Her skjer det forøvrig absolutt ingenting lenger, eneste er nedpress og rulling fra magetrollet :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utføres vekstestimering på sykehuset? Får alle tilbud om dette?

Gleder meg til å lese alle fødselshistoriene og historiene om første møte med deres baby fremover :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekstestimering gjøres med ultralyd for de som av en eller annen grunn trenger det. For meg så er det pga sv. Dia., noen har avvikende sf-mål osv... Er nok ikke et tilbud til alle nei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en skikkelig ekkel drøm, en fødedrøm hvor jeg ikke hadde kontroll på noe. At foregikk hjemme i huset vårt, ikke her rart bor nå, med masse folk rundt meg og da ikke de jeg ville ha der. Føler meg skikkelig uggen, for den slipper liksom ikke taket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Innom for å melde om absolutt ikke noe action :ler: Har kynnere som sitter i korsrygg/nedre mage ørten ganger i løpet av en dag, menssmerter, ryggmurringer og nytt av dagen; krampe i lysken, men ingen baby. Har sovet skikkelig godt de siste nettene også, så jeg tror kroppen har glemt at den skal føde.

Jaja, han kommer sikkert i løpet av det neste døgnet for jeg har nemlig utfordret skjebnen og bestilt meg frisørtime i morgen. 

Denne siste tiden er jammen like spennende og nervepirrende som å være prøver! jeg går rundt dagen lang og kjenner på tegn og symptomer på fødsel. Utrolig dårlig gjort av kroppen med de lureriene natt til fredag, for det sendte meg direkte inn i prematurt venteland. Sist gang gikk jeg i det minste til termin før ventesyken slo inn :eeeh: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:skratte::skratte::skratte:@Frøken Vims

Håper det skjer noe hos deg snart! :)  Kjedelig å gå rundt å vente og kjenne.

Jeg er bare 33+6, så det er lenge til jeg er der. Baby ligger godt plantet oppunder ribbeina enda, men heldigvis er pusten og formen bedre i dag :) Føler den tungpustheten henger sammen med mye vann i kroppen, for det er de dagene hvor kroppen har samlet mye vann jeg føler meg sliten, tung og vanskelig for å puste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Sisti

Ååh, jeg har nå kommet til det punktet der hodet orker mer enn kroppen. Jeg er jo delvis sykemeldt, dermed korte dager på kontoret, og jeg blir litt kokko av å være så mye hjemme! Så jeg prøver meg stadig vekk med bytur, handlesentertur, og ALLTID ender det med vond rygg og at jeg er utslitt etter en halvtime. Får aldri handlet noe, jeg finner ting jeg liker men orker ikke kø... Nå sitter jeg på en kafé på et senter og forbanner meg selv, og at mannen ikke kan plukke meg opp før en time. Orker ikke gå til bussen! 

Æsj, måtte bare syte fra meg. Savner å se folk uten å være utslitt. Hvordan skal jeg komme meg gjennom sommeren??? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det akkurat som deg. Jeg vil så mye men kroppen er utslitt rett og slett... Var noen timer på kjøpesenter i går og brukte for mye penger - våknet i dag og var fremdeles sliten :( Drit kjipt rett og slett... Men det krever vel myyye å gro frem et menneske og ;) Jeg fikk utslag på ketoner i urin i går og det kunne, såvidt jeg forstod, komme av at man ikke spiser nok i forhold til hva man forbrenner. Altså ketose eller sult.. Så det hjelper jo ikke.

Den legen jeg var til kommenterte også vekt (jeg ignorerer). Jeg er på +9kg på papiret men tviler på at jeg har lagt på meg 3 kg første 12 uker så tror egentlig det er mer som 7kg opp. Hun informerte om at de anbefalte jo maks 5 kg med min bli bla bla bla. Jeg svarte: Du er den eneste som har kommentert eller brydd seg om vekt. 

Trodde de hadde gått endel vekk ifra det nå? Og hvorfor nevne det når jeg har ketoner?? Kan liksom ikke sulte meg heller :P 

Ble litt sånn :klo:

Jeg bryr meg uansett IKKE. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt perioder hvor hodet er et helt annet sted enn kroppen. Har skrevet det tidligere og har sagt det til mannen også. Jeg skulle gjerne ha gjort mer, men jeg får så vondt overalt om jeg ikke slapper av. Jeg får kynnere og bekkenet tar kvelden. Nå har jeg ikke vært rolig de siste dagene, Vesla var syk på mandag og jeg ryddet og vasket. Samme gjorde jeg i går, pluss at jeg syklet frem og tilbake til skolen til Vesla og logopeden hennes. Nå krangler bekkenet. Vesla er litt frustrert, men jeg får gjort fint lite når jeg har så vondt. I tillegg orker jeg ikke male i dag også, gjorde mye med henne mens hu var syk. Har nå stått en time og laget grateng, og nå kjenner jeg bekkenet og ryggen ikke er med mer. 

Ble et skikkelig sutreinnlegg dette, men jeg forstår virkelig det å ha et hode og en kropp som ikke helt kommuniserer. Gah. 

Blir uansett deilig å spise en finere middag på søndag, overraskelsesfest for mannen. :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...