Gå til innhold

Kan noen anbefale en god shampoo og balsam ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har mistet så masse hår i det siste. Egentlig har jeg mange, tynne hår, men nå har jeg få, tynne... heldigvis har det verste håravfallet gitt seg nå. Dessuten har jeg tendens til sånne utstikkende småhår.

Siste utvei er å klippe det kort, men først vil jeg gjerne prøve om det finnes mulighet til å rydde opp i det. Jeg er nemlig såpass gammel at hvis jeg klipper meg nå, kan jeg ikke spare det ut igjen, så da får jeg aldri mer langt hår.

Jeg har min egen hårfarge (mørk brun), ikke noe grått enda. Relativt normalt tror jeg, verken tørt eller fett.

Det ser ut som det finnes mye kunnskap her - kom med den ! Hvordan kan jeg få håret mitt til å se tykt og glatt ut igjen ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes du skal ta deg en tur til frisøren og la h*n se på det og anbefale deg noe som passer for akkurat deg og ditt hår.

Jeg bruker av og til "billig"-sjampoer når jeg ikke har så mye penger, men merker forskjell når jeg har flottet meg hos frisøren og kjøpt varer der.

Skrevet

Å finne årsakene til håravfall, er visstnok som å lete etter nåla i høystakken; som oftest opphører det av seg selv, og man finner ingen årsak. Det sies at hormoner er den viktigste årsaken, og at faktorer som for eksempel stress spiller inn.

Dessuten har håret en viss levealder, og så faller det rett og slett av. Kanskje endel av håret ditt har vært i en slik fase? Husk også at det i perioder er naturlig å miste opp til 150 hår pr. dag (du har stort sett flere hundre tusen hår på hodet).

Det høres ut som om håret ditt vokser ut igjen, i og med at du har utstikkende småhår; da er det bare å ta tiden til hjelp. Selv om shampoer osv HEVDER å ha innvirkning, er nok effekten heller begrenset, siden årsakene som oftest henger sammen med indre faktorer.

Hårprodukter vil aldri være effektive til å virkelig trenge ned i hårrøttene, da ville de vært klassifisert som legemidler, og selges på resept.

Mine råd er derfor: spis sunt, ta gjerne tilskudd av vitamin B, gjerne i form av ølgjær. Av shampoer spesielt for håravfall, kjenner jeg til Nioxin, som selges hos Lookfantastic. Ellers har muligens Kerastase produkter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...