Gå til innhold

2 kilo opp grunnet alkohol??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg veide meg på lørdag og søndag.

På lørdagskvelden var jeg en tur ute, og det ble drukket ganske mye alkohol. Når jeg da gikk på vekta dagen etter, etter å ha vært på do flere ganger, viste vekta 2 kilo mer enn dagen i forveien! Det samme gjør den dagen etter, altså i dag.

Er dette for det meste vannvekt? Jeg kan jo umulig ha gått opp så mye på bare ett døgn, men rart at vannet ikke slipper, om det er det det er?

Anonymkode: f6fd4...b33

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor gidder folk å veie seg to dager på rad? Det har null hensikt. En går opp og ned daglig i vekt, det er helt naturlig. Er du opptatt av å gå ned i vekt burde du heller veie deg 1x/uke.

• Liker 2
Skrevet

Alkohol binder vannet i kroppen. Samme med feit mat eller mye sukker. Det er umulig å gå opp så mange kg i fett på så kort tid. Da måtte du spist ganske mange pakker med smør! 

Som den over sier, ikke vei deg hver dag - gjør det en gang i uka.

Anonymkode: 3da5e...219

Skrevet

Hvorfor gidder folk å veie seg to dager på rad? Det har null hensikt. En går opp og ned daglig i vekt, det er helt naturlig. Er du opptatt av å gå ned i vekt burde du heller veie deg 1x/uke.

Nå var det ikke dette jeg spurte om..

Jeg har veid meg daglig  i over 12 uker, og aldri opplevd en svigning på 2 kilo ved veiing to dager etter hverandre, så lenge jeg har veid meg på morgenen, etter toalettbesøk.
Men nå er dette første gang jeg drikker alkohol etter jeg startet vektnedgangen og spør derfor om dette kan være årsaken til "oppgangen".

Skrevet

Ja, mest sannsynlig er det alkoholen som har skylden. Spiste du ekstra salt og kanskje? 

Skrevet

Nå var det ikke dette jeg spurte om..

Jeg har veid meg daglig  i over 12 uker, og aldri opplevd en svigning på 2 kilo ved veiing to dager etter hverandre, så lenge jeg har veid meg på morgenen, etter toalettbesøk.
Men nå er dette første gang jeg drikker alkohol etter jeg startet vektnedgangen og spør derfor om dette kan være årsaken til "oppgangen".

Selvfølgelig har alkoholen skylden. Der har du svaret ditt.

Skrevet

Er overraskende mye kalorier i alkohol hvis mn tenker slik, det er absolutt ikke sunt hvertfall ;)

Kalorieoversigt_657519a.gif

Skrevet

Alkohol tørker jo ut kroppen, så rart du veier mer dagen etter med mindre du har spist en solid porsjon nattmat. Jeg veier hvertfall veldig lite etter en fuktig kveld, men du har ikke gått opp 2kg over natta :)

Gjest Overrasket
Skrevet

Alkohol binder vannet i kroppen.

:nei:

Skrevet

Alkohol binder vannet i kroppen.

Nei. Alkohol er vanndrivende.

Men regner med at TS ikke kun har drukket alkohol men også spist noe mat disse dagene. Ofte spiser man matvarer med mye salt og karbohydrater når man drikker/har drukket dagen før. Både salt og karbohydrater binder vann.

Anonymkode: 5ca0e...b99

Gjest gjest- silje
Skrevet

Jeg også kan svinge opp 2 kg etter mye alkohol. Vent noen dager og spis litt mindre salte måltider, så skal du se at du ikke har lagt på deg.

Skulle du ha lagt på deg (tviler på at du har klart hele 2 kg), men da er det ikke kun på grunn av alkoholen, men summen av et overskudd av kalorier hele uken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...