opera Skrevet 28. september 2004 #1 Skrevet 28. september 2004 vegne av min 18-åring!!!!! Pappan - min eks- fikk ahn til å skrive under på en samværsavtale som han endret i det han sendte den til Trygdekontoret. Rettet samværsavtale til å være gruppe 2, dvs 4 -8 netter i uka. I tillegg fører han på 22 dagers ferie og sier at ungen bor fast hos han. I 8 år har ungen bodd hos meg, og selv om han på snedige måter underveis prøvde å ta fra meg omsorgsansvaret greide han det ikke. 18-åringen er hos han max 2 dager i mnd - i sommerferien var han der tre dager totalt og så fikk han med seg 100 kr til bensinpenger og mat for en ukes speidertur!!! HAHHHHGRRR!!!!!!! Det eksen har endret i samværsavtalen medfører at ungen får 800 kr mindre i mnd å greie seg på - han går siste året på videregående. Ungen er svært snill som aldri har skeiet ut på noen måte, og har toppkarakterer på skolen!! Han vil ikke bruke bidraget på noe tøys det er jeg sikker på. Eksen er tatt i skattefusk, eier tre-fire firmaer, + er adm dir. i et stort kjent børsnotert firma, eier hus og leilighet og en bil til 600000 . Kan noen svare meg på hvorfor denne mannen ikke kan unne ungen sin såpass? Har noen et råd å ungen min/meg. Eksen har altså forfalsket et dokument, men hvordan skal ungen bevise det? :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
Gjest Pet Skrevet 28. september 2004 #2 Skrevet 28. september 2004 Dette vet jeg desverre ikke noe om, men jeg trodde bidraget opphørte ved 18 år, jeg. Gjør det ikke det?
Brunhilde Skrevet 28. september 2004 #3 Skrevet 28. september 2004 Dette vet jeg desverre ikke noe om' date=' men jeg trodde bidraget opphørte ved 18 år, jeg. Gjør det ikke det?[/quote'] Nei, ikke hvis barnet fortsatt går på videregåene skole. Bidragspliktige kan pålegges å betale bidrag inntil videregående skole er fullført. Til trådstarter har jeg ikke noe råd, jeg blir bare sjokkert over at noen fedre (jada, Far til 2, mødre også) kan være så gjennomført bedritne. Tror jeg ville bedt om en time hos trygdekontoret, tatt 18 åringen med og forklart saken. Ser ikke noen annen løsning ihvertfall. Lykke til - håper det ordner seg for 18 åringen din!
Lala Skrevet 28. september 2004 #4 Skrevet 28. september 2004 "Ungen" på 18 år? Jaja vet at man ikke skal henge seg opp i sånt. Beklager! Din eks høres jo her ganske så smålig ut. Syns "ungen" bør ta en tur ned på Trygdekontoret og fortelle de hva som har skjedd jeg.
opera Skrevet 28. september 2004 Forfatter #5 Skrevet 28. september 2004 Hei igjen. En liten oppklaring her. Samværsforelder plikter å betale bidrag til - unnskyld uttrykket - ungen er ferdig med videregående skole - normalt tidsløp på utdanning. Jeg som er mor og som ungen fortsatt bor hos, ser ingenting til disse bidragspengene - De går direkte til ungen dersom han/hun har fylt 18 år. Jeg anser det som ganske normalt at ungen bor hjemme til han er ferdig med videregående som ligger her på hjemstedet. Han får ikke borteboerstipend om han ønsker å flytte, nettopp fordi skolen ligger kun km unna hjemstedet. En liten hilsen og oppklaring til deg Lara og andre som har lyst til å misforstå. Han var ungen min da han var 3, ungen min da han var 10, ungen min da han fylte 18 og han vil alltid være UNGEN min. Det er ikke ment som at han betraktes som en lten drittunge eller noe i den dur. Bare vent Larahvis du får oppfylt babylengselen din vil du se at det du får er ungen din til evig tid. Jeg er bare sint på en så smålig far, som har nok av penger og aksjer og som ikke unner ungen sin dette. Jeg har jobbet som besatt i alle år for at våre unger skulle ha et greit forhold til han, selv om jeg ikke har verdens beste erfaring med den mannen. Jeg har fåttet veldig godt liv etter at jeg ble skilt, oger ikke misunnelig på han på noen måte. Men jeg er lei meg og såret fordi han ikke respekterer sønnen sin.
Gjest Tex Skrevet 29. september 2004 #6 Skrevet 29. september 2004 *støtter opera* Ungen min er ungen min til jeg ikke lever lenger.... Jeg er fremdeles ungen til mamma Denne barnefaren høres usannsynlig smålig ut, lær ungen din å ikke gi seg på tørre møkka! *sint på operas vegne*
Brunhilde Skrevet 29. september 2004 #7 Skrevet 29. september 2004 "Ungen" på 18 år? Jaja vet at man ikke skal henge seg opp i sånt. Beklager! Din eks høres jo her ganske så smålig ut. Syns "ungen" bør ta en tur ned på Trygdekontoret og fortelle de hva som har skjedd jeg. Var det du som ønsket deg barn? Tror du skal vente litt hvis du ikke klarer å se at harman først fått et barn, ja, så har man et barn - eller en unge - så lenge man lever! Det er jo en av de tingene som er så fantiastisk med å få barn!
opera Skrevet 29. september 2004 Forfatter #8 Skrevet 29. september 2004 En liten oppdatering til... Min store flinke sønn har tatt skjeen i egne hender! Han var ikke lei seg på grunn av pengene, men han ble sint fordi faren hadde endret dokumentet etter at "Per" hadde underskrevet og i tillegg tuklet med tall på samværsavtalen. I dag tidlig dro han opp ril Trygdekontoret og fortalte hva som hadde skjedd og at han aldri ville gå god for det som stod å det arket. I tillegg trøstet ungen meg: Det er ikke første gangen pappa har lurt meg, og det blir heller ikke den siste. Han har turt og gjøre det jeg ikke turte gjennom 15 års ekteskap, og jeg er neormt stolt av ungen min. Eksen er en borderline psykopat (ikke jeg som har satt diagnose, men fagfolk" og min snille, voksne sønn må regne med straff lang tid framover - men som han sa: Den tar jeg! Det er ikke jeg som har forfalsket et dokument, og det jeg får som straff nå er verre for han enn for meg. Jeg vet at jeg har gjort det riktige. Som mor måtte jeg gråte litt når han gikk ut for å treffe kameratene sine, men jeg har rost han mye for å være voksen og ansvarsfull. Så får "tullingen" sitte der med en sønn som ikke ønsker noe samvær før han har fått en unnskyldning for dokumentforfalskningen. Mon tro om den kommer...
Brunhilde Skrevet 29. september 2004 #9 Skrevet 29. september 2004 Du har en flott unge! Ser ut til at du hr gjort en god jobb med ham! til dere begge!
Annie Skrevet 30. september 2004 #10 Skrevet 30. september 2004 Så flott at han ikke er som sin far, men tvert i mot står opp og sier i fra! Da har du gjort en GOD JOBB!!! *klappe på skuldra*
Gjest Anonymous Skrevet 30. september 2004 #11 Skrevet 30. september 2004 Ja be 18 åringen din om å bekrefte at det du sier er sant. Ta dere en tur til trygdekontoret eller hvem som har med dette å gjøre.
opera Skrevet 5. oktober 2004 Forfatter #12 Skrevet 5. oktober 2004 MÅ bare oppdatere tidligere innlegg.... Skal jeg råde 18-åringen til bare å gi opp? I dag har tydeligvis eks - 18-åringens far - fått melding om klagen fra Trygdekontoret. Dermed får min sønn en mail om at han er grådig - og at dette vil skape en dårlig atmosfære mellom dem. Han legger ved utdrag av loven om bidrag - flere sider - slik at ungen nesten gir opp og sier at pappa har rett. Pappan vil altså finregne på halve og kvarte dager for å slippe 800 kr i måneden til sønnen sin. Jeg snakker om en mann som har tre firmaer selv + er administrerende direktør i et stort firma. Selv om ligninga viser en middelmådig lønn - vet jeg at han har store ressursser gjemt unna, men det er helt håpløst å få tatt han. Skal jeg råde sønnen min til å gi opp for å bevare husfreden og krype for faren?????
Gjest Madam Felle Skrevet 5. oktober 2004 #13 Skrevet 5. oktober 2004 Halve og kvarte dager blir ikke medregnet, for det er bare de dagene han er på overnatting. Så si til sønnen din, at han IKKE skal gi seg, og få han til å spørre faren hvem som egentlig er grådig her. :evil:
Gjest ikke innlogget Sissi Skrevet 6. oktober 2004 #14 Skrevet 6. oktober 2004 Du kjenner sønnen din og vet hvor mye han orker. Men - det at han selv gikk til trygdekontoret og klaget sier meg at han egentlig gjerne vil ta et "oppgjør" med faren. Og da syns jeg du burde støtte han slik at han ikke nå trekker klagen. Da har faren ikke bare vunnet denne kampen - men sønnen har også fått bevist at det d"alltid" er faren som har rett, og at han selv bare må føye seg. Vil du at det skal fortsette sånn? At faren skal ha så stor makt over sønnen og hans gjøren og laden? Verken du eller sønnen trenger å diskutere med faren. E-posten kan besvares med at saken er hos trygdekontoret, og din sønn vil ikke diskutere det. Etter dette burde det bli tyst fra sønnens side, til tross for eventuelle utfall fra faren. Dessuten: Bestemmer ikke sønnen i stor grad selv når han vil dra på besøk? En 18-åring kan man vel ikke tvinge til det? Gir han uttrykk for at han ikke vil til faren - så støtt han på det. Lykke til!
Gjest allium Skrevet 6. oktober 2004 #15 Skrevet 6. oktober 2004 MÅ bare oppdatere tidligere innlegg.... Skal jeg råde 18-åringen til bare å gi opp? I dag har tydeligvis eks - 18-åringens far - fått melding om klagen fra Trygdekontoret. Dermed får min sønn en mail om at han er grådig - og at dette vil skape en dårlig atmosfære mellom dem. Han legger ved utdrag av loven om bidrag - flere sider - slik at ungen nesten gir opp og sier at pappa har rett. Pappan vil altså finregne på halve og kvarte dager for å slippe 800 kr i måneden til sønnen sin. Jeg snakker om en mann som har tre firmaer selv + er administrerende direktør i et stort firma. Selv om ligninga viser en middelmådig lønn - vet jeg at han har store ressursser gjemt unna, men det er helt håpløst å få tatt han. Skal jeg råde sønnen min til å gi opp for å bevare husfreden og krype for faren????? Se bort fra hva faren har råd til, det er ikke det som er problemet. Problemet er at faren prøver å gi sønnen skylden for følgene av det han selv har gjort ! "Dette vil skape dårlig atmosfære" - men hvem er det som har forfalsket dokumenter da ? Hvem er det som er den grådige her ? Og så skal gutten få skylden, og ta på seg den for å bevare husfreden ? Hvis faren synes det er rimelig at han betaler mindre, skulle han diskutert det åpent med gutten, ikke prøvd å gå bak ryggen hans. Støtt sønnen din nå, det trenger han ! Og som Sissi sier - bare henvis til trygdekontoret, de kan regelverket, og så lenge de får riktige opplysninger, bør resultatet blir riktig også. Der er ikke sønnen din som har løyet for dem.
Gjest lilletroll Skrevet 6. oktober 2004 #16 Skrevet 6. oktober 2004 Du har i hvertfall en FLOTT sønn!! Vær STOLT av ham!!
Gjest Anonymous Skrevet 6. oktober 2004 #17 Skrevet 6. oktober 2004 Ta ungen din med på trygdekontor.
Gjest Anonymous Skrevet 9. oktober 2004 #18 Skrevet 9. oktober 2004 Meg igjen -Opera trådstarteren - ser av ligningen at stakkars mann bare tjener 180.000, men oj sann - sannelig har ikke to av firmaene tjent 20 millioner. Stakkar`n adm. dir i et stort firma, men har er utleid som konsulent fra et av egne firma -og DET firmaet er nok knuslete med lønn ja. Slik lurer han sønnen sin og meg for barnebidrag og har gjort det i mange år. Mannen er syk og slem, men er det noe vi kan gjøre??? Skal vi eller :evil: :cry:
Gjest Anonymous Skrevet 21. oktober 2004 #19 Skrevet 21. oktober 2004 :enig_animasjon: HURRA -HURRA!! Trygdekontoret trodde på gutten og haan får bidrag fra far slik at han greier seg på en god måte! Men far kunne ikke dy seg - han sendte en faks opp til Trygdekontoret om at han og sønnen hadde blitt enige om å ordne opp seg imellom. Selvfølgelig uten min sønns vten og vilje, men Trygdekontoret "kjøpte" ikke den uten min sønns underskrift. Litt av en kamp å kjempe mot sin egen far!
diddi Skrevet 21. oktober 2004 #20 Skrevet 21. oktober 2004 Er det noe han ikke har lært av sin far så er det ærlighet. Men slike folk lærer vel ikke av å bli konfrontert med at de juger, og heller ikke av at de ved å juge kan få trygdekontoret til å tro at det er sønnen din som juger (legger helst skylden over på andre.) Godt at trygdekontoret ser hvem som er ærlige i saken. Det dreier seg jo egentlig ikke om penger men om ærlighet og hva slags forbilde faren tydeligvis er. Synd at sønnen skal lære livets harde skole på denne måten. Men han har tydligvis vist at han er voksen nok til å ta en konfrontasjon. Du har oppdratt ham bra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå