Gå til innhold

Hvordan ende med daten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

OBS, langt innlegg.

Nå har det seg slik at jeg har havnet i en lei situasjon, men en fyr som er mye mer følelsesmessig involvert i meg enn hva jeg er i han. Og jeg vet rett og slett ikke hvordan jeg på en fin måte kan avslutte dette uten å være den dritt kjerringen.. 

Vi møttes ute for et par uker siden, hvor han spurte etter nummeret mitt men jeg ga han facebooken min i stedet. Dagen etter la han meg til, skrev til meg og vi avtalte å møtes noen dager senere for første date. Dagen kom, daten gikk å vi koste oss begge i hverandres selskap. Jeg for min del var fremdeles ganske nysgjerrig, å følte behovet for å møtes igjen for å sortere ut litt. Vi møttes et par dager senere for noen øl. Stemninga var god, å noen øl ble til en full bytur å vi endte kvelden hjemme hos meg hvor vi hadde sex å han overnattet. Det var litt små kontakt med hverandre på facebook hvor han takket for daten forleden, å at han hadde kost seg med meg.

To dager senere var jeg ute med flere kolleger av meg. Det viste seg at han også var ute, å spurte om han og kompisen hans kunne joine opp med oss. Jeg var heller litt skeptisk til dette, men sa ja til at de bare måtte komme. Kvelden utartet seg til å bli en litt vell fuktig seanse for min del, å husker at det ble en del små krangling mellom meg å daten. Jeg hadde et lite glimt av at han prøvde å lufte for meg at han trodde han hadde begynt å utvikle følelser for meg, noe jeg ganske kjapt hadde avblåst å ikke ville diskutert noe mer.  Jeg tok han med hjem, men våknet alene dagen etter, da han hadde blitt så dårlig å valgt å dratt hjem da jeg sov. Han sendte en melding på morgen kvisten å beklagde for kranglingen mellom oss, å skjønte hvis dette ødela for videre kontakt, men håpte det ikke gjorde det. Jeg avkreftet at det ikke var noe problemer mellom oss, å at stemningen fortsatt var god. Han inviterte meg så hjem til en kompis dagen etterpå på spillkveld. Dette takket jeg ja til, å koste meg i godt i deres selskap. Jeg begynner så smått å innse at jeg ikke er helt på samme stadie som han er når det kommer til saken. 

Et par dager senere får jeg da vite at han har kjøpt nabo leiligheten min i blokken jeg bor i. Her begynner jeg å kjenne på varsellampene.. At dette forholdet fremdeles er så nytt, og at jeg fremdeles ikke vet hvor jeg står i forhold til han. 

Vi møtes så ikke igjen før på en liten uke. Han inviterte meg da med ut på middag hvor han insisterte å spandere. Jeg takket ja til dette, og foreslår at vi etterpå kan gå hjem til meg etterpå for å se favoritt filmen hans, noe han takker ja til. Dagen kommer, vi er ute å spiser, men igjen kjenner jeg på dette med at følelsene ikke er helt til stedet. Han tar meg så med hjem til broren sin, hvor vi har en øl før vi går videre. Igjen kjenner jeg på at dette begynner å bli alt for seriøst alt for fort. Vi kommer oss hjem til meg, hvor vi får startet filmen. Jeg klarte å sovne under filmen, noe han oppdaget men lot meg bare sove til den var ferdig før han vekket meg. Jeg beklagde over at jeg hadde vært så dårlig vert, men at dobbel vakter på jobb hele helgen hadde nok slitt mer på enn jeg ønsket å innrømme. Han tok tilslutt hintet å sa at han skulle trekke seg tilbake for kvelden. Han inviterte meg med ut på motorsykkeltur dagen etterpå, noe jeg takket ja til da jeg digger slike aktiviteter. 

Han kom å plukket meg opp dagen etter, så dro vi ut på en liten kjøretur. Etterpå inviterte jeg han opp for en kopp kaffe, ettersom vi var ganske frosne etter turen. Igjen kjenner jeg på at dette er ikke et romantisk forhold fra min side. Jeg stor trives i hans selskap, da vi har mye felles interesser, men det stopper der. Jeg bestemmer meg for å prøve å avslutte det på en fin måte, men før jeg rekker å gjøre det, kommer det tikkende inn en melding fra han hvor han skriver hvor vakker jeg er, å hvor godt han liker meg, men at han er så nervøs. Jeg har ikke turt å svart på denne meldingen, å tenker å skylde på at jeg glemte igjen telefonen hos en venninne, for å vinne litt tid. 

Så ja, kjære kvinneguiden, nå vet dere historien og handlingsforløpet. Så nå trenger jeg hjelp til hvordan jeg kan ende dette med herlige mannen, som dessverre, ikke er noe for meg. 

Anonymkode: fd973...a43

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du burde ha sagt fra for flere dater siden, i steden for å fortsette. Sånn som du har holdt på nå så utvikler han jo bare sterkere følelser. Det beste er uansett å si det som det er; "Jeg har ikke de rette følelsene for deg". 

Lykke til :) 

Skrevet

Jeg ville vært ærlig tidligere i disse datene istedet for å lede han på enda mer. Prøv å ta det med han på en fin og ikke nedlatendes måte. Mange har en tendens til å avvise folk på en "snill" måte som egentlig ikke er snill. Prøv å forklar at du er ikke klar for noe akkurat nå og tror ikke det kan funke mellom dere.

Skrevet

Jeg ville vært ærlig og direkte,og svart at du liker ham som en venn,men ikke noe mer.Og at du ikke ser for deg at dette kan bli noe mer enn et mulig vennskap.Ville nok også lagt til at jeg beklaget om han har oppfattet situasjonen annerledes,men at du var forvirret og trengte tid til å finne ut av ting.Ikke diskuter noe videre,da blir det bare verre.Det spørs jo om han klarer å ha noe vennskap eller kontakt med deg når han har følelser for deg.Noen menn takler dette bra,mens andre gjør det ikke.

Å date innebærer alltid en risiko for å bli skuffet eller såret,så det er han sikkert klar over.Så lenge du overleverer budskapet på en empatisk og respektfull måte,synes jeg ikke du trenger å ha dårlig samvittighet for dette.

Skrevet

er det bare jeg som stusser over at han kjøpte naboleiligheten i samme blokk etter mindre enn to uker etter at de fikk kontakt?!? Selv hadde jeg fått hetta av noe slikt.  Hvis jeg telte riktig, så var 3. gang ts traff ham da han hengte seg på ts og kollegaer som var på byen, veldig spesielt i mine øyne.

TS, du har riktignok hatt mye kontakt med ham, men bare i et par uker.  Og du vet nå at han ikke er mannen for deg.  Bedre å vite det etter to uker enn hvis dere hadde spredt mengden kontakt ut over 2 måneder (synes jeg).   Ingen grunn til dårlig samvittighet her.  Forklar ham at du trives i hans selskap, men at det er alt.  Men jeg misunner deg ikke at du blir naboen hans.  

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...