AnonymBruker Skrevet 1. november 2015 #1 Skrevet 1. november 2015 Jeg har lyst å få oppleve julemarked i Berlin, men får ikke fri. Kan derfor kun bruke helga. Er det noen vits i å reise til Berlin en fredag etter jobb, ha hele lørdagen på julemarked, og reise hjem på søndagen? Eller blir det for mye stress? Anonymkode: b11f5...93c
AnonymBruker Skrevet 2. november 2015 #2 Skrevet 2. november 2015 Jeg synes fint det kan være verdt det. Hvis du skal en så kort tur anbefaler jeg forresten å ta sightseeingbuss, hvis du ikke har vært i Berlin før, for det er en svæær by.Har forresten hørt at julemarkedet i Køln skal være blant de beste. Frankfurt og. Noen ganger føler jeg for å bare dra bort en liten tur, og en helg er helt greit. Siden du har litt kort tid anbefaler jeg å fly med SAS eller et annet selskap som flyr til Berlin Tegel og ikke Schönefeld siden den er nærmere sentrum. Anonymkode: da8b2...b55
AnonymBruker Skrevet 3. november 2015 #3 Skrevet 3. november 2015 Jeg har vært i Berlin tidligere, så ser ikke for meg å bruke tid på annet enn julemarked og gå litt rundt i nærområdet av julemarkedet. Kanskje noen har tips til et hotell i Berlin, et som ikke koster mer enn 800-1000 pr natt og som er lett tilgjengelig. At det er kort avstand til transport. Det er vel U-banen man bruker mest der. Anonymkode: b11f5...93c
Safiye Skrevet 3. november 2015 #4 Skrevet 3. november 2015 Syntes det er helt greit. Veldig koselig i Berlin, og om du kun er interessert i julemarkedet og vandre litt rundt om tror jeg det holder. Ha en super tur
AnonymBruker Skrevet 5. november 2015 #5 Skrevet 5. november 2015 http://www.sylterhof-berlin.de/http://hotelgatpointcharlie.com/http://www.arcotelhotels.com/en/john_f_hotel_berlin/http://www.hotel-i31.de/Eller: jeg pleier å søke på hotels.com og deretter søke opp hotellene på tripadvisor for å velge et bra hotell. Anonymkode: da8b2...b55
AnonymBruker Skrevet 5. november 2015 #6 Skrevet 5. november 2015 Hvis du flyr fra Gardermoen og ikke bor såklart unna trenger det ikke bli stress. Flyturen går jo fort og det går også ganske raskt med taxi til Mitte. Anbefaler å oppsøke minst tre julemarkeder! Anonymkode: 1e4b9...17d
AnonymBruker Skrevet 5. november 2015 #7 Skrevet 5. november 2015 Flyr ikke fra Gardermoen, og har også en del reisevei til flyplassen, så det er litt som skal klaffe. Takker for hotelltipsene. Hva er best måte å komme seg fra flyplass til hotell? Regner med at det går tog fra flyplassene? Og hva med å reise fra Alexanderplatz til Potsdamer platz? Er det enkelt å finne fram i kollektivtrafikken? Jeg har vært i Berlin tidligere, men husker fint lite av dette. Anonymkode: b11f5...93c
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2015 #8 Skrevet 22. desember 2015 Den 5.11.2015 at 17.39, AnonymBruker skrev: Flyr ikke fra Gardermoen, og har også en del reisevei til flyplassen, så det er litt som skal klaffe. Takker for hotelltipsene. Hva er best måte å komme seg fra flyplass til hotell? Regner med at det går tog fra flyplassene? Og hva med å reise fra Alexanderplatz til Potsdamer platz? Er det enkelt å finne fram i kollektivtrafikken? Jeg har vært i Berlin tidligere, men husker fint lite av dette. Anonymkode: b11f5...93c Ser folk nevner at det er enklest å lande på Tegel, men jeg må si meg uenig. Lander man på Schönefeld kan man bare hoppe på S-Bahn og ta den hele veien inn til by'n. De gangene jeg har landet på Tegel, synes jeg det har vært enklest å ta flybussen til Ubahnhof Kurt Schumacher platz (to eller tre stopp dit), og bahn derfra til byen. Det går såklart an å ta buss hele veien, men det tar lang tid og den er ofte overfylt. Å reise fra Alexander til Potzdamer er inget problem. Jeg vet ikke hvor godt du kjenner til Berlin, men jeg vil anbefale deg å komme deg litt ut av Mitte/Tiergarten. Bydeler som Kreuzberg og Friedrichshain er helt fantastiske, og er noe "mer" enn bare turiststrømmene på Alexanderplatz og Friedrichstrasse... Anonymkode: 33027...243
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå