Gå til innhold

Jeg er så forvirret..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. 

Jeg er så forvirret, og vet egentlig ikke helt hva jeg vil med dette innlegget. Kanskje er det mest bare for å lufte tankene mine litt..  (Jente 19 år)

Da jeg var barn forelsket jeg meg i jenter (På den tiden forsto jeg ikke at det var forelsket jeg var, bare at jeg likte noen veldig veldig  godt, men når jeg nå ser tilbake med åpne øyne, og er villig til å innrømme det ovenfor meg selv, så skjønner jeg lett at det var det jeg var) 

På grunn av at jeg har vokst opp med strengt kristne foreldre har jeg alltid undertrykket og ignorert mine egne følelser. Likevel har jeg alltid tent på kvinner, ikke menn. Men å tillate meg selv å ha følelser for kvinner, har jeg aldri gjort. Jeg har falt for gutter/menn flere ganger, og hatt spesielt sterke følelser for en mann (Men jeg trakk meg unna forholdet før det ble noe, fordi tanken på sex skremte meg.) 

Jeg har aldri klart å forestille meg å gifte meg eller stifte familie.. Ikke før jeg lot tankene vandre, og så for meg fremtiden med en annen kvinne. Pluttselig fikk jeg lyst på min egen familie i fremtiden! Og da jeg våget å tenke "Kansje jeg er lesbisk," så var det som om en brikke falt på plass. For første gang følte jeg ikke lengre at noe i livet mitt manglet, og jeg følte meg som... meg. 

Og etter jeg tenkte det, våget å innrømme det ovenfor meg selv, så har jeg mistet absolutt alle mulige tiltrekninger jeg før hadde til menn... 

Jeg har ikke fortalt det til noen, og føler meg så usikker og forvirret. Spesielt fordi jeg hadde så sterke følelser for en mann en gang.. Tusen tanker surrer rundt i hodet mitt. "Er jeg bi? Eller lesbisk? Eller kanskje jeg bare inbiller meg alt sammen?" osv. osv. osv. 

Som sagt, jeg vet ikke helt hvorfor jeg skriver her... 

Hvis noen har noen erfaringer eller råd å dele, så er jeg veldig takknemlig! :) 

Anonymkode: 0f9a9...d4b

Videoannonse
Annonse
Gjest supernova_87
Skrevet

Kan hende du er bifil og kan hende du er lesbisk, det er ikke så nøye å definere legningen sin helt. Det kjennes viktig for en selv, fordi man vil vite hvem man er. "Hvem er jeg?" spør vi oss, spesielt i overgangen fra ungdom til voksen, men jeg tror ikke at å ha et definitivt og absolutt svar på dette er så nødvendig. Du vet at du liker jenter, at du vil lage deg en familie med ei jente. Samtidig vet du at du en gang tidligere hadde sterke følelser for en mann. Disse tingene vet du, og de er det de er uavhengig av hvilken legning du kaller deg selv. Etter hvert som du utforsker mer, blir mer trygg på et å ha en romantisk og seksuell relasjon til andre, så vil du bli tryggere i hvem du er. Men det har ingen hast. Dette er en helt vanlig grubling for de fleste, og det går ikke kun på hvilken legning man har, men også ting som hva man tror på, hvilken gjeng man føler man hører sammen med, skal man studere videre eller jobbe. Du trenger ikke finne alle svarene i dag!

Hvis du er lesbisk så er det 100% greit. Hvis du er bifil så er det 100% greit. 
Du er god nok akkurat sånn som du er. 

Skrevet

Tusen tusen hjertelig takk for et veldig hjelpsomt svar, Rainstorm! :) Det betydde masse å høre, og roet tankene mine litt :) 

Anonymkode: 0f9a9...d4b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...