AnonymBruker Skrevet 1. november 2015 #1 Skrevet 1. november 2015 Om man bruker både vin i saus, og øl i matlaging og skal servere dette til gjester, og en av de er alkoholiker (tørrlagt) bør man si ifra eller skal man ikke servere sånt? Anonymkode: e6106...ad1
Djungelvrål Skrevet 1. november 2015 #2 Skrevet 1. november 2015 Alkoholen kokes jo selvfølgelig bort. Men du kan gi beskjed om hva du skal lage så kan de jo si fra selv hvis de skulle ha problem med f.eks vinsmak i mat.
Brunhilde Skrevet 1. november 2015 #3 Skrevet 1. november 2015 Jeg syns man skal ha såpass respekt for at noen har klart å komme ut av avhengighetshelvete at man lar være å servere noe som helst som inneholder et aldri så lite snev av alkohol! 9
Gjest Citronella Skrevet 1. november 2015 #4 Skrevet 1. november 2015 Selv om alkohol kokes bort, ville jeg valgt alkoholfritt, eller aller helst en vineddik.
Mis(s)Understood Skrevet 1. november 2015 #5 Skrevet 1. november 2015 Jeg syns man skal ha såpass respekt for at noen har klart å komme ut av avhengighetshelvete at man lar være å servere noe som helst som inneholder et aldri så lite snev av alkohol! Selv om alkohol kokes bort, ville jeg valgt alkoholfritt, eller aller helst en vineddik.Enig med dere begge.Dette har noe med respekt for sitt medmenneske å gjøre. Man velger noe annet og anstrenger seg litt utenfor eget standardmønster.For meg har det noe å gjøre med å i handling vise at man ser, respekterer og berømmer det vedkommende har fått til, - uten at man setter verbale ord på det. 6
AnonymBruker Skrevet 1. november 2015 #6 Skrevet 1. november 2015 Takk for fine innspill Hilsen TS Anonymkode: e6106...ad1
Orchideae Skrevet 2. november 2015 #7 Skrevet 2. november 2015 Jeg kjenner en som er tørrlagt alkoholiker og narkoman. Han var virkelig langt utpå og det er et under at han lever. Han måtte reise fra en middag der det var brukt essens av cognac i en dessert ute på restaurant. Klarte ikke se på at andre spiste det heller. Så jeg ville aldri servert noe som kunne minnet om noe slikt.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2015 #8 Skrevet 2. november 2015 Nei! Det må du aldri finne på! Husk at det ikke er slik at all alkohol plutselig fordamper. Det tar jo litt tid. Anonymkode: 64133...2bf 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå