frkmiss Skrevet 1. november 2015 #1 Del Skrevet 1. november 2015 Har nettopp blitt kjent med ei jente som jeg nå kaller venninne, men. . . Jaa det er et men.Jeg vet ikke hvordan jeg skal fortelle henne at hun snakker for mye om seg selv og det som skjer med henne. Hun forteller om hva som skjer på jobben og alt hun har gjort der, noe jeg ikke bryr meg så mye om. Det er kanskje mer spennende å høre om det er skjedd noe uvanlig eller noe morsomt på jobb og ikke alt sammen som hun gjorde på jobb fra hun startet til slutt. Hun er ikke så flink til å lytte til det jeg har å si og når jeg fortelle henne noe så finner hun fort noe på samme tema og fører det tilbake på seg selv. Så hvordan skal jeg fortelle henne det, eller burde jeg trekke meg unna henne og ikke være så mye sammen med henne siden jeg ser på dette som et lite problem? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest supernova_87 Skrevet 1. november 2015 #2 Del Skrevet 1. november 2015 Det er vanlig å ha en forventning om at man skal være nokså likestilte i en vennskapsrelasjon. At man bryr seg like mye, at man får dele like mye, at man stiller like mye opp osv., med unntak av perioder der man gir mer enn man får pga sykdom, eller at den andre har en dårlig periode. Du er ikke rar som forventer dette av venninnen din. Jeg ville tatt det opp med henne i stedet for å bare avslutte vennskapet. Hva har du å tape på det? Det verste som skjer er jo at dere ikke er venner lenger, og det var jo det andre valget ditt uansett. Kan hende du ikke er så flink sosialt siden hun ikke tenker på at hun skal slippe deg til også. Ta det opp på en skånsom måte, en måte som viser at det ikke er for å henge henne ut eller latterliggjøre, men fordi du gjerne vil ha henne som venn, men det blir ubehagelig for deg når hun aldri hører på hva du har å si. Si at du gjerne vil høre på ting som skjer på jobben, men ikke ALT som skjer hver eneste dag. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2015 #3 Del Skrevet 1. november 2015 En ting som er vanlig i relasjoner mellom hunkjønn er evnen til å relatere til hverandre og det den andre sier. Hvis du forteller at du er så glad i pepperkaker vil kanskje en venninne skyte inn at hun bakte pepperkaker sist jul og at hun syntes det var så gøy/så godt feks. Det handler ofte ikke om at hun vil det skal handle om henne, men at dere har noe felles og at hun kan relatere til det du sier. Det er en veldig veldig vanlig greie har jeg erfart. Jeg gjør det ofte selv også, kanskje som et ønske om å vise samhørighet til den jeg snakker med. Men hvis du synes det blir for mye er det bare å si i fra, du skal selvfølgelig ikke føle deg overkjørt. Anonymkode: f58ab...b11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå