Cinderella Skrevet 1. november 2015 #1 Skrevet 1. november 2015 Jeg ser på en del matlagingsvideoer på Youtube, og er veldig glad i pasta. Ser at flere av de på Youtube bruker forskjellige sorter tomater, roma tomatoes, heirloom tomatoes osv... Er det noen som vet hvor jeg kan få kjøpt sånne tomater her i Norge? Føler at alle butikker jeg drar innom kun har de "vanlige" tomatene, og jeg er ikke så glad i smaken på de. Er veldig glad i cherrytomater og miniplommetomater, men de koster gjerne en del hvis man vil ha god smak og god kvalitet, og i tillegg ha en stor mengde tomater. Tips?
AnonymBruker Skrevet 1. november 2015 #2 Skrevet 1. november 2015 Du vil ha eksotiske tomater, men de litt spesielle typene som faktisk fins på markedet, de er for dyre. Er tomater vesentlig, er det nok ikke så lurt å bosette seg rett innved polarisen. Anonymkode: 04d58...a31
Cinderella Skrevet 2. november 2015 Forfatter #3 Skrevet 2. november 2015 Du vil ha eksotiske tomater, men de litt spesielle typene som faktisk fins på markedet, de er for dyre. Er tomater vesentlig, er det nok ikke så lurt å bosette seg rett innved polarisen.Anonymkode: 04d58...a31Ja, jeg synes de koster mye i forhold til mengden jeg får. Dersom jeg skal lage en fullverdig tomatsaus til pasta kun med cherrytomater, så må jeg kjøpe tre "brett" av de gode plommetomatene. Da snakker vi noe over 100kr totalt. Unødvendig kommentar. 1
Fredsmegleren Skrevet 2. november 2015 #4 Skrevet 2. november 2015 (endret) Innvandrerbutikker selger frukt og grønt ganske billig, men jeg er usikker på om de har spesielt fancy tomattyper der. Cherrytomater ville jeg nok tro at de har. Ellers er det bare å følge med når de ulike butikkene har tilbud på tomater og prisforskjeller fra butikk til butikk Endret 2. november 2015 av Fredsmegleren edit 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2015 #5 Skrevet 2. november 2015 Nå er det dessverre slik, at her oppunder polarsirkelen har vi ikke akkurat forutsetningene for å få både billige og ekstra gode tomater, så vil vi ha noe annet enn de smakløse rødorange må vi nesten finne oss i å betale for det. Norske tomater blir dyre pga. behovet for oppvarming av drivhus, og utenlandske blir dyre pga. frakten. Anonymkode: 4784f...954
Rotemor Skrevet 2. november 2015 #6 Skrevet 2. november 2015 (endret) Meny tar imot bestillinger på diverse varer i små kvantum.Kanskje også tomater? PS: Ville spurt ICA også! Eller sjekket web. Endret 2. november 2015 av Rotemor 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2015 #7 Skrevet 2. november 2015 Meny tar imot bestillinger på diverse varer i små kvantum.Kanskje også tomater? PS: Ville spurt ICA også! Eller sjekket web.Jeg tviler vel litt på at spesialbestillinger av mindre kvanta er riktig metode for å få ned prisen. Anonymkode: 4784f...954
Rotemor Skrevet 2. november 2015 #8 Skrevet 2. november 2015 Jeg tviler vel litt på at spesialbestillinger av mindre kvanta er riktig metode for å få ned prisen. Anonymkode: 4784f...954Litt av hensikten var vel variasjon.Og om du tviler så er et fortsatt kanskje verdt et forsøk for TS?But out. med negativiteten din! Det er tomater!
Cinderella Skrevet 2. november 2015 Forfatter #9 Skrevet 2. november 2015 Litt av hensikten var vel variasjon.Og om du tviler så er et fortsatt kanskje verdt et forsøk for TS?But out. med negativiteten din! Det er tomater!Jeg skal prøve på det, takk for tips 1
Puserjenta Skrevet 2. november 2015 #10 Skrevet 2. november 2015 Min lokale "innvandrerbutikk" har vel 2/3 store tomattyper og 2/3 cherrytomater. Kanskje du har en i nærheten?? 2
Cinderella Skrevet 2. november 2015 Forfatter #11 Skrevet 2. november 2015 Min lokale "innvandrerbutikk" har vel 2/3 store tomattyper og 2/3 cherrytomater. Kanskje du har en i nærheten?? Skal ta meg en tur og se
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå