AnonymBruker Skrevet 1. november 2015 #1 Skrevet 1. november 2015 Jeg er ei 21 år gammel jente. På denne tiden i fjor veide jeg rundt 50 kg, og var da helt greit fornøyd med kroppen min. I en periode fra rundt juletider til mai gikk jeg ned til 43 kg. Grunnen var en vanskelig periode, hvor en kombinasjon av kjæresteproblemer, mye skole, satsing på idrett, dødsfall i familien osv. gjorde at jeg ikke klarte å ta vare på meg selv. Fra ca. juni til nå har jeg gått opp til 46 kg. Kjenner jeg er utrolig sliten og lei av å skulle gå opp i vekt, passe på å alltid spise litt ekstra. Er så lei av å måtte bruke energi på dette. Skulle ønske jeg kunne trykke på en knapp og automatisk gå opp de siste kiloene. Jeg er så lei at jeg vurderer å slutte vektoppgangen her, og nøye meg på 46 kg. Synes egentlig jeg ser litt for mager ut (beina mine er ennå som fyrstikker, det stikker litt ut her og der osv.), men jeg kan leve med å veie 46 kg, særlig når det frister så lite å fortsette å styre med denne vektoppgangen. Noen som har råd til hva jeg bør gjøre? Er 46 kg for lite for ei 21 år gammel jente på 160 cm? Anonymkode: 8da69...ebf
Gjest Lady Mondegreen Skrevet 1. november 2015 #2 Skrevet 1. november 2015 Hvis du har regelmessig menstruasjon, ville jeg ikke stresset med å gå opp de siste kiloene. Har du derimot uregelmessig eller fraværende menstruasjon, vil kroppen din gjerne at du skal legge på deg litt til.
Mynona Skrevet 1. november 2015 #3 Skrevet 1. november 2015 Tråden stenges iht retningslinjene for rommet. - Tråder hvor trådstarter ber om råd til å bli undervektig ifølge BMI-kalkulator vil bli stengt. BMI er ikke likt for alle og man kan gjerne diskutere hvorvidt det er et godt mål for absolutt alle, men vi anser det som en god nok grense for hvor langt man kan gå med å gi råd for å gå ned i vekt. Mynona, mod.
Anbefalte innlegg