Gå til innhold

Skjøte tak (panel)?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Altså, nå skal vi forlenge gangen, bygge ut. Og dermed må taket skjøtes. V har hvit panel i taket pr i dag. Men MÅ man da ha en slik stygg overgangslist i taket hvis man skal skjøte det? Eller går det an å legge panelet der det i dag stopper og bare skjøte helt uten videre?

Håper noen skjønte dette spørsmålet....

Anonymkode: 38cd6...841

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter! Ingen som vet...?

Anonymkode: 38cd6...841

Skrevet

Problemet er at om dere bare fortsetter takpanelet får dere en gjennomgående skjøt der alle panelbordene skjøtes på akkurat samme sted. Det skal mye til å få dette penere enn om dere dekker skjøten med en list. Dere må dessuten være 100 % sikre på at dere får helt nøyaktig like panelbord som de dere allerede har. 

Jeg er forresten usikker på hva du mener med en overgangslist. En smal, tynn trelist som males i samme farge som taket vil vel ikke gjøre så mye av seg?

Eller aller penest: Bytt panelet i hele taket. Siden du sier det er en gang er det kanskje ikke så mange kvadratmeter om å gjøre? Det vil i alle fall bli mye penere enn å skjøte på, både med og uten list. 

Anonymkode: 0229e...5d4

Skrevet

Som AB over skriver, det er (nesten) umulig å få en slik skjøt pen. Å få det til å se ordentlig ut tror jeg vil koste mer i arbeidstimer enn å skifte taket. Og om man skulle klare å skjøte, sparkle og male dette pent er det alltid en risiko for at det sprekker opp igjen.

Så hvis kjerringa hadde nektet list så hadde jeg lagt nytt tak :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...