AnonymBruker Skrevet 1. november 2015 #1 Skrevet 1. november 2015 Har en tapet med mye mønster som jeg vil få helt glatt. Har hørt man kan kjøpe renoveringsduk så det blir jevnt? Deretter male over denne igjen. Erfaringer med dette? Hvor får man kjøpt det? Heter det også noe annet, siden jeg ikke finner det på de vanlige butikkene? Håper noen kan og vet! Anonymkode: 3f773...0cd
AnonymBruker Skrevet 1. november 2015 #2 Skrevet 1. november 2015 Er ikke optimalt, men det er noe du kan klare selv. Det beste er å rive av tapeten og helsparkle veggen. Anonymkode: 84129...6a7
AnonymBruker Skrevet 2. november 2015 #3 Skrevet 2. november 2015 Fiberduk eller veggfornyer. Vi fjernet gammel tapet, sparklet og la duken utenpå på en vegg. Ganske styrete. På resten av rommet slipte vi bare ned tapeten og malte. Tror ikke vi la duk utenpå, men husker ikke helt. Anonymkode: 1d54c...999
Leo Skrevet 2. november 2015 #4 Skrevet 2. november 2015 Det er vanskelig å få pent uten å fjerne tapeten. I så fall må du helsparkle veggen først og det er vanskelig for en amatør. Det beste er å fjerne tapeten, sparkle veggen og legge en eller annen form for glatt duk utenpå. Det enkleste er helt slett glassfiberduk.Hvis du finner ut at dette blir for mye, er mitt beste tips å male veggen i så matt maling som mulig. Da blir mønstret mye mindre fremtredende. 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2015 #5 Skrevet 2. november 2015 Vi har gjort dette. Det er såklart en jobb å legge tapet, men er du god blir det bra. Hos oss ser veggene helt slette ut nå. Men duken suger utrolig mye maling. Så det går hauger maling, og gjerne 3 strøk før det ser bra ut.Er rommet lite, ville jeg fjernet strukturtapeten og sparklet. Men det er utrolig mye jobb, og ikke alltid like god gevinst om du ikke er lfink Anonymkode: 04072...802
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå