Gå til innhold

Glemte ruter-kortet hjemme, får jeg gebyr?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, var og besøkte familien i helgen og har dessverre klart å glemme igjen hele kortbeholderen min der. 
Jeg har absolutt ingen penger eller legitimasjon på meg, men trenger å reise frem til tirsdag(de sender det i posten) for å komme til skolen og være sosial osv :)

Noen som vet hva man kan gjøre for å slippe gebyr? 

Anonymkode: da6f3...3eb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

da får du laste ned ruter sin app, så får du kjøpe billett der :)

Skrevet

da får du laste ned ruter sin app, så får du kjøpe billett der :)

Hei! Prøvde å gjøre dette, men ser at jeg ikke har koblet til bankkortet mitt der ennå. :)

TS

Skrevet

Her i Bergen er det slik at om man blir tatt i kontroll og HAR månedskort e.l. så får man 3 dager på seg til å fremvise gyldig kort.

Skrevet

Hei! Prøvde å gjøre dette, men ser at jeg ikke har koblet til bankkortet mitt der ennå. :)

TS

Om familien din har bankkortet ditt, kan du få dem til å gi deg kortinformasjonen slik at du kan få lagt denne inn.

Skrevet

Da får du familien din til å lese opp kortinformasjonen du trenger og så kjøper du billett på appen. Du kan selvfølgelig prøve deg på å reise uten billett, men jeg ville ikke satset på det. De har økt billettkontrollene i Oslo og Akershus for tiden.

• Liker 1
Skrevet

Hei takk for svar! Snakket litt rundt og de sier at disse ruterkortene er upersonlige, så jeg fikk lov å låne vennen min sin siden vedkommende skal ikke reise noe sted frem til tirsdag uansett :) Hvis de trenger studentbevis så kan jeg gjøre som en nevnte der, fremvise legget innen 3 dager (det passer perfekt siden jeg får kortbeholderen i postkassen på tirsdag!), så sparer jeg litt penger der og, hehe :)

TS

Skrevet

Du får gebyr hvis du blir tatt i kontroll ja (det vet jeg siden jeg har fått gebyr pga det selv)

og du kan også få gebyr hvis det er kontroll, du har studentbillett og ikke kan vise frem studentbevis (det har jeg sett andre få). Men kanskje du kan vise frem "noe annet" som kan bevise at du er student, som kvittering på betalt semesteravgift, logge inn på StudentWeb e.l. Men viktigst, ha billett. Fint du kan låne av en venn :)

Gjest Linaria
Skrevet

Du får gebyr hvis du blir tatt i kontroll ja (det vet jeg siden jeg har fått gebyr pga det selv)

og du kan også få gebyr hvis det er kontroll, du har studentbillett og ikke kan vise frem studentbevis (det har jeg sett andre få). Men kanskje du kan vise frem "noe annet" som kan bevise at du er student, som kvittering på betalt semesteravgift, logge inn på StudentWeb e.l. Men viktigst, ha billett. Fint du kan låne av en venn :)

Jeg har gjort dette og det gikk greit for meg i hvert fall. 

Billett må man ha ellers får man gebyr. 

Skrevet

Her i Bergen er det slik at om man blir tatt i kontroll og HAR månedskort e.l. så får man 3 dager på seg til å fremvise gyldig kort.

feil! de 3 dagene gjelder kun hvis man har glemt feks semesterkort til en studentbillett. glemmer du billetten din hos skyss så får du gebyr. venninna mi måtte betale 750, fikk avslag på klage fordi kortet ikke var personlig

Anonymkode: 5523e...a2e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...