Gå til innhold

Ny leilighet - dårlig standard :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så lei meg.  Har hatt overtakelse av ny leilighet og er ikke fornøyd.  Leiligheten føler jeg bærer preg av hastverk/slurv. Hva kan man forvente når man tar i mot noe nytt? Ved overtakelse klaget jeg blant annet på at det er hakk i vegg/dører og små flekker som mangler maling. Han sa det bare er å flekke det. Er det forventet at jeg skal gjøre slik selv!? I tillegg er spikerne flere steder ikje slått ordentlig inn. Det vil si at jeg selv må gå over med hammer og dor? :( han bagatelliserte alt som at det var sånn man måtte regne med.... har prøvd å søke litt på nett over hva man kan forvente ved nybygg men klarer ikke finne svar. Prøver derfor her.  En liten liste over ting jeg har opdaget:

1. - riper og stygge hakk i helt ny parkett
  2. Spiker som ikke er slått ordentlig inn i lister og hjørner
  3. Slurvete listverk. Noen lister er kappet noen millimeter for kort
  4. Manglende fuge mellom flis og gulvlist. 
  5. Hull mellom dørkarm og dør (feil kappet foring i karmen)
  6. Manglende maling i takhjørner og synlig gips
  7. Hakk i nye dører
  8. Hakk og malingflekker som mangler på vegger og vinduskarmer
  9. Propper som mangler i dørkarm.
  10. Dør som slår feil vei og lysbryter bak døra
  11. Stikkontakt montert på feil vegg enn avtalt
  12. 2 Stikkontakt montert med 10 cm høydeforskjell på vegg over kjøkkenbenk
  13. Peis som peker vekk fra stua (må ha vinkel i stålrøret.... )
  14. Hakk i nytt dolokk
  15. Veggplate kuttet feil (for lang) og buler ut i hjørnet
  16. Lufteanlegg satt på men mangler kapsel på utvendig inntak (åpent rør rett inn)
  17. Ripe i kjøkkenfront som "ingen andre" kunne se. Tross at jeg dro neglen frem og tilbake i ripen med en klikkelyd
  18. Hakk inne i helt nytt høyskap
  19. Avklipt ledning hengende løst inne i et skap
  20. Inngangsdør som er vanskelig å låse opp ( må dra til skikkelig hardt med nøkkelen. Trodde jeg hadde fått feil nøkkel. ..)

Håpet de skulle fikse det meste raskt. Har ikke lyst til å flytte inn før alt er fikset. 2 uker siden nå og de har ikke gjort en dritt enda. Svarer ikke på mail men fått muntlige svar over telefon. Ingenting skjer....

Noen som har opplevd det samme? Hva hadde dere gjort? Føler jeg har betalt for et brukt produkt til prisen av nytt...

Anonymkode: 13e94...b5c

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Lever denne listen til de som har stått for arbeidet, og be at det fikses. Få de til å sette en frist for når det skal være utbedret. 

Har dere fått på plass et styre? Ta kontakt med de i så fall. Du er helt sikkert ikke den eneste som har en lang liste med ting! 

Da jeg flyttet inn i helt nytt bygg, så fikk faktisk en liste hvor vi kunne skrive ned ting som måtte forbedres/fikses. den måtte leveres innen en viss frist, også kom de til oss for å fikse det. De gjorde det slik for det er så vanlig at det er feil og mangler i helt nye bygg. Noen feil blir det visst alltid. 

Det var første og siste gang jeg flyttet inn i noe som er helt nytt. 

Endret av Evans
Skrevet

Har du kjøpt boligkjøperforskring? I så fall ville jeg kontaktet disse for juridisk hjelp. Hvis ikke ville jeg fremdeles gått til en advokat for bistand, fordi det her virker som om utbygger nekter å ta deg seriøst nok. Ta bilder av det du mener er feil, og vis frem dokumentasjon på hva som er avtalt mellom deg og selger.

Slik jeg ser det er det aller meste på denne listen mangler som man ikke må regne med når man kjøper en flett ny bolig. Da kan man forvente at boligen fremstår uten slike "bruksslitasjer" og feil. Hvis noen av naboene har samme problem (det er vel gjerne sannsynlig) kunne dere kanskje gått sammen om å gå mot utbygger? Kanskje litt lettere å være flere om det.

Anonymkode: dd44e...ed2

• Liker 3
Skrevet

Har du kjøpt boligkjøperforskring? I så fall ville jeg kontaktet disse for juridisk hjelp. Hvis ikke ville jeg fremdeles gått til en advokat for bistand, fordi det her virker som om utbygger nekter å ta deg seriøst nok. Ta bilder av det du mener er feil, og vis frem dokumentasjon på hva som er avtalt mellom deg og selger.

Slik jeg ser det er det aller meste på denne listen mangler som man ikke må regne med når man kjøper en flett ny bolig. Da kan man forvente at boligen fremstår uten slike "bruksslitasjer" og feil. Hvis noen av naboene har samme problem (det er vel gjerne sannsynlig) kunne dere kanskje gått sammen om å gå mot utbygger? Kanskje litt lettere å være flere om det.

Anonymkode: dd44e...ed2

Jeg tror man må regne med en god del feil og mangler når man kjøper helt nytt. Virker som det er slik det er, dessverre. Men det betyr ikke at de ikke skal fikses! :Nikke: 

Det er helt sikkert mange som har lignende lister, så det å gå sammen med de andre beboerne som du sier, er nok lurt. Da kan styret få til en løsning, slik at det kommer til beboerne i tur og orden og utbedrer feilene - slik de gjorde der jeg bodde. 

Skrevet

Det eneste jeg hadde vært villig til å overse her var hakket inne i høyskapet. Resten må de bare fikse, etter min mening. Det skal ikke være slik! 

Anonymkode: f859a...9b0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...