AnonymBruker Skrevet 1. november 2015 #1 Skrevet 1. november 2015 Jeg flyttet hjemmefra for flere år siden, men har et vesentlig yngre søsken som fortsatt bor hjemme. I dag ringer mitt søsken og sier at foreldrene våre krangler veldig, mitt søsken er tydelig opprørt, gråter, etc. Dessverre bor jeg såpass langt unna at det ikke er noe alternativ å hente vedkommende, jeg har heller ikke mulighet til å dra til foreldrene mine for å "sjekke ståa".Det jeg lurer på nå er om jeg bør ta en telefon til mine foreldre for å høre hva som egentlig skjedde i dag, eller er det å blande meg inn i noe jeg ikke har noe med? Anonymkode: 3d15d...3d0
Vattenflaska Skrevet 1. november 2015 #2 Skrevet 1. november 2015 Om deres krangler går utover ditt søsken så mener jeg det bør tas opp!Jeg kjenner igjen meg i situasjonen fra når jeg var liten og hadde to foreldre som kranglet om alt mellom himmel og jord. Barn føler det på stemningen selv om de ikke krangler rett foran den. Nei, du bør ta opp dette!Hos meg satte det seg langt inne. Følte at deres relasjon var svært ustabil og stemningen ble uhyggelige i hjemmet. Likte meg tilslutt ikke i hjemmet. Forelder bør ha fornuften å kunne sette seg ned i ro og snakke sivilt om ting. Og ikke la det gå utover barna. Fordi det er akkurat det de gjør når ditt søsken ringer å gråter til deg.
MapleSirup Skrevet 1. november 2015 #3 Skrevet 1. november 2015 Ditt søsken ber om hjelp og da må du prøve å hjelpe:)Du trenger ikke grave i deres krangel, men legge frem for din mor (?) at søsken ringte, gråt, synes det er vondt...Foreldre er bare folk de også. Folk som må minnes på hvordan de oppfører seg og hvilken effekt det har på barna. 1
Florence Skrevet 1. november 2015 #4 Skrevet 1. november 2015 Når søskenet ditt ringer deg og er så opprørt at h*n gråter synes jeg det er på sin plass å snakke med foreldrene dine. Du trenger bare å si at de er nødt til å være mer oppmerksomme på når de krangler og hvor høyt de krangler for barnet sin del.
Solstrålen. Skrevet 1. november 2015 #5 Skrevet 1. november 2015 Huff. Stakkars. Jeg synes du skal ringe foreldrene dine. Dette høres ikke bra ut. Si også til ditt søsken at du alltid er der for han/henne og at de kan ta kontakt hvis det er noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå