Gå til innhold

Erstatte tacokjøttdeig med.....

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tenkte å lagge litt sån grønnsakstaco, og lurer på om dere tror det funker om jeg kapper opp squash, paprika o.l. og steker det som kjøttdeig med tacokrydder? Noen som har andre tips? Er ikke så glad i bønner.

Anonymkode: d99db...22f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenkte å lagge litt sån grønnsakstaco, og lurer på om dere tror det funker om jeg kapper opp squash, paprika o.l. og steker det som kjøttdeig med tacokrydder? Noen som har andre tips? Er ikke så glad i bønner.

Høres veldig bra ut det du har tenkt? Hva med å tilsette noen linser også? Godt med pinjekjerner, og kanskje noen nøtter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig bra ut det du har tenkt? Hva med å tilsette noen linser også? Godt med pinjekjerner, og kanskje noen nøtter?

Ja, linser var ikke dumt, det har jeg også liggende her, tror jeg har noen nøtter også men de er ikke usaltet så jeg vet ikke. Takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, linser var ikke dumt, det har jeg også liggende her, tror jeg har noen nøtter også men de er ikke usaltet så jeg vet ikke. Takk for tips!

Bare hyggelig :) 

Jeg bruker aldri saltede nøtter i mat. Hadde brukt usaltede nøtter og blendet dem grovt eller bare hakket dem.

Litt kokt ris, quinoa, bygg eller andre lignende risprodukter er også godt. Litt potet eller søtpotet er også godt i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja for all del, foreslå noe soyabasert posemix-møl når TS har tatt utgangspunkt i skikkelige råvarer ... (Sorry, en personlig kjepphest rømte av stallen der.)

Jeg synes du har fått mange gode råd, TS. Jeg vil legge til at sopp også kan gjøre seg i grønnsaksmiksen. :) 

Anonymkode: 95414...1af

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brune bønner!

Ha bønnene i en kjele med litt vann og mos ca 1/2 av bønnene for å få litt konsistens. Bland inn fedrigkjøpt eller hjemmelaget tacokrydder og la det småputre noen minutter. :) Pleier selv å blande inn opphakket squash, tomat, parika eller selleri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brune bønner!

Ha bønnene i en kjele med litt vann og mos ca 1/2 av bønnene for å få litt konsistens. Bland inn fedrigkjøpt eller hjemmelaget tacokrydder og la det småputre noen minutter. :) Pleier selv å blande inn opphakket squash, tomat, parika eller selleri

Bønner er det innlysende første forslaget, ja. Og grunnen til at ingen har foreslått det er at TS sier hun/han ikke er glad i bønner ... :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bønner er det innlysende første forslaget, ja. Og grunnen til at ingen har foreslått det er at TS sier hun/han ikke er glad i bønner ... :) 

Uff leste litt for fort der :) Bønner kan selvsagt byttes ut med linser og kikerter

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei venninne som har erstatta kjøttdeigen i tacoen med sjampinjonger, og hun er veldig fornøyd med det. Dersom du er glad i sopp så er jo det noe du kan tilsette i grønnsaksblandingen :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kva med laks/ørret?

Jeg visste ikke at dette var en grønnsak...

Anonymkode: 6cf80...40a

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke jeg heller, men vi lærer jo noe nytt hver dag :) Jeg trodde at laks og ørret var fisk! Føler meg litt flau..

Anonymkode: 8c45d...1d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har brukt både bønner, linser og couscous! Alle tre blir veldig gode synes jeg :)
Ser for meg at kikerter kan fungere også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle âme

åja, ops. Det måtte være ein grønnsak? 

Bønner, spinat, kikkerter, linser, sopp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åja, ops. Det måtte være ein grønnsak? 

Bønner, spinat, kikkerter, linser, sopp?

Det står at hun/han vil lage grønnsakstaco. Videre står det at hun/han ikke vil ha bønner. 

Anonymkode: 8156d...15f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for fine svar! Skal prøve å lage det til middag i dag. Jeg har ikke lyst på verken soya eller fisk i grønnsakstacoen min, og tror nok det kan bli knallgodt uten :)

- TS

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke grønnsak, men jeg vil anbefale stekt haloumi i vegetartaco. Pleier å bruke naturell versjonen, bruk god tid på å steke den så den blir sprø på utsiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...