AnonymBruker Skrevet 1. november 2015 #1 Skrevet 1. november 2015 kan man bli tatt for å kjøpe alkohol til mindreårige? har jo lest i media om foreldre som kjøper til ungene sine. jeg er den første som ble 18 og vennene mine vil at jeg skal kjøpe til dem. men har ikke veldig lyst og gjøre det for det er imot loven og jeg vil bli politi. hva er konsekvensene hvis du blir tatt og hva er sjansen for å bli tatt Anonymkode: 0be3c...9da
AnonymBruker Skrevet 1. november 2015 #2 Skrevet 1. november 2015 Ja, du kan bli tatt for å kjøpe qlkohol til mindreårige. Dette kan gi deg problemer i forhold til jobbmuligheter, utdanningsmuligheter, reise til enkelte land osv. Det er straffbart å både kjøpe og å skjenke mindreårige, så det gjør du ikke dersom du vil andre og deg selv vel! Anonymkode: 07598...6d3 2
minister-mio Skrevet 1. november 2015 #3 Skrevet 1. november 2015 Så klart du kan bli tatt, hva er det for et spørsmål?
Gjest Skrevet 1. november 2015 #4 Skrevet 1. november 2015 Lov om omsetning av alkoholholdig drikk m.v. (alkoholloven)§ 1-5.AldersgrenserSalg, skjenking eller utlevering av alkoholholdig drikk gruppe 3 må ikke skje til noen som er under 20 år.Salg, skjenking eller utlevering av alkoholsvak drikk og alkoholholdig drikk gruppe 1 og 2 må ikke skje til noen som er under 18 år. § 10-1.Alminnelige bestemmelser om straff.Den som forsettlig eller uaktsomt overtrer bestemmelser gitt i eller i medhold av denne lov, straffes med bøter eller fengsel inntil 6 måneder.Dersom overtredelsen er særlig grov, er straffen bøter eller fengsel inntil 2 år. Ved avgjørelsen legges vekt på om overtredelsen har stort omfang eller om det foreligger andre omstendigheter av særlig skjerpende art.Sjansen for å bli tatt? Det holder at en av vennene dine drikker seg fra sans og samling, skader seg selv eller andre eller gjør hærverk som igjen anmeldes til politiet...
AnonymBruker Skrevet 1. november 2015 #5 Skrevet 1. november 2015 hva med foreldre som gjør det? skjer det med dem og får de straff? Anonymkode: 0be3c...9da
AnonymBruker Skrevet 1. november 2015 #6 Skrevet 1. november 2015 har ikke tenkt å gjøre det da bare lurte. vil ikke riskere min drøm om å bli politi Anonymkode: 0be3c...9da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå